Magaslati levegő
A futómű a V-ben kényelmes, és a konstruktőrök ebbéli
igyekezetüket az átlag felhasználó számára értelmezhetetlen
lengőkarok és stabilizátorok emlegetésén túl a hátsó tengely
kerekei fölé szerelt légrugókkal is kifejezésre juttatták. Ezek
bármilyen terhelés esetben vízszintesen tartják a járművet.
Ha már a magasság szóba esett, mindenképp említést érdemel, hogy a V padlólemezének pozíciója csupán néhány milliméterrel alacsonyabb egy átlagos képességű hobbiterepjáró hasmagasságánál. Ez egyrészről előny, mert az elsőkerék meghajtáson túl ez a körülmény is nagyban hozzájárul, hogy a méretes jármű egy kiadósabb havazás alkalmával se valljon szégyent, de hátrány azoknak, akik hozzám hasonlóan tériszonyban szenvednek. A rendkívül magas üléspozíciót talán jól érzékelteti, ha a mellettünk elhaladó Grand Cherokee-ra áttekintve olyan érzésünk támad, hogy akár az ott helyet foglalók ölébe is huppanhatnánk.
Szélcsendes időben, az egyenes szakaszokon
még csak-csak tartható a 160-170 kilométeres utazósebesség,
de már 20-25 fokos ívekben sem okoz kellemes érzést, ha 130-nál
gyorsabban haladunk. Az üléspozíciót ezért a legmélyebbre, a
tempomatot pedig 130-ra állítottam, így mindaddig nem veszítettem
biztonságérzetemből, míg el nem érkeztünk egy szelesebb szakaszhoz.
A kanyarokban sodródást még síkos úton sem igen érzékelhetünk,
hisz' épp ennek kiküszöbölésére építettek ATS-t, azaz Anti Traction
Systemet (amit később EPS-sé kereszteltek át) az autóba. Bizonyára
a kis híján 1,9 méteres magasság okozta légellenállás teszi, de
100-110 táján zavaróvá kezd válni a szélzaj.
A hűtő- és fűtőberendezés légcsatornáit csupán a második üléssorig vezették. Melegben javít a helyzeten, hogy a hátsó oldalablakokat villanyvezérlés segítségével két pozícióban is nyithatjuk. A Chevrolet Lumina, a Pontiac Transsport és az Oldsmobile Shilhouette már 1991-ben kapható volt osztott légkondicionáló berendezéssel, melynek légkivezetései még a harmadik üléssorban is lehetőséget nyújtottak a bent ülőknek, hogy mind a lábtérben, mind mellkas magasságban külön szabályozzák a beömlő levegő erősségét.
Hűvös levegőre nem csak nyáron volt szüksége az antracit
metál fényezéssel ellátott Ambient V tulajdonosának, ugyanis alig
több mint 20 ezer kilométer megtételét követően az amúgy finom
járású - extraként rendelt - automata váltó máig ismeretlen okokból
felmondta a szolgálatot. Először még elegendő volt
végigkapcsolgatni oda-vissza a fokozatokat, hogy betaláljon
hátramenetbe, de néhány nap elteltével már végképp nyilvánvalóvá
vált a helyzet tarthatatlansága.
Megkímélt V-modellt használtan vásárolni rendkívül kifizetődő - lenne. A vezérképviselet korabeli árlistájának tanúsága szerint közel 19 millió forintra taksált autóból rendkívül kevés fut az utakon. Ezek közül is elenyésző a vételre kínált példányok száma, de 10 millióért négy hónap leforgása alatt nem talált gazdára a két esztendős autó, és ez semmiképp sem a kiugróan jó értékállóság bizonyítéka.
Hét év egy modell történetében manapság már történelem, Bár
egy készülő új MPV modellel kapcsolatban a Daimler-Chrysler idén
őszre ígéri a nyilvános bemutatót a Frankfurti Autókiállításra; a
nem kevéssé telített piaci szegmens mai versenyzőit szemügyre véve
egy önálló, a márka presztízsét részletmegoldásaiban és összképében
egyaránt jól érzékelhetően magán viselő modellel talán
megközelíthetnék a házi versenytárs Voyager eladási mutatóit. Bár
az is lehet, hogy nem ez, hanem csupán a jelenlét a cél?
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.