Fülembe forró ólmot öntsetek
Nem tudom, miért van, hogy a svábok szeretnek spórolni. Talán a vérükben van. És minél többször találkozom velük, annál inkább meggyőződésem, hogy a skótok a fasorban sincsenek hozzájuk képest. És a svábok különös perverziója az, hogy szeretik érezni is a spórolást. Még akkor is, ha Mercedest vesznek. Na de ennyire?
Meggyőződésem például, hogy a Mercedes-Benznek milliárdjaiba került már, hogy gyártásban tartsa a hátsó ablakemelő kurblit, a B-osztályhoz is. Persze lehet, hogy a villanyablak 64 ezer forintos felárával visszanyernek valamit a költségekből, de kétfélét gyártani (cikkszámozni, nyilvántartani, raktározni, beszerezni) biztos nem olcsóbb, mint egyetlen szimpla elektromos ablakemelőt. De ha a kuncsaft azt akarja érezni, hogy nem tukmálnak rá olyan dolgokat, amire nincs szüksége, kapja meg!
Amúgy a B-osztály pofás kis gép, pláne most, hogy kicsit átrajzolták a külsejét. Nekem eleve jobban tetszik, mint az orr nélküli A-osztály. Pedig semmi sem indokolja, hogy ennek nagyobb orra legyen, hiszen ugyanannak a csomagnak kell elférnie benne. Mégis, ettől lesz valahogy emberesebb a hosszú B-osztály.
A modell feljavítása amúgy nem járt drámai változásokkal, a régihez képest átrajzoltak minden lámpát és lökhárítót, felapplikáltak néhány fémcsíkot ide-oda, és kész. Lényegesebb, hogy a kormányoszlop teleszkópos lett, vagyis a távolsága is állítható, továbbá széria az ESP, visszagurulás-gátlóval. És új a hangvezérelt, bluetooth-os rádió is, valamint olyan opciók rendelhetők hozzá, mint a fura nevű aktív parkolássegéd. Vagyis a kocsi félautomatikusan beáll a parkolóhelyre, ő tekeri a kormányt, az ember csak gázt ad, fékez és rükit kapcsol, az autó iránymutatásai alapján. Elvileg, a specifikáció szerint ez benne is volt a tesztautóban, ha előre tudom, biztos nem szenvedek annyit vele, mert amúgy 12 méteres a fordulóköre. Igaz, a világ legjobb parkolóradarját adják hozzá (felárért), ez már önmagában is nagy segítség. Nem majrézik feleslegesen, csak akkor pittyeg, amikor már közel van valami, az elöl és hátul lévő LED-sorok meg tévedhetetlenül jelzik a távolságot. Hiába, ez egy Mercedes!
És ha Mercedes, akkor gusztusos a bele. Igaz, semmi avantgárd nincs benne, de minden szép, minden jó, nincsenek kilengések a gagyi felé. És egészen jó méretű az utastér, hátul akár hárman is elücsörögnek gond nélkül. Viszont az ülések nagyon kemények, aki karót nyelős stílusban ül, az szeretni fogja, más nem.
Viszonylag magasan ülünk, mert dupla a padló, az orrban pedig erősen előredöntötték a motort. Amióta megjelent, azon töröm a fejemet, hogy érdemes volt-e feltalálni a meleg vizet a Mercedesnél: maga az utastér akkora, mint egy hasonló hosszúságú autóban. Amiben a B több, az a gigantikus, 544 literes csomagtartó, amivel bármilyen kombit megver. De vajon pont a Mercedes az, amit egy csomagtartónak kell eladnia? Cserébe a magas súlypont miatt sprődebb a rugózás, nehogy egy hibbant újságíró felborítsa a kocsit a jávorszarvas-teszten, amit amúgy élő ember nem tud reprodukálni, még akkor sem, ha fegyverrel kényszerítik. Igaz, fronthajtással az A és a B a leghasználhatóbb Mercedes télen, ha az ember nem akar 4Matic-osat venni.
A felsőbbrendű minőséget látva megrázott, amikor beindítottam a motort. Mármint a vibráció. Hasonlót nyolcmilliós autóban még sosem éreztem, még a közvetlen befecskendezéses dízelek hőskorában sem. Ezenkívül katasztrofálisan zajos a CDI. Elő is kaptuk Nyegleo mindentudó műszerét, hogy inkorrekt zajméréseket végezzünk. Hogy miért inkorrekt? Mert nem az emberi hallás szerint súlyozó A szűrővel mértünk, hanem a C-vel , de hirtelen nem volt más kéznél, összehasonlítási céllal pedig elmegy. Az ellenfél a Sandero volt, először az utastérben mértünk. Majd az első sokk után bedugtuk a műszert a Dákó motorterébe is.
Szendvics, parabola, szíj
Tény, hogy a Mercedes nem szokványos technikát fejlesztett az A- és B-osztályhoz: a dupla padlóval jócskán megemelte az utasteret, így félig-meddig alá került az erősen döntött motor, amelyhez emiatt valószínűleg a világ egyik leghosszabb nívópálcája jár. Hátulra pedig rendkívül helytakarékos, alakja alapján parabolatengelynek hívott futóművet terveztek. A 180-as jelzés ellenére a dízel kétliteres, viszont nem változó geometriájú a turbója, mint a 140 lóerős 200 CDI-é. A CVT váltó érdekessége, hogy a szíjas variorendszert megfejelték a hagyományos automaták hidrodinamikus nyomatékváltójával. Míg a Nissannál és az Opelnél megbukott a hasonló rendszerű automata, addig a Mercedesé nem adja azt az érzést, hogy állandóan csúszik a kuplung, nyilván a jobban eltalált vezérlés miatt.
Hogyan jön ki a Merci a zajpárbajból? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
