Kezdek undorodni magamtól, hogy már megint csak ömlengek erről az autóról, ideje bele is rúgni valamibe. Mondjuk egy igazi személyautóba, a Citroen C4 Pallasba . A bemutatóra ugyanis egy konkurens magazin agyonhajszolt munkatársa nem Partnerrel jött, hanem egy ilyen C4 tesztautóval, mert így még azt is le tudta fotózni egy füst alatt. Viszont így nem vezette a Partnert. Azaz nem vezette volna, ha fel nem ajánlom neki, hogy jöjjön vissza Pestre az én tesztautómmal, én meg hazajövök a Citroennel. Nekem is megérte a bolt, értékes tapasztalatot szerezhettem.
A bőrüléses, fullos, hazai viszonylatban akár "elegáns limuzin"-ként aposztrofálható termék, mellesleg szintén a PSA konszern terméke ugyanis minden tekintetben rosszabb, kényelmetlenebb, mint a Partner. Rossz üléspozíció, szűk kabin, fullasztó klíma, a legrosszabb szellőzés, amit négy keréken valaha tapasztaltam. Fahangú audiorendszer, semmivel sem meggyőzőbb dinamika és stabilitás, mint a Partnerben/Berlingóban.
Ráadásul 5,67 millió forintba kerül. A legdrágább Partner ugyanezzel a 110 lovas, 1,6 literes dízelmotorral meg 5,14-be, a legdrágább Berlingo is kábé ennyi a Citroen automatikus félmillás kedvezményével. És ez már az emelt hasmagasságú verzió. De nem csak a C4-hez képest kívánatosabb jelenség az új Partner.
A legolcsóbb Partner Tepee 3,64 millió forintba kerül, klíma nélkül, egy tolóajtóval. Egy épeszűen felszerelt 90 lóerős dízel Premium 4,54 milla. A legolcsóbb Opel Astra kombi 3,919 millió, a legolcsóbb dízel 4,453. Csak úgy mondom.
Aki kényelmes, praktikus családi autót keres, immár nem intézheti el egy kézlegyintéssel a kis furgonokból evolválódott tolóajtósokat, mondván, nem elég kényelmesek. A PSA konszern ugyanis állva hagyta a kategóriát, amikor elkészítette a Berlingót és a Partnert, azzal a szemlélettel, hogy nem krumpliszállító autót tervezünk, amiben embereket is lehet éppen vinni, hanem személyautót, amiben lehet krumplit is szállítani.
A gyári reklámkatalógusokban a puttonyos Citroenben, Peugeot-ban vigyorgó reklámcsalád öröme korántsem olyan álságos, mint a korábbi generációknál volt. Nem hiszik? Aszongyák, megvett kilóra a PSA? Úgy vélik, akkor is inkább egy Golf kombi, vagy egy Mégane Scénic, mint ezek? Drágábban ugyan, de mégiscsak? Ahogy gondolják, de azért csak próbálják ki ezeket az autókat, mielőtt leadják a megrendelést egy új családi öszvérre!