Ezt előre tudni lehetett

2007.09.14. 00:48

Adatlap Peugeot 207 Sw Urban - 2007

  • 1360 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 73 LE @ 5400 rpm
  • 118 Nm @ 3300 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.8 másodperc
  • Végsebesség:
    168 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 3 059 000 Ft

Még egy autó, ami jobban néz ki kombiban, mint különben. A Peugeot 207 SW nem is kényelmetlen, de a trükköket nem adják ingyen.

Ez már csak így lesz már egész 2007-ben. Reggel felkelek, szakad az eső, amikor is a világ legpraktikusabb járművének, a motorkerékpárnak néhány apró hibája közül kidomborodik az egyik: alkalmatlan arra, hogy az ember valamennyire is emberi lényként megérkezzen vele egy sajtótájékoztatóra. Marad hát az Alfa, akárcsak egy nappal korábban a Kia sajttájon, küzdhetem vele át magam a gyilkos dugón Budapest vonzáskörének egy másik távoli szegletébe, ezúttal Mogyoródra. Egy dolog azért jó az ilyesfajta szívásban: az Alfa hátsókerekes, tehát minden gyér forgalmú kanyarban jön a faltól falig vigyor.

Történelme során a mogyoródi Aquaparkra soha nem illett ennél jobban a neve: a zuhétól nem látszott a mesterséges vízesés, a medencék szintjén felállított sátorkomplexumban belül, a ponyva alatt is esett az eső. Száraz csak úgy maradhatott az ember, ha beállt valamelyik lábas gázmelegítő fémfedelének árnyékába. A kint ácsorgó autókat szívünk szerint bottal se piszkáltuk volna, maradtunk volna a forró teánál és a relatív szárazságnál. Szegény PR-igazgató pironkodott, mintha egyenesen ő szervezte volna a pocsék időjárást. Aztán az orkán kis híján elvitte a fejünk fölül az egész vászonépületet cateringestül, pogácsástul, kávégépestül, ezért inkább munkához láttam. Jobb kint ázni úgy, hogy az ember hasznot is hajt, mint bent reszketni úgy, hogy közben agyonveri egy karatézó sátorláb.

Volt ott két 207 RC Ljlubljanából, mert Magyarországon még nincs ilyen. És - a Kia bemutatójával ellentétben - ezekbe be lehetett ülni, elfordítani a kulcsot, és elvinni bármelyiket. Nyomtuk Gödöllőig hárman, persze szakadt akkor is az áldás, nagyon nem bravúrkodtunk, de tényleg jónak tűnik. A 175 lóerős turbómotor egész fantasztikus, erős, azonnal tol, jó a hangja, a kaszniban van hely elöl és hátul, a kocsi rugózik, visszajelez, csak a váltója olyan szilikongumisan pözsós, amit senki nem szeret. Most vezettem nemrég egy Corsa OPC-t, ez nagyjából azt tudja, csak picivel gyengébb. Viszont használható, nem egy dobálós, idegesen rángatózó szörnyeteg.

Vissza az árvíz sújtotta bázisra, végre volt szabad kombi. Sokkal jobban néz ki, mint a Halloween-szájat leszámítva feledhető ötajtós. Ugyanaz történt, mint a 407-esnél, ott is zavaró a határozott pofa és a csökevényes far kombinációja, de kombiban az eleje is üt, meg a hátulja is jól mutat, és így már egészen emlékezetes. Különösen a mélytengeri akváriumokra emlékeztető hátsó lámpa maradt meg, és az, ahogy a hátsó szélvédő negatívban, ferdén kaszál, ahogy ráfordul a kasznira. Vagesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.