Aztán a pótkerék. Rakták már a motortérbe - de ott koszolódik. Rakták a csomagtérbe - ott meg a cuccokat koszolja. Rakták a csomagtér aljára - de akkor mindent ki kell pakolni kerékcserénél. Akasztották a csomagtér alá - de nehézkes visszatenni. A Modus megtalálta a majdnem tökéletes megoldást. Még mindig félre kell tolni a csomagokat defektnél, de ha leengedtük a jó kereket és felhasználtuk, a rosszat elég a kocsi mögé dobni, beleakasztani egy kötelet és az egészet egy rántással behúzhatjuk a helyére.
Szintén ötletes és hasznos a csomagtérajtó kialakítása - de csak a drágább Modusoknál. Az egész egyben is felnyitható, rendes rendszámkeret fölötti gombnyomással, mint egy szokványos ötajtósnál. Ha nagyon ránk álltak, vagy mi tolattunk túl közel a falhoz, a központi zárgombtól jobbra vagy balra eső kis gomb megnyomására csak a csomagtérajtó alsó-középső eleme nyílik le, mint a Mininél. Ez az ajtó aztán akár 40 kg-mal terhelhető is szükség esetén, 705 mm széles és 262 mm magas dolgokat dobálhatunk be rajta.
A Modus fiatalos autó, a gyártó tehát fix villákat szerelt a karosszéria hossztartóiba, amibe csak bele kell csúsztatni a gyári biciklitartó vázát. A csomagtér kerékpárszállításkor is hozzáférhető. Nem csak bicikliket, apróbb vicik-vacakokat is könnyedén el lehet helyezni az autóban, a drágább Modusokban padlóba rejtett tárolórekesz figyel, az utasülés ülőlapja alá is pakolhatunk, alatta pedig egy kihúzható fiók lapul. Ismerős megoldások ezek így külön-külön, de most egy autóba került be valamennyi zugoly.
Ha pedig végtelen mély a Modus-vásárló pénztárcája, kisautójába gyakorlatilag mindent megvehet. A legdrágább csúcsmodell a 4,4 milliós 1.6-os automata Privilége, automata ablaktörlővel-világítással, tempomattal, kanyarba bevilágító fényszórókkal (!), manuális klímával, hat légzsákkal. Ehhez lehet aztán hozzácsapni a digitális klímát, a xenonlámpát, az ESP-t és így tovább.
Két autócskával is csaptam egy-egy gyors kört, mélyebb benyomások megszerzése végett. Először az 1.2-es alapmodellel, egy Authentique-kell indultunk táncba. Partnerem ugyancsak meglepett, átlagos, kissé szürke megjelenését és szerény testi adottságait meghazudtoló temperamentummal ropta, alig győztem követni a tempót. 75/5500-as és 105/4250-es adatai alapján nem fütyülnék utána az utcán, de bizony mondom, a kis csitri tudja használni, amije van. Még kis fogyatékosságát is elnéztem neki: az irányjelzők hibásan működtek, úgy hárommásodpercenként villantak egyet.
Az 1,5 literes, 80 lóerős dízel Voila szinte mindenben épp ellenkezőleg viselkedett. Nem mondom, vidám világosbarna textilruhája kellemes a szemnek, ékszerei szépen csillognak, de a lényeggel hibádzik valami. Ez a kislány nehezen vette fel a ritmust, késéssel reagált mozdulataimra, valahogy hiányzott közöttünk az összhang. 80/4000 és 185/2000, jól hangzik, de nehéz mindezt valóban feltüzelni. A szürke kis verebet sokkal jobb érzés volt vezetni.
Azért inkább a dízelt vinném haza. Modusból a drága és jól felszerelt az igazi. Az alapmodell műszaki tartalma is vitathatatlan, de a gazdagabb felszereltségű Modusok ötletes és használható extrái könnyedebbé és élvezetesebbé varázsolják a mindennapi közlekedést. Akit nem riaszt el azonnal a Renault új kisautójának sajátos formavilága és együtt tud élni a Modus határozott személyiségével, ne feledje el számításba venni az új modellt hasonló kategóriájú autó vásárlása során.
Az igazán
fapados Modusok jövő márciusban érkeznek,
a lecsupaszított 1,2 literes 2 799 000 forintba, a mezítelen dízel 3
149 000 forintba kerül majd. Szintén 2005-ben érkezik a legdrágább
modellváltozat, az Initiale is.
|