Megannyi lötyögő elem, meghibásodott alkatrész és számtalan kudarcba fulladt elindulás, illetve meg nem érkezés emlékét őrzi az egykori tulajdonosok emlékezete. Bár a gyártó az ésszerűség irányába is lépett egyet és a takarékosabbak számára is alternatívát kínált egy korabeli - olasz származású - diesel motor beszerelésével, ez a helyzeten inkább rontott, mint javított.
![]() |
Azután jött a BMW konszern, újradefiniálták a kissé
megkopott hírnevű márka imidzsét. Ekkor 1995-öt írtunk. Talán épp a
legjobbkor jöttek a bajorok. Új ötleteket, és a padlón vergődő
angol ipartól fényévnyi távolságra lévő gyártási kultúrát hoztak
magukkal. A frigy eredményeképp megszületett a Range Rover második
generációja, amely nemcsak a korabeli terepjáró-felhasználókban
kialakult képet változtatta meg, de az én 4x4-es rangsoromban is
átrendezte a képzeletbeli dobogót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kik is voltak ekkor a színen? Mindenek előtt a verhetetlen
klasszikus Mercedes-G. Azután a kizárólag tengerentúliak által
dicsőített GMC-k, Jeep-ek és Ford-ok és az európai eladásaik
alapján mindenképp figyelmet érdemlő távol-keleti trónkövetelők: a
nem épp kényelméről híres Nissan Patrol, a többszörös Dakar-győztes
Mitsubishi Pajero és az összeszerelési minőségét illetően már-már
G-magaslatokba emelkedő Toyota Landcruiser. Nálam a Range Roverrel
megkezdett több mint 2.000 kilométeres teszt utat megelőzően a
G-osztály 463-as (a 461-esből polgári célokra továbbfejlesztett)
modellje vezette a vágyak netovábbja-listát, míg kissé lemaradva a
Landcruiser előző szériája állt a második helyen. Így kissé
értetlenkedve fogadtam, amikor két sokat próbált ismerősöm is a
Range mellett döntött, amikor a közelmúltban autót cserélt.
Hogy ki a Land Rover reménybeli célcsoportja, plasztikusan érzékelteti a tény: Svájc ötcsillagos luxushoteljeiben szinte kizárólag Range Rovereket adnak bérautóként a kikapcsolódni vágyó vendégeknek. Az úri közönség bizonyára zokon venné, ha sípályára menet kellemetlenségek érnék. Nem ahhoz van szokva. Nos nézzük, mihez is kell szoknia egy Rangernek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha szemügyre vesszük a kocsiszekrényt,
semmi szívdobogtató dizájnmegoldást nem látunk, akárcsak a
G-osztálynál. Itt talán a vetélytárs szögletességénél kissé
lekerekítettebb karosszériaidomokkal találkozik a fürkésző szempár,
de lényegében ugyanaz a klasszikus off-road építési elv vezette a
tervezők kezét a vonalak megrajzolásakor. Persze mindezt
meghazudtolni látszik a menetpróba során szinte érzékelhetetlen
menetszél-zaj, amiből azért a G-klasse utasainak 120 fölött bőven
kijut. Tehát a külalakhoz visszakanyarodva - klasszikus, kerekített
élű, barátságos tekintetű kubusos tömeget látunk. Egész pontosan
2.130 kilogrammnyi vasat.
A robusztus külső korántsem sugallja azt a zord, fékezhetetlenül macho hangulatot, mint a japánok és az amerikaik által piacra dobott túldimenzionált arculatú kategóriatársak. Talán épp ez lehet a magyarázata, hogy a versenytársaktól eltérően ebből az autóból nagyságrendekkel kevesebb nikkel-fényű vadráccsal elbutított, felcsövezett vasszörnnyel találkozhatunk az utakon. Eddig én egyet sem láttam.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A külső kiegészítő felszerelések közül a csörlőt és a
kizárólag matt fekete színben kapható, a homloklemezt a
terepakadályoktól védő diszkrét orrvédőt, az első- és hátsó
lámpákat a kőfelverődésektől védő rácsokat, valamint a nemes
anyagokkal borított foteleket óvó orkán huzatot bizonyára
beszerzik, akik egy 90 ezer dolláros autóval indulnak
vadászélményeket gyűjteni. Az átlagos felhasználók számottevő
érdeklődésére inkább a küszöb fellépők, a tetőcsomagtartó és a
használaton kívüli időszakokra eltávolítható vonóhorog tarthatnak
számot. Alapkiszerelésben a ködlámpa nem képezi a külső
felszereltség részét - az általam tesztelt modellre sem került föl
az eltelt 6 esztendő során.
A figyelemre méltó önsúly megmozgatásához gyári kiszerelésben rendelkezésre áll az a 136 lóerős, soros, 6 hengeres, 2,5 literes turbódízel motor, ami a BMW 5-ös sorozatának egyik legnépszerűbbjeként került forgalomba. Tesztautónk tulajdonosa ki is próbálta, és "Das ist untermotoriziert!" felkiáltással mindjárt meg is rendelte a gyári chip-tuningot. Az immár 170 lóerő megfelelő dinamizmussal mozgatja a 4.713 mm hosszú, 2.228 mm széles és 1.817 mm magas kocsiszekrényt. Aki állórajtokban akar jeleskedni, ezen a ponton abba is hagyhatja az olvasást, ugyanis 170 lőerő a higgadt autózáshoz elegendő menettulajdonságokhoz segíti a Range-t, de száguldozni inkább a 4.6 HSE modellel lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vegyes használat mellett 9,5 liter gázolajjal még ebben a
monstrumban is beéri egy 100 kilométeres etapon. Az egyik, azonos
motorú Range-dzsel közlekedő márkatárs vegyes használat mellett,
kíméletlen üzemmódban 13,5 literes átlagfogyasztásnál magasabb
értékre nem emlékszik. A 4,6 HSE ennél azért nagyobb étvágyú -
17-21 liter között öblöget a 8 henger. 130-as átlagsebességgel
haladva (olykor 180-ig is felkúszott a sebességmérő mutatója) 7,8
literes fogyasztást regisztrált az automatika.
Ami a takarékos autósokban épp e pillanatokban megfogalmazódó vásárlási kedvet jelentősen visszavetheti, a Range fenntartási költsége.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Range nem okoz csalódást annak, aki ekkora összeget szán
autózásra. A robusztus külső pedig valóban strapabíró és kiforrott
technológiát rejt, ezt nemcsak a katalógusban leírtak, hanem az
egyik márkatárs tavaly téli, síelés közben szerzett tapasztalata is
alátámasztja.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
