Az új S Klasse is csak olyan, mint a régi. Tökéletes, és még akkor is csak mérsékelten vérpezsdítő, ha 500 lóerővel, kamionokhoz illő 800 Nm-es nyomatékkal tombol alattunk, mint az új 600-as, V12-es biturbó, a modellfrissítés egyik legrokonszenvesebb újdonsága.
![]() | |
![]() | ![]() |
800 Newtonméter! Egy Actros nyergesvontató dolgozik 1500-2500 között. 800 Nm egy személyautóban, még egy kéttonnásban is, mint az új 600-as S osztály és CL kupé, nem is annyira félelmetes, mint inkább súlyos. Állandó koncetráció szükségeltetik, hogy ne menjünk kétszázzal. Az autó természetesen hibátlan, napokkal előre tudjuk, mikor fog megcsúszni, persze a sordódás is csak azért van, mert ekkora motorral nem mehetünk úgy, mint egy Wartburggal. A hivatalos adat szerint 4.8 másodperc alatt van százon, én enyhe emelkedőn (!) 4.6-ot mértem, úgy, hogy 105 km-nél állítottam meg a stoppert.
![]() | |
![]() | ![]() |
Vezetési élményről nem nagyon beszélhetünk; ez a tökéletesség élménye, nem a vezetésé. A Mercedesnek igazából felesleges reklámoznia - valaki vagy mercisnek születik, vagy immunis rá. Én például ha visszagondolok a kétnapos tesztvezetésre a Fekete-erdőben, egyszer sem jutott eszembe, milyen jó is lenne egyszer, a távoli jövőben egy ötszáz lovas CL. Maga a perspektíva egyáltalán nem irreális, például bármikor megeshet, hogy Bill Gates örökbe fogad, aztán másnap reggel cigányútra megy a müzli, és meghal. De akkor is inkább egy MX5-öst, meg egy Barchettát vennék, a Ferrarik mellé persze.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az új 350-es V6-os, más szóval a Modifizierter Sechszylinder fő tulajdonságai a mehr Leistung és a weniger Verbrauch, kevesebbet fogyaszt a nagyobb teljesítmény mellett.
A külsődleges változtatásokban az S-Merci nem okoz széleskörű döbbenetet, én aztán meg nem mondanám, miben különbözik az előző, 1998-as modelltől, leszámítva, hogy a hátsó lámpa csíkozása minta más lenne. Változott a fényszóró (plusz áttetsző üveg optika), a hűtőrács (meredekebb), a lökhárító (talán az alja?), a külső tükrökön pedig most már nem csak index, de az éjszakai ki-beszállást megkönnyítő lámpák is vannak. És készítettek néhány szép új alufelnit.
![]() | |
![]() | ![]() |
Belül szerfölött nagy horderejű változásokat figyelhetünk meg, például krómozott berakásokat a faborításokban és krómozott küszöbdíszlécet. A középső kartámasz nyitásakor a benne elhelyezett mobiltelefon a vezető felé fordul ki. Alapfelszereltség lett a fűthető kormánykerék és a vezetésdinamikai ülés. És nagyobb lett a navigáció képernyője.
Kényelmi extrák terén a fenékmasszírozó és a szellőztetett/fűtött ülés bevezetése óta kínosan kevés feltalálni való van. A Mercedesnél már régi dolog a Sitzdinamik: kanyarokban az ülés megfelelő oldala megkeményedik, és vasmarokként tartja oldalirányban csúszó bordáinkat. Én most próbáltam először, és bár előzőleg azt hittem, utálni fogom, hamar megkedveltem. Egész gyorsan reagál, szlalompályán talán kevés lenne, de a valóságban olyan út nincs, amit ne tudna követni az oldalsó keményedésekkel. A legjobb azért természetesen továbbra is az, amikor kiérünk a síkságra és kikapcsoljuk a Sitzdinamikot, majd az üléssel együtt elernyedve kényelmes terpeszkedésben folytatjuk utunkat.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az új S Klasse-futómű a posztmodern szép példája. Sok prémium-gyártó mostanra készült el a maga alumínium-konstrukciójával, ami a rugózatlan tömegek csökkentése révén javítja a menettulajdonságokat. A Mercedes viszont a 2003-as modellekben már nem csak alumíniumot használ. A négykerékmeghajtású S és C osztályokban kovácsolt acél lengőkarok és acél motor-kormány-futómű zsámolyok vannak, a keményebben terepező bálnamercisek komfortérzetéért.
A Pre-Safe rendszer alapgondolata hasonló a Mercedesben már bemutatott fékbetét-előbeállítóhoz, ami érzékeli, ha hirtelen léptünk le a gázról, és közvetlenül a tárcsa mellé nyomja a fékpofákat. Ezzel néhány századmásodperccel csökken a fékrendszer reakcióideje, ami nagyobb sebességnél már méterekkel rövidebb fékutat is jelenthet.
![]() | |
![]() | ![]() |
A baleset-előrejelző rendszer tehát nem tartalmaz Nostradamus-processzort: a Pre-Safe a kitörésgátló elektronika (ESP) és az elektronikus fékasszisztens (BAS) jelei alapján minősít valamit vészhelyzetnek. Hirtelen nagy fékezés, vagy a hátsó kerekek megcsúszása esetén az ülésállító motorok a balesetkor legbiztonságosabb, függőleges-közeli helyzetbe állítják a támlát. Ezzel párhuzamosan ránk szorítják az övet, és - megcsúszó hátsó kerekek esetén - az autó zárja a tolótetőt. Ez az övfeszítés nem azonos az egyszer használatos pirotechnikai övfeszítéssel, hiszen ha általános csalódásra mégis elmaradna a baleset, az öv visszalazul és a támla is visszaáll. Fontos járulékos jótétemény, hogy ha mégis csattanunk, a pirotechnikai övfeszítők kisebbet rántanak rajtunk.
![]() | |
![]() | ![]() |
A Mercedes lassan, de biztosan feladja a hátsókerék-hajtáshoz való, ragaszkodást, és most már a legnagyobbakban is kapható négykerék-meghajtásos változat (két V8-as és egy V6-os motorhoz). A 4MATIC rendszerrel kapcsolatban a Mercedes azt az egyébként abszurdnak tűnő elemet hangsúlyozza, hogy - a meghajtás szempontjából persze - jobb, mint a Mitsubishi Pajero. Meg is nézném, ahogy egy bálnamerci letol a sárban a dűlőről egy Pajerót, hehe.
<
>

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
