A Mercedes által a 4Matic modellekben a rendes differenciálzár kiváltására hivatott fékdifferenciál-rendszerről mi sem árul el többet, mint hogy bár 4Matic van a G osztályban is, mihelyt rendes terepezésre kerül a sor, és a vezető ezt tudatja is az elektronikával (bekapcsoltuk a központi difit), a 4Matic tisztelettudóan kikapcsolja magát. Megszűnik az ABS és a kipörgésgátló, ilyen vackok inkább csak zavarják a terepjárást. A G osztályban egyébként állandó az összkerékhajtás és 50-50% a nyomatékelosztás, mégpedig elsősorban azért, mert a terepjáróknál gyakori 30-70 -nel szemben ez a sok vonatáshoz előnyösebb.
A világ számtalan hadserege választotta a G Mercedest. Európában gyakorlatilag minden ország ezt használja, érdekes módon Romániának előbb volt, mint nekünk. Mert igen, juhú, most már nekünk is van! Az első szállítmányban NATO-hadseregekből selejtezett autókat vettünk, ezek már kint is vannak Irakban békefenntartani. Közben pedig már megkaptuk az első nullkilométeres G osztályokat is.
A G osztályban széria a fényre sötétedő tükör, a bőrbevonatú kormány, az elektromos ablakemelők, a memóriás villanyülések, melyek látványosan siklanak előre, ha valaki a hátsó ülésre mászna be, aztán további mutatványként zümmög vissza abba a pozícióba, amelyikben megzavartuk.
Fűthető külső tükrök, karter-és hűtővédő lemez a motorra, hővédő üveg Thermatik klíma (ld. még a C osztálynál), porszűrő, olvasólámpák elöl-hátul, egyszóval csupa olyan dolog, amivel jelzik, hogy nem spóroltak semmi szükségessel, mármint olyasmivel, aminek egyszer a rendeltetésszerű terepezés vagy békefenntartás során örülni fogunk, a hagyományos értelemben vett öncélú luxuscikkek, mint a motoros-memóriás ülés, kisebbségben vannak.
|
Árban a Discoveryhez van közelebb, összbenyomásra szívesebben hasonlítom a Range Roverhez. A Range közúton kényelmesebb, terepen meg a Merci jobb; ez még a C osztály luxusa tehát még épp valami emberszabású, nem eltúlzott kényeztetés, és ehhez kap az ember egy nagyon jó terepjárót.
A tervek szerint már 2000-ben abbahagyták volna a gyártását. A világ G-Merci felvevő képessége azonban pontosan megegyezik a Steyr gyár kapacitásával, úgyhogy a futószalag azóta is változatlan tempóban jár. Egészen az 1979-es bemutató óta, ami azt jelenti, hogy azóta is folyamatosan fogyogat az évi 6-7 ezer G Mercedes.
Mehetne is így ítéletnapig, csak 2006-tól új biztonsági előírások lépnek majd életbe. Akár az is lehet, hogy a meglévő formát teszik majd alkalmassá, de lehet, hogy olcsóbb egy teljesen új terepjárót felépíteni. Valószínűbb, hogy 27 év után kihozzák a G osztály új modelljét.
|
Értékelés: 5 - Minden szempontból jobb, mint bármi más |
|
< >