Wartburgpótló
Számos erényének legnagyobbika az alacsony ár. Új korában is a kategória egyik legolcsóbb autója volt, ráadásul a Nexiáról szólva áresés helyett nyugodtan alkalmazhatjuk az árzuhanás fogalmát. Így aztán a Nexia 6-7 éves korára akaratán kívül Best Buy-já válik; korántsem annyira rossz, mint az ára alapján gondolnánk.
![]() |
A Nexia külsejére nem érdemes sok szót vesztegetni. Nem
különösebben szép darab, de aki Daewoo-t vesz,
úgysem nézegetni akarja. A Nexiáról elég legyen annyi, hogy
vannak szexi nézetei, a morcosra vett fényszórója például nem
rossz, de összességében a klasszikus harmóniát nem ezzel az autóval
fogják szemléltetni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nicsak, egy ZIL-alkatrész |
A műszaki tartalom szintén nem az ínyenceknek való. Legyünk
nagyvonalúak, és nevezzük "kiforrott technológiának". Az autó
műszaki alapja az Opel Kadett E-generációja ("csepp Kadett"), ami
tíz évvel a Nexia megjelenése előtt sem számított high-tech
szerkezetnek. De aki Daewoo-t vesz, úgysem akarja baráti társaságát
az autója technikai kifinomultságával traktálni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy megbízható konstrukció |
Aki Daewoo-t vesz, használni akarja az autóját. Márpedig a Daewoo
erre maximálisan alkalmas. Cikkünk alanya 70 ezer kilométert
futott, és ez idő alatt nem hibásodott meg.
Apróbb bosszúságok előfordulnak, ilyen például a
kontakthibás gyári rádió, vagy a jobb első ülés támlaállítójának
szabotázsakciója, de az autó csaknem 7 éves fennállása alatt csak a
kopó-fogyó alkatrészek cseréjére kellett költeni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az utastér kellemesen ronda, a koreai dizájnban a 80-as évek
német feelingje (Kadett, ugye) keveredik generáljapán
megoldásokkal. A mellékelt képen például jól kivehető a klasszikus
japánautós kvarcóra. Minden nagyon szürke, minden nagyon műanyag,
ugyanakkor az ergonómiára egy szavunk sem lehet. Nekem például
bejön a vészvillogó kapcsolója, amit a kormánykerék elengedése
nélkül, ujjbeggyel lehet kezelni.
Ugyanígy kellemes meglepetés a rendkívül csendes, mégis hatékony szellőzőrendszer. Kedvencem a figyelmeztető hangjelzés: míg más autókban gyakran agresszív sípolás emlékeztet vétkeinkre (bekapcsolva felejtett világítás, rosszul becsukott ajtó), a Nexia a fülnek kedves, visszafogott bimm-bamm effektussal jelez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azért nem minden fenékig tejfel. A vezetési pozíció elképesztő
hibája, hogy
a kormánykerék nincs középen. A dudagomb nem az orrunkkal,
hanem a jobb fülünkkel esik egyvonalba. Ez beszállás után rögtön
észrevehető, száz kilométer után pedig egyenesen fárasztó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A két zajforrás |
Szintén nehezen megszokható, hogy a kilométeróra spirálja
folyamatosan érzékelteti jelenlétét: sebességfüggő perregése már a
parkolóból kiállva is idegesítő. A műszeregységet körülvevő műanyag
keret a folyamatos surrogást
fülsértő nyiszogással kiséri. Érdekes módon más zajt viszont
csak módjával produkál az autó beltere, a szemre nem éppen
precíziós illesztések csendben maradnak.
A visszajelző fények halvány derengése miatt előfordulhat, hogy bekapcsolva felejtjük a hátsó ablak fűtését, ami az elektromos hálózatra mér csapást, illetve a ködlámpákat, ami viszont közlekedőpartnereink szeme világát veszélyezteti. A benzin fogyására nem figyelmeztet visszajelző lámpa, a fordulatszámmérőt is kispórolták.
A gyári Daewoo rádió sem egy ütős darab, nincs benne RDS-funkció, a magnórésze pedig nem oda-vissza játszós (autóban ezek fontos szolgáltatások), ellenben van benne Dolby zajcsökkentő (ez viszont tök felesleges). A magnó fő baja az, hogy a tolvajok ellen nem védekezik, pedig szabványos méretű, más autóba is passzol. Így aztán az orgazdák simán kifizetnek érte egy spanglira valót. Kiszerelés után elvileg kódot kér, ám bizonyos források úgy tudják, mindössze háromféle kód létezik a Daewoo rádiókhoz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A csomagtartó használható méretű, viszont a pótkerék felett rögtön
a kárpit található, semmi merevítés, semmi deszka-alátét.
A padló így inkább a Somogyi dombságra hasonlít, semmint a
csomagtérpadló-ügyben kívánatosabb Nagyalföldre. Viszont a pótkerék
mellett teljes szerszámkészletet találunk, csavarkulcsokkal,
csavarhúzó-készlettel, normál méretű kerékkulccsal - mint utoljára
a Kockaladákban.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
