2004.11.10. 10:06

Aztán a pótkerék. Rakták már a motortérbe - de ott koszolódik. Rakták a csomagtérbe - ott meg a cuccokat koszolja. Rakták a csomagtér aljára - de akkor mindent ki kell pakolni kerékcserénél. Akasztották a csomagtér alá - de nehézkes visszatenni. A Modus megtalálta a majdnem tökéletes megoldást. Még mindig félre kell tolni a csomagokat defektnél, de ha leengedtük a jó kereket és felhasználtuk, a rosszat elég a kocsi mögé dobni, beleakasztani egy kötelet és az egészet egy rántással behúzhatjuk a helyére.

Szintén ötletes és hasznos a csomagtérajtó kialakítása - de csak a drágább Modusoknál. Az egész egyben is felnyitható, rendes rendszámkeret fölötti gombnyomással, mint egy szokványos ötajtósnál. Ha nagyon ránk álltak, vagy mi tolattunk túl közel a falhoz, a központi zárgombtól jobbra vagy balra eső kis gomb megnyomására csak a csomagtérajtó alsó-középső eleme nyílik le, mint a Mininél. Ez az ajtó aztán akár 40 kg-mal terhelhető is szükség esetén, 705 mm széles és 262 mm magas dolgokat dobálhatunk be rajta.

A Modus fiatalos autó, a gyártó tehát fix villákat szerelt a karosszéria hossztartóiba, amibe csak bele kell csúsztatni a gyári biciklitartó vázát. A csomagtér kerékpárszállításkor is hozzáférhető. Nem csak bicikliket, apróbb vicik-vacakokat is könnyedén el lehet helyezni az autóban, a drágább Modusokban padlóba rejtett tárolórekesz figyel, az utasülés ülőlapja alá is pakolhatunk, alatta pedig egy kihúzható fiók lapul. Ismerős megoldások ezek így külön-külön, de most egy autóba került be valamennyi zugoly.

Ha pedig végtelen mély a Modus-vásárló pénztárcája, kisautójába gyakorlatilag mindent megvehet. A legdrágább csúcsmodell a 4,4 milliós 1.6-os automata Privilége, automata ablaktörlővel-világítással, tempomattal, kanyarba bevilágító fényszórókkal (!), manuális klímával, hat légzsákkal. Ehhez lehet aztán hozzácsapni a digitális klímát, a xenonlámpát, az ESP-t és így tovább.

Két autócskával is csaptam egy-egy gyors kört, mélyebb benyomások megszerzése végett. Először az 1.2-es alapmodellel, egy Authentique-kell indultunk táncba. Partnerem ugyancsak meglepett, átlagos, kissé szürke megjelenését és szerény testi adottságait meghazudtoló temperamentummal ropta, alig győztem követni a tempót. 75/5500-as és 105/4250-es adatai alapján nem fütyülnék utána az utcán, de bizony mondom, a kis csitri tudja használni, amije van. Még kis fogyatékosságát is elnéztem neki: az irányjelzők hibásan működtek, úgy hárommásodpercenként villantak egyet.

Az 1,5 literes, 80 lóerős dízel Voila szinte mindenben épp ellenkezőleg viselkedett. Nem mondom, vidám világosbarna textilruhája kellemes a szemnek, ékszerei szépen csillognak, de a lényeggel hibádzik valami. Ez a kislány nehezen vette fel a ritmust, késéssel reagált mozdulataimra, valahogy hiányzott közöttünk az összhang. 80/4000 és 185/2000, jól hangzik, de nehéz mindezt valóban feltüzelni. A szürke kis verebet sokkal jobb érzés volt vezetni.

Azért inkább a dízelt vinném haza. Modusból a drága és jól felszerelt az igazi. Az alapmodell műszaki tartalma is vitathatatlan, de a gazdagabb felszereltségű Modusok ötletes és használható extrái könnyedebbé és élvezetesebbé varázsolják a mindennapi közlekedést. Akit nem riaszt el azonnal a Renault új kisautójának sajátos formavilága és együtt tud élni a Modus határozott személyiségével, ne feledje el számításba venni az új modellt hasonló kategóriájú autó vásárlása során.

Renault Modus

Az igazán fapados Modusok jövő márciusban érkeznek, a lecsupaszított 1,2 literes 2 799 000 forintba, a mezítelen dízel 3 149 000 forintba kerül majd. Szintén 2005-ben érkezik a legdrágább modellváltozat, az Initiale is.


 
  Az aktuális Renault Modus árak (Ft)
 
 
   1.2 75 LE 1.4 98 LE 1,6 113 LE 1.6 aut. 1.5dCi 65 LE 1.5 dCi 80 LE
Authentique 2940000 3090000 - - 3290000 3450000
Voila 3040000 3190000 - - 3390000 3550000
Dynamique 3290000 3440000 3590000 - - 3800000
Privilége - 3960000 4110000 4390000 - 4320000