Tangapapucsban a használtautó-piacon
A kisbabák hiába kicsik, a járulékos kellékeik sok helyet foglalnak. Kisfiuk megérkezése után Timi háromajtós Corsájának mennie kellett. De mi jöjjön, másfél millióig, klímával?
Előítéletek nélkül indulunk, így nem kell majd félrelöknünk egy
tökéletes és átvilágított Bravát, csak mert olasz, és jaj mi lesz
akkor.
Eggyel nagyobb kasztni 1,4-es motorral elég lesz, Timi nem
kompenzálni akar, csak helyet a babakocsinak. De a kor számít, 7-8
évesnél ne legyen öregebb, 1,4 milliónál drágább se, és kell bele
légkondi.
Sokat utazunk hármasban, és a babakocsi, az összecsukható kiságy és
a pelenkák nem fértek el rendesen, nagy csomagtartó kell. Jól
megfelelne a
hármasGolf, de nem
tetszik, túl fiús. Egy Golfról a huszonéves fiúk jutnak az eszembe.
Megnéztem egyet, de azon is spoilerek voltak alul, olyan nem kéne.
Nekem fontos, hogy passzoljon hozzám az autó.
A finom váltó és a könnyű kuplung nem szempont?
Nincsenek extra igényeim, mert a Corsában még szervó sem volt. A
barátnőim meg is lepődtek, milyen nehéz vele parkolni.
A keresést az ár és a nagy csomagtartó mentén kezdjük. Van itt kisteherautó is, próbálom bevonni a játékba a sarokban álló Nissan Vanette Cargót, de ezt senki sem találja jó ötletnek, a bejáratnál veszteglő Sebring kabrió említésére már csak messzebb húzódnak tőlem. Így maradt egy óriási csomagtartójú kombi Seat, a szép és sportos Civic és egy ferdehátú Corolla a híres megbízhatóságával. 1,4-es motorokkal, közel azonos méretű csomagtérrel és felszereltséggel, de különböző futásteljesítménnyel.
Seat Cordoba 1.4 Stella Vario - 2000
126 000km
1 190 000 Ft
Az első generációs kicsi Seat
Cordoba 450 literes
puttonya az alsó-középkategóriában is megállja a helyét, de hiába: a
nyílás szűk, lehetetlenné téve a pakolást. De ez a kombi változat,
ugyanakkora csomagtartóval és nagy ötödik ajtóval.
Ja, hogy ez egy Seat? Azt hallottam, hogy a Seatokat a délies
alkatra tervezik, akik alcsonyak, és hosszú karjuk meg rövid lábuk van,
pont mint nekem. A hátsó ajtót nem tudjuk kinyitni, kérünk
segítséget, így kiderül, hogy csak erőszakkal lehet felrántani, az
autót már ez is csúnyán elvágja. Timi nem szeretné naponta többször
emelgetni az autó egész hátulját, mire kinyílik az ajtó. A bepakolás
könnyen megy, de
háttal a Corollának állítva feltűnően kisebb a 450 literes csomagtér
nyílása. Van bosszantó apróság is, a csomagtérfedő rolójának
pálcája nem elég mélyen illeszkedik a vályúba, a legkisebb érintésre
feltekeredik, így a babakocsit kockázatos a parkoló autóban tárolni. A
Cordoba egy kategóriával kisebb a másik két autónál, a beltér feltűnően
szűk, az ajtó fogantyúja koszlott, ami típushiba, mindegyiké ilyen.
Attól még nem szép.
A 60 lóerő majdnem dinamikusan mozgatja a 990 kg-os kasztnit, de a kipufogó csörög (ez is Cordoba-sajátosság, kezd egy kicsit sok lenni a típushibákból) a váltó is kattog. Nem jó vezetni, mintha szét akarna esni. Pedig nem szokott, a sok esetben problémás Seat a végtelenségig terhelhető és nem is törékeny, de egy háromfős család nem kőművesbrigád, a strapabírás most nem szempont. Sajnos van durva típushiba is, a kuplungbowden előszeretettel elszakad .
A Népítéletben panaszkodnak rejtélyes leállásokra is, ami az apró kényelmetlenségekkel és a bowdenügyirattal együtt már elvágja a Cordobát. Megbízható autó kell, nem olyan, amelyikben várható meghibásodásoktól kell tartani. Akkor sem kell, ha ezek könnyen orvosolhatók, és nem mindenkivel történnek meg.
Honda Civic 1.4i - 1999
99 000km
1 349 000 Ft
A Civic hatodik generációjában mutatták be az első Civic Type-R-t is. A 90 lóerős 1,4-esnek is a vezetési élmény az erőssége, így sok a rommá törött, széttaposott példány, de egy szedánhoz kicsit több bizalmunk van, és a 337 literes csomagtartó se rossz.
Ez nem a hitelrontó űr-Civic, az 1995-2001 között gyártott széria nagyon megbízható, de sportos imidzse egyikőnknek se tetszik igazán, a Népítélet is hemzseg a BMW-verőlegényektől és a Kis puncipöcögtetőktől . A Kék Villámokról pedig már mindent elmondtunk. A remek spoilerezhetőség sem hozzáadott érték - számunkra.