Motor, erőforrás, aggregát
A szép új motor egy állítólag ráncfelvarrott testbe került. Szeretnék én ott lenni plasztikai sebész, ahol ennyi varrásért fizetést és zsíros paraszolvenciát adnak; egymás mellé tettem a régi és az új modell képét, aki ezen bekarikáz másfél érdemleges különbséget, annak megszerzem az Első Pesti Kereszténybálon kisorsolt ezüstlornyont. Szemből állítólag más a hűtőmaszk és ami alatta van, meg a ködlámpák. Hátul meg csillogóbb a lámpabura, vagy mi az ördög.
A küldizájn érdemlegesen nem változott semmit, és ez nem is baj, a C-T kellemes külsejű volt és maradt. A vadul lejtő tető a csomagtartó fölött azt hirdeti, hogy életstílus-kombit látunk, golden retrieverre szabva, nem holmi zöldséges merdzsót a szó igazi értelmében. Ennek látszólag ellentmond, hogy a csomagtartó alatti rejtett rekeszben összehajtható, Merci-emblémás zöldséges láda található, de ez egyértelműen csak cinkos összekacsintás. Utóbbit érdemes volt felfedezni, mestermű, és olyan gondosan oldották meg, hogy ne csúszkáljon és zörögjön a helyén, hogy egy pillanatra megkísértett az MB-mítosz befogadása.
Ami pedig a korábban említett retrievert illeti, neki van kihúzható elválasztó hálója a csomag- és az utastér közé, 12 voltos aljzata az elektromosan fűthető apportfához és mindenütt csupa finom kárpit venné körül, ezért különösen szomorú, amiért nem fér be. Kovács kutyám vizslának nagy, de retrievernek kicsi lenne, és alig fért be, csukott ajtóval pedig kifejezetten esetlenül tipródott a lejtős tető miatti térben. 470-1384 liter közti a csomagtartó, ami egyébként (főleg a dizájnkombik közt) egész jó, de például (a dizájnoltsággal aligha gyanúsítható) Honda Accord kombi 576-1657 literje sokkal nagyobb.
Az utastér a kategórián belül kellemesen nagy, az új A4-nél lényegesen jobban elfértünk benne öten a menzára menet, pedig vannak köztünk 180 centinél magasabb, indokoltan fogyókúrázók is. És ami a fő, a Merciben utazni jól eső dolog, kényelmes, kiszolgáló, kulturált, olyan, amilyennek a Mercedest általában képzelik az autózásban járatlan emberek.
Vezetni is jó. A motort nem tudom eleget dicsérni, talán küldök neki lapot Valentin-napra. Ha minden ekkorka benzinmotor ilyen volna, nem hajbókolnánk a turbódízelek előtt. 1796 köbcenti, 170 lóerő, 250 Nm háromezres fordulaton. És mivel kompresszoros, nincs késlekedés, nincs turbólyuk, nincs fuldoklás, csak azonnali megindulás. A 0-100 9,3 másodpercig tart, aminél sokkal gyorsabbnak érződik. A baj a hatsebességes váltóval van, amivel csak harmadikban van meg a 100. Persze nem ez a fő baj , hanem az istenverte, konok kelletlensége, nehézkessége, akadozóssága, ami úgy kilóg a mercedesség harmonikus minőségérzetéből, mintha itt hirtelen, csupa nagybetűvel a SEGG szó állna.
Kár, hogy a vezetés szempontjából legfontosabb két kezelőszerv, a kormány és a váltó lett barátságtalan, ami megmérgezi kissé az összképet, mert egyébként stabil és rettentően kényelmes futómű és remek fékek dolgoznak alattunk. A facelift ezeket mind érintette, a kormány direktebb, a váltó állítólag precízebb, a futómű kényelmesebb és sportosabb lett egyszerre. Mindet elhiszem, de a váltón még dolgoznék egy kicsit, a tétlen kezek úgyis az ellenség szekerét tolják. Az ESP a Mercinél kötelező módon fantasztikus, a hátsókerék-hajtás sose ijeszt meg senkit, de sajnos hóban nem varázsol fel a Rózsadombra, ahogy a vergődésemen röhögő Chevy Nubira tulajdonos szellemesen rámutatott. Aztán ő felment, én meg letolattam, és kikerültem az átkozott dombot.
Az összerakás minősége nagyszerű, jól megépített, tartósnak ható, nagyon jó autó a C-osztály. A perverzek kedvéért elmesélem, hogy a nanorészecskés új festési eljárásnak hála háromszor karcállóbb és 40 százalékkal ragyogóbb az új festékréteg, alapáron. Kapunk is 30 év átrozsdásodás elleni garanciát. Bár a vakbelemre adnának ennyit.
A sok üres kapcsolóhely ellenére az alapfelszereltség gazdag és okosan összeállított. Van fényérzékelős lámpa, tempomat, automata kétzónás klíma, csomaghálók, villanyablak, -szék és -tükör, blokkolásgátló, fékasszisztens, menetbiztonsági elektronika, kipörgésgátló és fékerőelosztó, első, oldal- és függönylégzsák. Szerencse, mert az extrák borzasztóan drágák, a rádióelőkészítés 83 750 Ft-ért például nagy kedvencem.
A C200 CGI ára 8,5 és 9 millió forint közé esik. Puszta kalandvágyból megnéztem, mennyibe kerül ebből a csillag a motorháztetőn: összevetettem az árát a kategória méterrúdjaként tisztelt Honda Accord Tourerével, és azt találtam, hogy abból ennyiért 2,4-es 190 lóerőset adnak, automata váltóval, xenonlámpával. De tulajdonképpen mindegy, azok az emberek, akik Mercit akarnak venni, azok nem akarnak Hondát venni, sem Chevrolet-t, hiába megy fel könnyebben a havas hegyre. És a C200 CGI messze van elég jó ahhoz, hogy aki a neve miatt megveszi, a tartalma miatt ne bánja meg.
Értékelés: Nagyon jó motor, nagyon jó autó, kevéske barátságtalanság. 4 csillag. |