2003.06.13. 09:00

Összeszerelési minősége elfogadható. Talán csak az egyik ajtószigetelő gumi hullámzása zavaró némiképp. Belül zörgés, csörgés nem mutatkozott. A belső tér valódi minősége majd csak a tartós használat során mutatkozik meg. Elgondolkoztató azonban, hogy egyik reggel a szőnyegen egy műanyag rögzítő bizgentyűt találtam az utasülés előtt, aminek eredeti helyét mindeddig senki sem tudta meghatározni.

 
 

1999-ben átestek egy modellfrissítésen, ami nem hozott különösebb esztétikai áttörést. Talán ezt bepótolandó döntöttek úgy, hogy a Clio-ról származó, az Aventime-on és a Vel Satis-on már igen hangsúlyozottan megjelenő extrém fenék a tömegautó kategóriában is megérett a sorozatgyártásra. Az elődmodell jelentős sikere miatt maradtak a régi névnél, csak az ékezetet mosta le a kialakítás miatt a hátsó ajtóra fokozottan felverődő víz és sár.

 
   
   

A design oltárán egyéb használati értékkel bíró részleteket is feláldoztak a mérnökök. Az első sorozatéhoz képest kisebb lett a csomagtartó, amin még ront az igen kicsi hátsó ablaktörlő csomagtérbe nyúló motorjának burkolata is. A hátul ülők lábtere is csökkent valamivel, ezen a hátsó ülőlap formájával próbáltak javítani. Így a középső helyre csak kis fenekű rokonainkat ültethetjük, ám biztonságukról itt is automata öv és fejtámla gondoskodik. Ettől a kompromisszumtól a szeptemberben bemutatásra kerülő kombi és lépcsőshátú változat esetében a tengelytáv növelésével próbálnak majd szabadulni.

 
   
 

Az új Megane-t is a Lagunából már ismert kártya egy változata nyitja, jelen esetben akár táskánkban tartva a kilincs érintésével is. Az indítás és a zárás gombok segítségével történhet, de ha a kártyát az autóban hagyjuk, hiába nyomkodjuk a gombok valamelyikét. Az ajtók nem záródnak, ezzel figyelmeztetve, hogy nem árt, ha magunkkal visszük a kis műanyag lapot.

 
   
   

Két kártyából az egyiket bent hagyva, a másikkal pedig zárva az autót, a rendszer a bentit letiltja, így akadályozva meg, hogy a zárás ellenére illetéktelenek jussanak be a kocsiba. A kis lap biztonsági okokból magában rejt egy klasszikus kulcsot is arra az esetre, ha mondjuk az elem lemerülne, ezzel a vezető oldali ajtó nyitható, ezután a kártyát az olvasóba helyezve, indukciós elven lehetővé válik a motor indítása.

 
   
 

A beltér nagyobb autókban is megállná a helyét, a műszerfal anyagai inkább a szemnek valók, a rendszeresen fogdosott felületek azonban igen jó tapintásúak, a kapaszkodók gumírozása is első osztályú. A mai trendnek megfelelően a három majrévas csillapítottan csukódik. A negyedik helyére, a vezető mellett szemüvegtartót szereltek. Ő kapaszkodjon inkább a kormányba és nézze a műszerfalat, aminek két kerek órája külön plexi alá került, a középen lévő rész viszont fedetlen, ez jelentősen megnehezíti a pormentesítést, amit inkább csak finom kezű hölgyekkel végeztessünk, a kijelző sérülésének elkerülése céljából.

 
   
   

A műszerek árnyékolója egy nagy távcsőre hasonlít, amit szemből jótékonyan eltakar a kormány íve. Mindkét oldali napellenző kártyatartót és megvilágított piperetükröt rejt. Ha már a megvilágításnál tartunk, az ajtók kinyitására alapértelmezésben tíz izzó borítja fényárba az utasteret, melyek közül hat a plafonról, egy-egy pedig az ajtókról világít.

 
   
 

Az új Megane Dynamique, Dynamique Plus és Privilege felszereltségű változatát kívülről felismerhetjük a lökhárítóbetétek és az oldalvédő csíkok grafitszürke színéről, valamint a kilincsek és a motorjelzés műanyagjainak krómozásáról. Mindezek a gyengébben felszerelt változatokon egyszerűbb fekete színben pompáznak. Jelentősebb különbség a beltérben fedezhető fel. A tesztautóban szürkés-bézs bőrrel varrottak az ajtók, a kormány, a váltó, a kézifék keresztben álló karja, az ülések nagyobb igénybevételnek kitett szélei, valamint az elől és hátul is megtalálható tároló rekeszekkel ellátott könyöktámaszok. Tároló helyekkel elég jól áll az autó.

 
   
   

A megszokott térképtartókon és hűtött kesztyűtartón kívül az ajtók könyöklője alatt, valamint a Scénic-ből megismert formában az első ülések előtt a padlóba süllyesztve. Utóbbiak használata csak a szőnyegek és a cipőnk alapos tisztítása után ajánlott, ha nem akarjuk a talpunkon bevitt kutya-végterméket egyéb személyes tárgyaink között tárolni. Miután túlestünk a procedúrán, a rekesz ajtaját felnyitva tapasztalhatjuk, hogy a lábteret megvilágító lámpák felkapcsolódnak, így elősegítve a turkálást és melengetve a tulajdonos szívét.

 
   
 

Egy nem mindennapi, már-már a mókusvakítás határát súroló, bár egyesek szerint igen hasznos extra az automatikus keréknyomás-ellenőrző rendszer. Ez a szelepekben elhelyezett érzékelők révén folyamatosan figyeli az egyes gumiabroncsok nyomását, és alacsony vagy magas érték esetén jelzéssel és szövegesen figyelmeztet a lassú vagy gyors változásra. Felmérések szerint a keréknyomás ellenőrzése a leginkább elhanyagolt ellenőrző műveletek közé sorolható. Kérdés, hogy a lusta emberek vállalják-e a rendszer felárát és azt, hogy a hatékony működéshez minden gumicsere alkalmával meg kell látogatniuk a márkaszervizt. Nem is beszélve a külön felniken tartott téli garnitúrához megvásárolandó újabb készlet szelepről. A lustaságnak és a megfelelő keréknyomásnak bizony ára van.

Az oldalról ajánljuk

Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
  • Hírek

Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten

Autóból észrevehetetlen a különbség.

február 13., 13:00
Páncélozott Teslákat rendelne az amerikai külügy
  • Hírek

Páncélozott Teslákat rendelne az amerikai külügy

Big biznisz.

február 13., 11:04
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
  • Belsőség

Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?

Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!

4 órája
Három új modellt mutat be a Kia február végén
  • Hírek

Három új modellt mutat be a Kia február végén

Mindhárom elektromos lesz.

február 13., 10:43
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
  • Hírek

Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault

Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.

február 13., 10:35
Egy Magyarországot bukott a Tesla
  • Hírek

Egy Magyarországot bukott a Tesla

Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.

február 13., 14:06
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
  • Hírek

Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet

Reggelre már megjelent a hó pár helyen.

február 13., 06:10
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
  • Hírek

Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata

Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.

február 12., 05:53
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
  • Hírek

Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett

Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.

február 13., 15:04
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
  • Hírek

Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés

A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.

február 12., 07:32
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
  • Sajtóközlemény

Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést

A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.

február 13., 14:54
Bátorságod és félretett pénzed legyen
  • Tesztek

Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013

Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.

február 13., 16:06
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
  • Hírek

Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja

Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.

február 12., 05:53
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
  • Hírek

Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért

A kampányuk eddig tartott.

február 13., 07:11
Hivatalos: vége a Honda-Nissan összeborulásnak
  • Hírek

Hivatalos: vége a Honda-Nissan összeborulásnak

Külön utakon folytatják.

február 13., 08:42
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
  • Hírek

A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt

A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.

február 12., 16:44
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
  • Hírek

Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal

Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.

február 12., 14:53
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
  • Hírek

A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette

Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.

február 12., 13:20
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?
  • Közélet

Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek

Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?

február 13., 06:01
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
  • Hírek

Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck

A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.

február 12., 12:12
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
  • Hírek

Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj

A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.

február 12., 09:19
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba Afrikában
  • Belsőség

Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13

Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.

február 12., 13:45
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
  • Hírek

Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél

Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.

február 12., 17:51
Legális-e a kisebb ET-s felni?
  • Gumidoktor

Legális-e a kisebb ET-s felni?

Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.

február 12., 15:59
BMW X3 M50 – 2025.
  • Tesztek

BMW X3 M50 – 2025.

február 13., 10:27
Mazda 6 a bokorban
  • Hírek

Mazda 6 a bokorban

február 13., 13:36
Kia EV Day előzetes
  • Hírek

Kia EV Day előzetes

február 13., 10:00
Törött Ferrarival az autópályán
  • Hírek

Törött Ferrarival az autópályán

február 13., 14:39
Olcsó Volkswagen villanyautó
  • Hírek

Olcsó Volkswagen villanyautó

február 13., 15:59
Renault elektromos kisteherautók
  • Hírek

Renault elektromos kisteherautók

február 12., 17:30