Ha kijátszotta magát, ideje végre körülnézni, felmérni az utasteret is. Rögtön látszik, hogy ezt az autót bizony négyszemélyesre tervezték, ami egyre inkább megszokottá válik ebben a kategóriában. A gyártóknak igazuk van abban, hogy ami nem megy, azt nem szabad erőltetni, inkább legyen két utas kényelmesen, mint három pokoli kínok közt. Most már csak a vásárlóknak kell megszokniuk az új módit, ami az ő érdekeiket is szolgálja. Két embernek viszont meglepően sok hely jut a hátsó üléseken. A tologatható, lehajtható, dönthető megoldás már szintén hétköznapi, bevált, jó dolog. Így a hátul ülők harcba szállhatnak a helyért a csomagok ellen, aztán győzzenek, akik többen vannak.
|
Míg hátul senkit sem ér meglepetés, az első üléseknek van két kevésbé megszokott funkciója. Kezdem a hasznosabbal. A jobboldali ülés egy mozdulattal baloldalról is asztalkává alakítható, ami egy vagy két embernek nagyon jó szolgálatot tehet. Emellett hiába a tekerő a támladöntéshez, az ajtómozgatáshoz elvett hely miatt a vezetőpozíciónál alig valamivel dönthetők csak hátrébb az ülések, ami így pihenésre és egyéb kellemes időtöltésre nem teszi alkalmassá a 1007-es utasterét. Látszik, hogy igazi női bevásárlóautó.
Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az 1,4-es benzineshez rendelhető, az 1,6-oshoz pedig kötelezően jár a "2 Tronic" elnevezésű robotizált automata váltó, amit a PSA-tól megszokott módon, már a legkisebbekben is vezérelhetünk a kormány mögött elhelyezett karok segítségével is. Persze konzervatívabbaknak lehetőségük van a váltókart is lökdösni, amit köztes megoldásként nem a földre, nem is a műszerfalra, hanem egy magasra emelt középkonzolra helyeztek. Miután sikerült sebességet kapcsolni és elindulni, a műszeregységre pillantva örömmel konstatálhatjuk, hogy az 1007-esben is elszakadtak a minden Peugeut-ban megtalálható szabványóráktól, és végre egy szebb, kompaktabb kivitelű, az autóhoz jobban illő dizájnra tértek át.
És ha nem lett volna elég ennyi elektronika, akkor nagy mennyiségben állnak még rendelkezésre elektromos kütyük a 1007-eshez. Csak hogy az érdekesebbeket említsem rendelhető digitális klíma, navigáció, beépített mobiltelefon, tempomat, tolatóradar, ESP, teljes méretű, nyitható üvegtető, az összes biztonsági öv becsatolását külön figyelő és figyelmeztető rendszer és a rengeteg információ megjelenítésére nagyméretű színes LCD kijelző is. Passzív biztonságunkról hét légzsák gondoskodhat, ahol a páratlan számot a vezetőnél elhelyezett térdlégzsák indokolja.
Az 1007-es sikeressége csak a 2005-ös bevezetéskor megállapítandó ár mértékétől függ, ami ha ilyen külső és belső tartalom mellett is kellően alacsonyan tartható, akár kategóriája egyik legsikeresebb autójává is teheti a kis Peugeot-t. Az ügynök bevetésre kész, rövidesen kiderül kellően felkészült-e.
|