A piac pezsgő, folyton frissülő autóválasztékában a 206-os felett mintha megállt volna az idő. Fölötte igen, de benne nem, a Peugeot kasszasikere korszerű és jó dízelmotort kapott.

A franciák mindig jók voltak a kicsi, de erős és sportos autók előállításában: Peugeot 205 1.9 GTI, Renault 5 Turbo, Citroen Saxo VTS. Ezek csak úgy döntötték magukba a benzint. A dízeltechnika előretörésével már takarékos izmos kisautókat is lehet gyártani, így a 110 lóerős 206 1.6 HDI kicsi, erős -de nem sportos. Nagyon nem az..
Ez nem a motoron múlik. Arra a kérdésre, hogy elég jó-e a 206-osba a 16 szelepes, 1560 köbcentis közös nyomócsöves dízel, elég, ha annyit mondunk: még a 407 SW-ben is dolgozik ilyen. A 245 Nm csúcsnyomatékú motor rendkívül jóindulatú, szépen pörög, csaknem leszabályozásig rendületlenül húz, öröm vele az élet. A többi közlekedőt a HDI felirat piros I betűje figyelmezteti, nem biztos hogy érdemes harcba szállni a kedves arcú, de ördögi lelkű kis tojással.
A motor egyetlen hibája akkor mutatkozik meg, ha felnyitjuk a motorháztetőt. Hogy néz ez ki?! Ahány vezetékköteg, ahány cső, annyiféle burkolat, szigetelés a szigszalagtól a használt nejlonharisnyáig. Tetszik, ahogy a turbó szem előtt van, egyből az embléma mögé került, de az már kevésbé, hogy egy olyan horpadt-gyűrött, valószínűleg kalapáccsal formázott fémlemez mögé dugták, ami méltán indulhatna a legnehezebben felismerhető gyári autóalkatrészek versenyében. No de nem ez a lényeg, úgyis mindig szidjuk az agyonburkolt csicsás motortereket - a fontos a száztíz dízel-ló.
Az erő tehát megvan, ahogy a menetdinamika is. 190 km/h végsebesség, 0-ról 100-ra tíz másodperc, nem rossz az 1,2 tonnás kisautótól. Minden fokozatban, szinte minden fordulaton élénken kapja fel az orrát, ha odalépünk neki. Ráadásul jó szívvel tapossa az ember a pedált, hiszen hat liternél többet még sok városi kilométerrel és klímával is igen-igen nehéz lecsorgatni a torkán, átlagra vegyes üzemben nyugodt szívvel adok meg öt és fél literes tesztértéket. Ha muszáj, egy ötven literes teli tankkal simán meglehet az ezer kilométer.
A futómű és a váltó az, ami miatt belekeveredik az üröm az örömbe. A Peugeot 206 olyat tud, amit kevesen: irdatlan hosszúak a rugóutak, az autó mégis ráz. Arra tippelünk, hogy a vasfelnire szerelt 195-ös, 15 hüvelykes kerekek, tehát a nagy rugózatlan tömeg lehet ludas a dologban. A váltóra viszont nincs mentség, sajnos úgy vacak, ahogy van.
Jól van, jól van, nem lehet csodákat várni egy olyan autótól, ami a legmodernebb, és nem is a legkisebb dízel technikát hurcolja, méretéhez képest kényelmes és csendes, de csak 3 580 000 forintba kerül. És ebben az árban benne van az ABS, a vészfékrásegítés, a két légzsák, első villanyablak-villanytükör, klíma, olajszint-érzékelő, sebességfüggő szervokormány és ablaktörlő(!), no meg egy hathangszórós CD-s rádió.
Ráadásul helyes kisautó. Nem tehetek róla, szeretem a 206-os formáját, Sickratman biztos megkérdezné tőlem, amit mindenkitől . Na jól van, bevallom, a tesztautóval töltött egy hét után rájöttem, a 206-ost nem tudom reálisan, igazi férfimódra értékelni. Hiszen anyukámnak is ilyen van, csak 1.4-es benzines, azzal utaztam be ötödmagammal egész Európát, megszoktam, kibírta, megszerettem.
A Peugeot-k apró-cseprő minőségi problémáival már annál az autónál megbékéltem, most tehát arcizmom sem rándult a B oszlop belső burkolatának laza illesztése miatt. Aztán amikor egy erőteljesebb kettesbe váltásnál szoknyástul a kezemben maradt a váltógomb, úgy éreztem magam, mint aki a levegőbe markolva ráébred, bizony épp nála fogyott el a vécépapír. Akkor azért megrándult egy-két izmom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
