Talán úgy gondolták, esőben senki sem akar autózni, a rakteret meg a teremben kiállított autókban is meg lehet nézni. Nekem ezzel ismét kimaradt a Cee'd-élmény.
Nem a Kián múlt. Mármint az autón, magán. Azért jelentkeztem hiénamód a Cee'd magyarországi sajtóbemutatójára, mert rajtam kívül a szerkesztőségben szinte mindenki vezette már az ötajtóst. És mindenki azt mondta, hogy fantasztikus. De ha már a tesztautókról lemaradtam, legalább a kombi hazai bevezetőjén szerettem volna megtudni, milyen. Nem sikerült, az okokról inkább később.
A Cee'd olyasféle forradalmat hozott a kompaktok közé, mint kilenc évvel ezelőtt az első Ford Focus. Sokak szerint a Cee'd az az autó, amit a Toyotának az Auris helyett kellett volna bemutatnia, de olyat is hallottam, hogy Honda Civicnek is megtette volna. Viszont azoknál jóval olcsóbb, több rá a garancia, és nem lennék meglepődve, ha öt év múlva ez nézne ki közülük a legfrissebbnek.
Egy másik érdekes jelenség, nem tudom, észrevették-e: a kombik mostanában sokszor jobban néznek ki, mint az alapautók, amikből készülnek. A Peugeot kínálata kiváltképp ilyen, abból a 307 SW, a 407 SW és most a vadiúj 207 SW is jobban bejön nekem a többinél. De az Audinál, a Volvónál, a Volkswagennél is hasonló a helyzet. Akárcsak a Kia Cee'dnél.
A Sporty Wagont (ejtése nem "sporty", hanem "szporti") ugyanaz a magyar ember, Kovács Miklós tervezte, aki az ötajtós változatot. Ez is ugyanolyan korrekt, bár annyira nem egyedi. Kicsit sportos, kicsit megállapodott, semmi durván feltűnő, ezért lassan is kopik majd a gúnya. 2007-ben ilyen a telitalálat. A vállasan végződő kaszni azonban nagyon is kisvolvós (értsd: V50), a hátsó szélvédő formája pedig jöhetett volna egyenesen Rennes-ből is. (Belterjes infó: ott a Peugeot 407 SW készül.)
Jegyzem meg: szép, szép, dagad a nemzeti kebel amiatt, hogy hazánk fia fejéből pattant ki ez a gyönyörű autó, de talán még szebb lenne, ha nem a szlovákiai Zilinában (Zsolnán), hanem mondjuk a magyarországi Győrben gyártanák. De ne legyünk telhetetlenek.
Erre a megjegyzésre válaszul egy szlovákiai blogger-kolléga:
Ah, ah Csik! Nem akarnád sem te, sem a magyar adófizetők nagyja, hogy ott legyen az a gyár, hiszen ekkora szívást, amit itt ki kell bírni a koreaiak miatt, nem kívánok egy országnak sem. Szétnyalták a Hyundai seggét, hogy itt lehessen, és nagyon-nagyon sok pénzünkbe kerül.
Itt van egy link erről az egész szomorú dologról, tőlem.
Miközben a koreaiak zsigerelnek, a Peugeot megmutatta, hogy máshogy is lehet: közben szép lassan, mindenféle csinnadratta nélkül felépítette a gyárát, úgy, hogy az egy fillérébe sem került a népnek. A koreaiakat nagyon utálják az itteniek. Nagy vonalakban ennyi .
Üdv omm
Ha a hátsó üléseket is használja valaki, összesen 534 liter jut hátul a pakkoknak. Ez nem egybefüggő tér, mert a sima padlós, hagyományos csomagtartó csak 479 literes, alatta 55 liternyi, rekeszes zsebpiszoktartó van. Hasznos, ha csak néhány doboz sört vettünk, és nem akarjuk, hogy kanyarban agyonvágják az ott heverő Bodrit. Ezt a 479 litert sem kell lebecsülni, mert kompakt kombik között igen jó érték, ráadásul az üléseket lehajtva 1660 literre bővíthető, ami egyenesen elképesztő a kategóriában. Már annak, aki hajlamos elképedni terek láttán. Például a nagyobb furgonok sofőrjei, gyanítom, egészen szűknek látják majd, hát még a Ferroglobus teremdaru-kezelői.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
