Vágyaim álma
Nem is tudtam, hogy van ilyen autó. Annyira szürke egér, hogy észre sem vettem eddig. Pedig - mint kiderült - mindig is ilyenről álmodtam.
Olyan, mint az a barna hajú lány a béből. Észre sem vettük, hogy a suliba jár, még a nevét sem tudta senki. A 306-ot is elég nehéz észrevenni a forgalomban, mert annyira egyszerű, hogy megjelenése önkéntelenül is rejtőzködő. Persze az azért nem igaz, hogy nem tudtam a létezéséről, hiszen a hazai ralibajnokságban is indult néhány pár éve, még Kit-Car is.
Ennek ellenére nem nagyon hagyott nyomot bennem ez a típus, ami nem is csoda, hiszen tényleg csak akkor látunk ilyet az utcán, ha direkt keressük, pedig már 1993-óta köztünk vannak. A végtelenül egyszerű vonalvezetés, a merészségtől mentes formavilág lehet az oka. Pedig ha alaposabban megnézzük a részleteket, akkor találunk finomságokat is. Például a hátsó kerekeknél kialakított domborítás - ami nagyon is versenyautós - elég jól sikerült, de most azt hiszem, mégsem találok ennél többet.
Szóval igazi kaméleon, aki nem akar kitűnni a forgalomból, és ez az erősebb változatoknál még előny is lehet, ha valakit szeretnénk megleckéztetni a piros lámpánál. Ez a példány nem ezek közül való, ez sima 1,4-es, amint látszik négyajtós, és elsősorban azt kell róla mondanom, hogy olyan autó amilyet titokban mindenki szeretne, de sosem meri bevallani.
A barna lányt is azért nem vettük észre a suliban, mert mindenki a szőkéket figyelte. Pedig a szőkék, ugye… Így van ez az autóknál is, mindenki a sportosakat nézi, azokról álmodozik, de a hétköznapi autózáshoz - főleg városban - bőven elég az 1,4-es motor. Az egyszerű, de mégsem csúnya külső, a kimondottan szép belső meg aztán annyira magához láncolja a tulajdonost, hogy nem is mondja el senkinek, mit szeret benne. Ez belülről jön.
A négyajtós 306 formája a klasszikus szedánokat képviseli. Elöl már megjelentek rajta a korai cicás lámpák, de még nem annyira magasra húzva, mint ahogy azt később tették velük, talán ettől van az a bamba nézése az autónak. A már említett szélesedésen kívül nem tudok több erényt felhozni, de bántani sincs miért. Ebben a kategóriában kimondottan jó kiállású kis járgány, kenterbe veri a manapság divatos puttonyosokat. A külön álló csomagtartóval - 463-tól 637 literig bővíthető a hátsó üléstámlák lehajtásával - pedig még cuccokat is lehet vele szállítani. Egyszerűen tökéletes.
Belül pedig tovább fokozódik a kéjes érzés. Bárhova nézek mindenhol szép vonalak simogatják a retinám. Nem találok fogást rajta sehol. A legszebb talán az első ajtók kárpitjáról induló, és a műszerfalon folytatódó ív. De a műszerfal középkonzol része sem hétköznapi. Önmagában nézve talán csúnyácskának hathat, kicsit a vezető felé fordítva még BMW-s koppintásnak is néznék. De ha az egészében figyeljük, akkor egyáltalán nem gáz.
Jó ez a kilencvenes évekbeli színes kárpitozás még ma is. Bár már nem divatos, mégsem raknék rá huzatot, hogy eltakarja. A kezelő cuccok a maguk puritánságával érik el azt a hatást, amit manapság a szükséges-elégséges eljárással hoznak létre. Vagyis itt azért egyszerűek a dolgok, mert nincs szükség komolyabbakra, egy mai autóban meg, azért, hogy spóroljanak azokon is.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
