2003.06.13. 09:00
 
   
   

Remek ötlet a tanksapka nélküli üzemanyagbetöltő nyílás. Ilyen megoldással korábban már találkozhattunk a Citroën-eknél. A Renault most annyival tett többet, hogy elzáró szelepet helyezett a nyílásra, így akadályozva meg illetéktelen tárgyak be-, és a benzingőz kijutását. Fantasztikus megoldásokat rejt még az első fényszóróizzók cseréjének technológiája. Ezt ugyanis az első kerékjárati ív belsejében leszerelhető tető alatt tehetjük meg, teljesen kifordított kerék mellett, speciálisan faragott evőpálcikák segítségével. Még szerencse, hogy három évig ingyenes a Renault Assistance szolgáltatása.

 
   
 

Az új Megane-ban már jól ismert és teljesen új motorokkal is találkozhatunk. Elég perverz módon a régi 98 lóerős 1,4-es az alapváltozathoz megvásárolható 80 lóerővel is. Ezt nem ajánlanám senkinek, mivel a 98 LE is épp csak elfogadhatóan mozgatja a 1200 kg-os kasztnit. Jobb választás az általunk is próbált új, 1,6-os szívóoldali változó szelepvezérléssel, mely már kellő erőt ad alacsonyabb fordulaton, és a fogyasztása sem nagyobb.

 
   
   

A gyengébb teljesítményt mindhárom motornál rövidre áttételezett váltóval próbálták ellensúlyozni, ami inkább csak az 1,6-os esetében sikerült. Kissé zavaró, hogy 130-as tempóhoz ötödikben majdnem 4000-es fordulat tartozik. A gyakori kapcsolgatásokat hivatott elősegíteni a bowdenes váltókar-váltó páros, ami nem csak a Renault-k közt, hanem egyéb márkák viszonylatában is kiemelkedően jó - az akadozó, minden útegyenetlenségre és terhelésváltásra táncoló kar már a múlté. Talán a formánál is jelentősebb áttörés a Renault életében ez a rövid utakon, pontosan kapcsolható váltó.

 
   
  Ott a burkolat, csak nem látszik

Kapható még 2 literes benzines 136 lóerővel és hat sebességes váltóval (reméljük, ugyanolyan jó mint az ötsebességes), valamint két közös nyomócsöves turbódízel. A kisebb 1,5-ös 80 lóerős a Clio-ból, a nagyobb 1,9-es, változó geometriájú turbóval, 120 lóerővel és hat sebességgel a Lagunából származik. Az összes motort alulról burkolat védi a fizikai behatásoktól, továbbá ez a műanyag hivatott csökkenteni a szélzajt, és javítani az aerodinamikát.

 
   
   

Az összes motorhoz kellő lassulást biztosít az alapáron járó négy tárcsafék, melyek közül az elsők átmérője 1,6-ostól fölfelé 20 mm-t növekszik. Az adagolhatóságra lehet csak panasz, amire a pedálerő megszokása előtt a bólogatós kutya igencsak helyeselt. A futóműben a mérnökök középút-keresését fedezhetjük fel, sportosabb menetben sem feltűnő, hogy 205/55 R16-os gumik feszülnek az ötször három ágú alufelniken. Az autó fara csak csapatósabb kanyarban hajlamos eltáncolni a kijelölt pályáról, a nem teljesen őrültekkel biztosan az úton marad a kocsi - családi autónál nem utolsó szempont.

 
   
 

Az árképzésnél odafigyeltek, hogy a Mégane-hoz képest jelentősen ne emelkedjen a Megane alapára. Igyekeztek alatta maradni a fő konkurens, a Peugeot 307-es árának is, úgy hogy közben a felszereltség a vásárló igényeinek megfelelően igen széles skálán mozoghasson.

 
   
   

Összeszerelési minősége elfogadható. Talán csak az egyik ajtószigetelő gumi hullámzása zavaró némiképp. Belül zörgés, csörgés nem mutatkozott, a műszerfal igen csöndes, kulturált közlekedést tesz lehetővé, még a budapesti utakon is. A belső tér valódi minősége majd csak a tartós használat során mutatkozik meg. Elgondolkoztató azonban, hogy egyik reggel a szőnyegen egy műanyag rögzítő bizgentyűt találtam az utasülés előtt, aminek eredeti helyét mindeddig senki sem tudta meghatározni. Mindenesetre elraktam, hátha később hiányzik valahonnan.

 
   
 

Az összes változathoz szériában jár többek között 6 légzsák (Coupé-nál 8), ABS, SRP (felár ellenében további hárombetűs rövidítéseket is kaphatunk), állítható magasságú vezetőülés, mindenfelé állítható kormány, fedélzeti számítógép és rádiós-magnó is. A tesztautó tartalmazott még négy elektromos ablakemelőt becsípődésgátlóval, 16"-os alufelnit, elektromosan behajtható külső visszapillantó tükröket, eső és fényérzékelőt, automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükröt, automata klímát és cd-s rádiót. Mindezért a valamivel 4 millió forint fölötti ár reálisnak mondható, az induló modellért kért 3 135 000 forint pedig egyenesen jutányos. Persze ha valaki a belső és a technika terén hajlandó bizonyos kompromisszumokra. A laikusok kívülről úgyis csak azt látják, hogy egy új Megane-nal járunk.

Az EuroNCAP teszten elért öt csillag, valamint a 2003-as év autója cím alapján még bármi lehet a Megane-ból, de igazi áttörés majd a család többi, funkcionálisabb tagjának megjelenésekor várható.

 
  Renault Megane Berline 1,6 16V 115LE műszaki adatok
 
  Környezetvédelmi norma: Euro 3
Hengerűrtartalom (cm3): 1598
Löket × Furat (mm): 79,5 × 80,5
Hengerek / szelepek száma: 4 / 16
Sűrítés: 10:1
Maximális teljesítmény kW (LE): 53 (115) perc / fordulatszámon 6000
Maximális nyomaték Nm: 152 perc / fordulatszámon 4200
Befecskendezés típusa: többpontos
Sebességváltó típus: 5 fokozatú kézi
Fordulási átmérő (m) 10,5
Futómű
Elöl: McPherson rendszerű, L-alakú lengőkarral és dőlésgátló rúddal
Hátul: rugalmas tengely külső rögzítési pontokkal és programozott vetülettel, csavarrugók
Első / hátsó stabilizátor átmérője (mm) 19 / beépített
Gumiméretek
Javasolt: 196/65 R15
16" könnyűfém keréktárcsa 205/55 R16
17" könnyűfém keréktárcsa 205/50 R17
Fékek
ABS Bosch 8.0 és vészfékrásegítő
Szervófék átmérő ("): 11
Elöl hűtött tárcsa - átmérő (mm): 280
Hátul tömör tárcsa - átmérő (mm): 240
Teljesítmény
Legnagyobb sebesség (km/ó): 192
Gyorsulás 0-100 km/ó (mp): 10,9
400 m indulás-megállás (mp): 17,5
1000 m indulás-megállás (mp): 32,4
Fogyasztás a 99/100 sz. Európai Irányelv alapján:
Városban (hidegindítással) (l/100 km): 8,8
Országúton (l/100 km): 5,7
Vegyes használat esetén (l/100 km). 6,8
CO2 kibocsátás (g/km): 163
Üzemanyagtartály térfogata (l): 60
Tömeg (kg)
Menetkész tömeg: 1175
Megengedett össztömeg: 1725
Járműszerelvény megengedett össztömege: 2750
Vontatható tömeg
fékezett utánfutóval: 1300 kg
fékezetlen utánfutóval :650 kg
Méretek (mm)
Hossz: 4209
Szélesség tükör nélkül / tükörrel: 1777 / 2026
Magasság: 1457
Tengelytáv: 2625
Nyomtáv elöl / hátul: 1518 / 1510
Rakodómagasság: 728
Csomagtartó (l): 330

A cikket olvasva elmosolyodtam a műanyag rögzítőcsavart látva. Két hete vettünk egy ilyen Megane-t és a kósza műanyag rögzítőcsavar nekünk is ott volt leesve a vezetőülés alatt. Lehet, hogy az autó széria felszereltségéhez tartozik, csak nem tüntették fel :-)))
Amúgy véleményem szerint ezért az árért messzemenően a legjobb vétel volt, tekintve, hogy rengeteg olyan apróság van benne, amit ha felfedez az ember csak egy mosollyal tud nyugtázni. (pl sebességre hangosodó rádió, vagy a sebességgel változó ablaktörlő sebesség.) És akkor a 30e km-es szervizintervallumról még nem is beszéltünk...
Egy szó mint száz, jó autót csináltak.

Illés Viktor

Sziasztok

Tündéri ez a müanyag bizgentyü dolog, mert mi a ma vettük át a kocsit és mi is találtunk egyet az anyósülésen. Azt áruljátok el, hogy meddig kell 4000 alatti fordulatszámmal haladni (benzines), mert a kereskedő 3000 km mondott, de ennyit nem lehet kibírni

Gyula

 
 

Az oldalról ajánljuk

Három új modellt mutat be a Kia február végén
  • Hírek

Három új modellt mutat be a Kia február végén

Mindhárom elektromos lesz.

február 13., 10:43
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
  • Hírek

Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault

Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.

február 13., 10:35
Páncélozott Teslákat rendelne az amerikai külügy
  • Hírek

Páncélozott Teslákat rendelne az amerikai külügy

Big biznisz.

február 13., 11:04
Egy Magyarországot bukott a Tesla
  • Hírek

Egy Magyarországot bukott a Tesla

Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.

február 13., 14:06
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
  • Belsőség

Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?

Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!

4 órája
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
  • Hírek

Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten

Autóból észrevehetetlen a különbség.

február 13., 13:00
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
  • Hírek

Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett

Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.

február 13., 15:04
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
  • Hírek

Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet

Reggelre már megjelent a hó pár helyen.

február 13., 06:10
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
  • Hírek

Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja

Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.

február 12., 05:53
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
  • Hírek

Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért

A kampányuk eddig tartott.

február 13., 07:11
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
  • Hírek

Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata

Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.

február 12., 05:53
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
  • Sajtóközlemény

Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést

A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.

február 13., 14:54
Bátorságod és félretett pénzed legyen
  • Tesztek

Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013

Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.

február 13., 16:06
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
  • Hírek

Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés

A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.

február 12., 07:32
Hivatalos: vége a Honda-Nissan összeborulásnak
  • Hírek

Hivatalos: vége a Honda-Nissan összeborulásnak

Külön utakon folytatják.

február 13., 08:42
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba Afrikában
  • Belsőség

Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13

Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.

február 12., 13:45
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
  • Hírek

Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal

Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.

február 12., 14:53
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
  • Hírek

Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél

Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.

február 12., 17:51
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
  • Hírek

Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck

A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.

február 12., 12:12
Legális-e a kisebb ET-s felni?
  • Gumidoktor

Legális-e a kisebb ET-s felni?

Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.

február 12., 15:59
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?
  • Közélet

Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek

Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?

február 13., 06:01
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
  • Hírek

A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt

A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.

február 12., 16:44
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
  • Hírek

A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette

Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.

február 12., 13:20
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
  • Hírek

Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj

A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.

február 12., 09:19
BMW X3 M50 – 2025.
  • Tesztek

BMW X3 M50 – 2025.

február 13., 10:27
Törött Ferrarival az autópályán
  • Hírek

Törött Ferrarival az autópályán

február 13., 14:39
Kia EV Day előzetes
  • Hírek

Kia EV Day előzetes

február 13., 10:00
Mazda 6 a bokorban
  • Hírek

Mazda 6 a bokorban

február 13., 13:36
Olcsó Volkswagen villanyautó
  • Hírek

Olcsó Volkswagen villanyautó

február 13., 15:59
Renault elektromos kisteherautók
  • Hírek

Renault elektromos kisteherautók

február 12., 17:30