Összeszerelési minősége elfogadható. Talán csak az egyik ajtószigetelő gumi hullámzása zavaró némiképp. Belül zörgés, csörgés nem mutatkozott. A belső tér valódi minősége majd csak a tartós használat során mutatkozik meg. Elgondolkoztató azonban, hogy egyik reggel a szőnyegen egy műanyag rögzítő bizgentyűt találtam az utasülés előtt, aminek eredeti helyét mindeddig senki sem tudta meghatározni.
![]() |
1999-ben átestek egy modellfrissítésen, ami nem hozott különösebb
esztétikai áttörést. Talán ezt bepótolandó döntöttek úgy, hogy a
Clio-ról származó, az Aventime-on és a Vel Satis-on már igen
hangsúlyozottan megjelenő
extrém fenék a tömegautó kategóriában is megérett a
sorozatgyártásra. Az elődmodell jelentős sikere miatt maradtak
a régi névnél, csak az ékezetet mosta le a kialakítás miatt a hátsó
ajtóra fokozottan felverődő víz és sár.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A design oltárán egyéb használati értékkel bíró részleteket
is feláldoztak a mérnökök. Az első sorozatéhoz képest kisebb lett a
csomagtartó, amin még ront az igen kicsi hátsó ablaktörlő
csomagtérbe nyúló motorjának burkolata is. A hátul ülők lábtere is
csökkent valamivel, ezen a hátsó ülőlap formájával próbáltak
javítani. Így a középső helyre csak kis fenekű rokonainkat
ültethetjük, ám biztonságukról itt is automata öv és fejtámla
gondoskodik. Ettől a kompromisszumtól a szeptemberben bemutatásra
kerülő kombi és lépcsőshátú változat esetében a tengelytáv
növelésével próbálnak majd szabadulni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új Megane-t is
a Lagunából már ismert kártya egy változata nyitja, jelen
esetben akár táskánkban tartva a kilincs érintésével is. Az indítás
és a zárás gombok segítségével történhet, de ha a kártyát az
autóban hagyjuk, hiába nyomkodjuk a gombok valamelyikét. Az ajtók
nem záródnak, ezzel figyelmeztetve, hogy nem árt, ha magunkkal
visszük a kis műanyag lapot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Két kártyából az egyiket bent hagyva, a másikkal pedig zárva
az autót, a rendszer a bentit letiltja, így akadályozva meg, hogy a
zárás ellenére illetéktelenek jussanak be a kocsiba. A kis lap
biztonsági okokból magában rejt egy klasszikus kulcsot is arra az
esetre, ha mondjuk az elem lemerülne, ezzel a vezető oldali ajtó
nyitható, ezután a kártyát az olvasóba helyezve, indukciós elven
lehetővé válik a motor indítása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A beltér nagyobb autókban is megállná a helyét, a műszerfal
anyagai inkább a szemnek valók, a rendszeresen fogdosott felületek
azonban igen jó tapintásúak, a kapaszkodók gumírozása is első
osztályú. A mai trendnek megfelelően a három majrévas
csillapítottan csukódik. A negyedik helyére, a vezető mellett
szemüvegtartót szereltek. Ő kapaszkodjon inkább a kormányba és
nézze a műszerfalat, aminek két kerek órája külön plexi alá került,
a középen lévő rész viszont fedetlen, ez jelentősen megnehezíti a
pormentesítést, amit inkább csak finom kezű hölgyekkel
végeztessünk, a kijelző sérülésének elkerülése céljából.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszerek árnyékolója egy nagy távcsőre hasonlít, amit
szemből jótékonyan eltakar a kormány íve. Mindkét oldali napellenző
kártyatartót és megvilágított piperetükröt rejt. Ha már a
megvilágításnál tartunk, az ajtók kinyitására alapértelmezésben tíz
izzó borítja fényárba az utasteret, melyek közül hat a plafonról,
egy-egy pedig az ajtókról világít.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új Megane Dynamique, Dynamique Plus és Privilege felszereltségű
változatát
kívülről felismerhetjük a lökhárítóbetétek és az oldalvédő
csíkok grafitszürke színéről, valamint a kilincsek és a
motorjelzés műanyagjainak krómozásáról. Mindezek a gyengébben
felszerelt változatokon egyszerűbb fekete színben pompáznak.
Jelentősebb különbség a beltérben fedezhető fel. A tesztautóban
szürkés-bézs bőrrel varrottak az ajtók, a kormány, a váltó, a
kézifék keresztben álló karja, az ülések nagyobb igénybevételnek
kitett szélei, valamint az elől és hátul is megtalálható tároló
rekeszekkel ellátott könyöktámaszok. Tároló helyekkel elég jól áll
az autó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A megszokott térképtartókon és hűtött kesztyűtartón kívül az ajtók
könyöklője alatt, valamint a Scénic-ből megismert formában az első
ülések előtt a padlóba süllyesztve. Utóbbiak használata
csak a szőnyegek és a cipőnk alapos tisztítása után
ajánlott, ha nem akarjuk a talpunkon bevitt kutya-végterméket egyéb
személyes tárgyaink között tárolni. Miután túlestünk a procedúrán,
a rekesz ajtaját felnyitva tapasztalhatjuk, hogy a lábteret
megvilágító lámpák felkapcsolódnak, így elősegítve a turkálást és
melengetve a tulajdonos szívét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy nem mindennapi, már-már a mókusvakítás határát súroló, bár
egyesek szerint igen hasznos extra az automatikus
keréknyomás-ellenőrző rendszer. Ez a szelepekben elhelyezett
érzékelők révén folyamatosan figyeli az egyes gumiabroncsok
nyomását, és alacsony vagy magas érték esetén jelzéssel és
szövegesen figyelmeztet a lassú vagy gyors változásra.
Felmérések szerint a keréknyomás ellenőrzése a leginkább
elhanyagolt ellenőrző műveletek közé sorolható. Kérdés, hogy a
lusta emberek vállalják-e a rendszer felárát és azt, hogy a
hatékony működéshez minden gumicsere alkalmával meg kell
látogatniuk a márkaszervizt. Nem is beszélve a külön felniken
tartott téli garnitúrához megvásárolandó újabb készlet szelepről. A
lustaságnak és a megfelelő keréknyomásnak bizony ára van.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=zkfhkwhhir&fastid=hpepavqmgrzcyhlbwdjybpgpagky&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Hírek
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Hírek
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Hírek
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Hírek
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.
- Hírek
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.
- Hírek
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.
- Közélet
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek
Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?
- Hírek
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.
- Hírek
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.
- Belsőség
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13
Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.
- Hírek
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.
- Gumidoktor
Legális-e a kisebb ET-s felni?
Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)