Fülembe forró ólmot öntsetek

2008.12.08. 01:55

Adatlap Mercedes-Benz B 180 Cdi Autotronic - 2005

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 109 LE @ 4200 rpm
  • 250 Nm @ 1600 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.8 másodperc
  • Végsebesség:
    178 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km

Nem tudom, miért van, hogy a svábok szeretnek spórolni. Talán a vérükben van. És minél többször találkozom velük, annál inkább meggyőződésem, hogy a skótok a fasorban sincsenek hozzájuk képest. És a svábok különös perverziója az, hogy szeretik érezni is a spórolást. Még akkor is, ha Mercedest vesznek. Na de ennyire?

Meggyőződésem például, hogy a Mercedes-Benznek milliárdjaiba került már, hogy gyártásban tartsa a hátsó ablakemelő kurblit, a B-osztályhoz is. Persze lehet, hogy a villanyablak 64 ezer forintos felárával visszanyernek valamit a költségekből, de kétfélét gyártani (cikkszámozni, nyilvántartani, raktározni, beszerezni) biztos nem olcsóbb, mint egyetlen szimpla elektromos ablakemelőt. De ha a kuncsaft azt akarja érezni, hogy nem tukmálnak rá olyan dolgokat, amire nincs szüksége, kapja meg!

Amúgy a B-osztály pofás kis gép, pláne most, hogy kicsit átrajzolták a külsejét. Nekem eleve jobban tetszik, mint az orr nélküli A-osztály. Pedig semmi sem indokolja, hogy ennek nagyobb orra legyen, hiszen ugyanannak a csomagnak kell elférnie benne. Mégis, ettől lesz valahogy emberesebb a hosszú B-osztály.

A modell feljavítása amúgy nem járt drámai változásokkal, a régihez képest átrajzoltak minden lámpát és lökhárítót, felapplikáltak néhány fémcsíkot ide-oda, és kész. Lényegesebb, hogy a kormányoszlop teleszkópos lett, vagyis a távolsága is állítható, továbbá széria az ESP, visszagurulás-gátlóval. És új a hangvezérelt, bluetooth-os rádió is, valamint olyan opciók rendelhetők hozzá, mint a fura nevű aktív parkolássegéd. Vagyis a kocsi félautomatikusan beáll a parkolóhelyre, ő tekeri a kormányt, az ember csak gázt ad, fékez és rükit kapcsol, az autó iránymutatásai alapján. Elvileg, a specifikáció szerint ez benne is volt a tesztautóban, ha előre tudom, biztos nem szenvedek annyit vele, mert amúgy 12 méteres a fordulóköre. Igaz, a világ legjobb parkolóradarját adják hozzá (felárért), ez már önmagában is nagy segítség. Nem majrézik feleslegesen, csak akkor pittyeg, amikor már közel van valami, az elöl és hátul lévő LED-sorok meg tévedhetetlenül jelzik a távolságot. Hiába, ez egy Mercedes!

És ha Mercedes, akkor gusztusos a bele. Igaz, semmi avantgárd nincs benne, de minden szép, minden jó, nincsenek kilengések a gagyi felé. És egészen jó méretű az utastér, hátul akár hárman is elücsörögnek gond nélkül. Viszont az ülések nagyon kemények, aki karót nyelős stílusban ül, az szeretni fogja, más nem.

Viszonylag magasan ülünk, mert dupla a padló, az orrban pedig erősen előredöntötték a motort. Amióta megjelent, azon töröm a fejemet, hogy érdemes volt-e feltalálni a meleg vizet a Mercedesnél: maga az utastér akkora, mint egy hasonló hosszúságú autóban. Amiben a B több, az a gigantikus, 544 literes csomagtartó, amivel bármilyen kombit megver. De vajon pont a Mercedes az, amit egy csomagtartónak kell eladnia? Cserébe a magas súlypont miatt sprődebb a rugózás, nehogy egy hibbant újságíró felborítsa a kocsit a jávorszarvas-teszten, amit amúgy élő ember nem tud reprodukálni, még akkor sem, ha fegyverrel kényszerítik. Igaz, fronthajtással az A és a B a leghasználhatóbb Mercedes télen, ha az ember nem akar 4Matic-osat venni.

A felsőbbrendű minőséget látva megrázott, amikor beindítottam a motort. Mármint a vibráció. Hasonlót nyolcmilliós autóban még sosem éreztem, még a közvetlen befecskendezéses dízelek hőskorában sem. Ezenkívül katasztrofálisan zajos a CDI. Elő is kaptuk Nyegleo mindentudó műszerét, hogy inkorrekt zajméréseket végezzünk. Hogy miért inkorrekt? Mert nem az emberi hallás szerint súlyozó A szűrővel mértünk, hanem a C-vel , de hirtelen nem volt más kéznél, összehasonlítási céllal pedig elmegy. Az ellenfél a Sandero volt, először az utastérben mértünk. Majd az első sokk után bedugtuk a műszert a Dákó motorterébe is.

Szendvics, parabola, szíj

Tény, hogy a Mercedes nem szokványos technikát fejlesztett az A- és B-osztályhoz: a dupla padlóval jócskán megemelte az utasteret, így félig-meddig alá került az erősen döntött motor, amelyhez emiatt valószínűleg a világ egyik leghosszabb nívópálcája jár. Hátulra pedig rendkívül helytakarékos, alakja alapján parabolatengelynek hívott futóművet terveztek. A 180-as jelzés ellenére a dízel kétliteres, viszont nem változó geometriájú a turbója, mint a 140 lóerős 200 CDI-é. A CVT váltó érdekessége, hogy a szíjas variorendszert megfejelték a hagyományos automaták hidrodinamikus nyomatékváltójával. Míg a Nissannál és az Opelnél megbukott a hasonló rendszerű automata, addig a Mercedesé nem adja azt az érzést, hogy állandóan csúszik a kuplung, nyilván a jobban eltalált vezérlés miatt.

Hogyan jön ki a Merci a zajpárbajból? Lapozzon!

Totalcar értékelés - Mercedes-Benz B 180 Cdi Autotronic - 2005

6
TC

A 180 CDI egy tévedés, benzinmotor kell bele, mert amúgy jó, minőségi és még télen is jól lehet vele közlekedni. A szendvicsszerkezet zsenialitása nem érintett meg, de legalább nem szokványos autó, és még variálható is.

Az oldalról ajánljuk

912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
  • Hírek

912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel

A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.

február 15., 10:52
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
  • Hírek

Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron

Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.

február 15., 09:59
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
  • Hírek

Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!

A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.

február 15., 05:51
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
  • Hírek

Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén

2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.

február 15., 14:48
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhoz
  • Tesztek

Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.

Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.

február 15., 05:51
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
  • Hírek

Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra

Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.

február 15., 13:28
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
  • Hírek

Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók

A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.

február 15., 08:55
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeni
  • Technika

Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.

A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.

február 15., 05:51
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
  • Autódoktor

Rejtélyesen ráz az Astra GSi

Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?

február 15., 12:01
Drámai változások jöhetnek áprilisban
  • Hírek

Drámai változások jöhetnek áprilisban

Trumpnál a 10 százalék egyenlő 25 százalékkal.

1 órája
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
  • Hírek

Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari

Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.

február 15., 16:02
Virtuális spanyol virtus
  • Tesztek

Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.

Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?

február 14., 15:54
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
  • Hírek

A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője

Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.

február 14., 06:10
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
  • Hírek

Átfogó veteránprogramot indít a Renault

Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.

február 14., 06:10
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
  • Közélet

Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett

Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.

február 15., 16:01
Újra szól a hatlövetű
  • Belsőség

Újra szól a hatlövetű

Alakul az Abarth 500, de vajon hány lóerőt tud?

február 14., 16:58
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
  • Hírek

F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren

A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.

február 14., 14:45
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
  • Belsőség

Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből

Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.

február 15., 17:01
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
  • Hírek

Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?

Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!

február 16., 07:12
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
  • Hírek

ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon

A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.

február 14., 10:25
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
  • Hírek

Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja

Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.

február 14., 09:55
Itt a Murvaélet!
  • Égéstér

Itt a Murvaélet!

Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.

február 14., 09:15
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
  • Hírek

A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán

Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.

február 14., 13:59
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
  • Hírek

Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban

Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.

február 14., 11:15
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!
  • Belsőség

Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14

Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!

február 14., 11:43
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
  • Hírek

Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat

Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.

február 14., 12:30
Carlex Habemus
  • Hírek

Carlex Habemus

február 14., 07:34
Dodge Demon koncepció
  • Hírek

Dodge Demon koncepció

február 14., 10:20
Chevrolet Blazer EV.R NASCAR
  • Hírek

Chevrolet Blazer EV.R NASCAR

február 14., 08:46