Bólintás a haladásra
Rémálmom volt a minap. Habzó szájú, veszett, vérszomjas autógyári píárosok üldöztek kiegyenesített-kifent sajtóanyagokkal. Lélekszakadva rohantam a sötét parkolóban a menekülőautóm, az új Skoda Octavia felé. Vesztemre a placc tele volt korábbi Octaviákkal és Superbekkel. Rémülten néztem körül, reszketve rángattam a kilincseket, verejtékezve ugráltam autótól autóig. Mind ugyanolyan volt. Odavesztem, felfaltak.

Thomas Inglenath, a Skoda dizájnfőnöke a világ legkényelmetlenebb munkaruháját viseli: hátrakötött kézzel, kényszerzubbonyban viszi dolgozni reggelente a hivatali autó. Amikor az új Octaviát rajzolta, naponta hét percre eloldozták a kezeit, és húzhatott három vonalat. Így munkálkodhatott kerek másfél napig, és kész is lett a szép új Skoda.
Részben a gondviselés csodája, de tényleg jól néz ki az új Octavia, pedig objektíve semmi se történt a külsejével - szerencsére eredetileg is ízléses autó volt. Elölről-hátulról-oldalról ugyanolyan, néhány máshova húzott éllel a motorházfedél táján, nagyobbacska lámpákkal.
Persze még nagyobbnak látszik, de ez nem illúzió. Mivel ezúttal az ötös Golf alapjaira épül, eleve 66 milliméterrel nagyobb a tengelytáv. Ennyivel nagyobb helyre ülhetünk be, így a kategória legnagyobbnak látszó autója már nem kényszeríti a hátul ülőket kínos gubbasztásra.
Az Octavia elöl eddig is nagyon tágas volt, most is az. Leengedett üléssel mintha a navaronei erőd mellvédje mögött kuksolna az ember, temérdek páncél közt aprón és elveszetten. Csak persze puhább környezetben. Az előd-Octavia belseje kicsit sprőd és rideg, ez viszont abszolút telitalálat. Csalás, hogy a tesztautónk a legjobb felszereltségi szinthez tartozott, de itt még gonoszabbul lehetne kritizálni, ha volna mit.
Az ötös Golf rokonsága miatt aggódtam, az új Golf-belső nekem egyáltalán nem jött be. Hanem ez a Skoda, ez pompás. Kellemesen konzervatív formák, de nem ötlettelenségből, hanem mert ilyenre akarták. Remek anyagok és műanyagok. Szépen varrott bőr, ízléssel elhintett króm. Belsőre a Skoda most lenyomta a VW-t, ami kicsinyes bosszút forralt: megvonta a csillapítottan csukódó kapaszkodót és a világítást a sminktükör mellől. Mulattató.
Ez a minőségérzetet csöppet sem befolyásolja, az Octavia németautósabb egy négykerű Otto von Bismarcknál, de egy fokkal emberarcúbb, természetközelibb. A VW-csoport aktuálisan legjobb belseje, ha az Audikat anyagi alapon diszkvalifikáljuk. És végre tényleg hátul is nagy. Ez az a belméret, aminél nagyobbra vágyni lehet, de szükség nem nagyon van rá, itt a kellő számú átlagmagyar pompásan elfér.
És piszok nagy a csomagtartó, 560 liter, fülekkel, akasztókkal, jól használhatón. A használhatóság a beltér belakhatóságára is vonatkozik, mindenütt rekesz, doboz, pohár-, üveg- és szemüvegtartók. Bő ezer kilométert autóztunk két nap alatt, minden jó volt. Kivéve a vezetőülést, ami az én gerincoszlopommal összeférhetetlennek bizonyult, hiába az állítható minden, egy óra alatt keservesen begörcsölt a nyakam, pedig igyekeztem szorgos headbangeléssel lazítani. Nyaka válogatja, a többiek nem panaszkodtak.
A bólogatás a haladásra ösztökélés egyik testi jele is, mert hiába a nyolcszelepes 1,6-os motor 102 lóereje, másfél tonnához kevéske, és két utassal nagyjából ennyit nyom a nagy kasztni. A motor egyébként annyira kellemes karakter, hogy a gyengeség sokáig szinte fel sem tűnik, bár alul nagyon nem húz, emelkedőn viccesen nem vánszorog fel alacsony fordulaton. Pörgetve aztán megjavul és felhangosodik, ahogy az lenni szokott.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
