Gyűlölöm a Regatát!

Fiat Regata tartósteszt - 2001

2001.04.03. 10:02

Mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy az autó a sajátom, nem pedig a forgalmazó bocsátotta rendelkezésünkre. Érdekes is lett volna, ha a forgalmazó birtokában lenne még egy 15 éves jármű, hacsak a múzeumában nem.

A járgány 1986-ban látta meg a napvilágot. Az 1498 ccm-es, injektoros motor hibátlan, még a lefutott 145000 km után is. Semmi panaszom nem lehet rá, bár három éve átesett a teljes hengerfej-felújításon, midőn -mint később megtudtam, szokásos Fiat betegség- elhagyta magát a vezérműszíjat feszítő csapágy, és a dugattyúk kissé összekuszálták a szelepeket. Anyagilag nem túl nagy probléma, hiszen az az itáliai csődör alkatrészei fillérekért kaphatók. Inkább a Nyergesújfalun az út szélén töltött délután - negyedmagammal - váltott ki belőlem autórugdosási hajlamot.

 
   
 

De azóta semmi gond. A rendszeres olajcserén, és fagyálló ellenőrzésen kívül ki sem nyitottam a motorháztetőt. Azt sem tudom lassan, hogy néz ki, biztos jó koszos. Nem is ez a gyenge pontjuk a véleményeket megosztó olasz autóknak. Hanem a héjja. Nem a madár, hanem a karosszéria, ami végülis beburkolja az autót. Ez az, amit a taljánok még nem tudnak igazán legyártani, vagy legalábbis 86-ban még nem tudtak.

Olyan szinten bír korrodálni a kasztni, mint a régi 123-as Mercim, de az 9 évvel idősebb. Ez sem lenne túl nagy gáz, ha lehetne kapni hozzá cuccokat. Persze küszöb és sárvédő javítóív van, potom néhány ezer forintért (ezek cseréje már meg is történt), de az ajtókkal nem tudok mit kezdeni. Nem csak a borítás, de a váz is teljesen elhagyta magát. Amiket a bontókban kapni, ugyanilyen állapotban vannak. Mitől lennének jobbak?

 
   
   

A barnálló, lukacsos megjelenéshez párosul a fényezés lakkrétegének kopása, különösen a tetőn és a gépháztetőn. Ki tudja, máshol miért nem? A kijavított küszöb, és sárvédők, a fényezés gazdaságtalansága miatt feketéllenek. Külseje ijesztő, de jótét lelket takar. Ha beül az ember, olyan komfort veszi körbe, ami a más nemzetiségű autóimban (mert abból is volt előtte legalább 6 féle) ilyen életkor esetén soha. De azokat nem is azért vettem, ott a jaszkarizás (Ford Capri V6), a hagyomány követése (Golf GTI) vagy épp a gazdaságosság (Fiesta 1.1) volt a cél.

 
   
 

Belül az autó tökéletes. Nincs olyan illata, mintha újban ülnénk, ezt pótolja a Wunderbaum. Központi zár, motoros ablakok, igaz csak elöl, de hát én elöl ülök. Az állítható kormánymagasság kell is, mert az ülések olyan magasan vannak, hogy a fejem a tetőkárpitot súrolja, pedig nem vagyok kosárlabdás alkat. Az üléseket és az ajtókat is plüss-szerű kárpit borítja. A csomagtartó pedig óriási. Nem tudom, hány doboz literes tejet tudnék beletenni, így a pontos űrmértéket sem tudom, de ezt az új autóknál sem hiszem, hogy bárki ellenőrizné, egyszerűen látszik, hogy nagy, vagy éppen kicsi.

 
   
   

A vezetőülésben a kilátás hibátlan, a már említett ülésmagasságnak is köszönhetően. Ezután a pillantás rögtön a műszerekre esik. A szokásos mutatókon kívül van itt Economy, fordulatszámmérő, és egy piktogram a komplett autóról. A rajzon kicsi lámpák jelzik az egyes alkatrészeket, a nívópálcát, az ajtókat, és még ki tudja mit, mert az azonosításhoz nemcsak grafikai, de gépészmérnöki végzettség is szükséges. Ezeknek a lámpáknak akkor kellene jelezniük, ha valami baj van az adott alkatrésszel.

Például az olajszint ellenőrzéséhez sem kell kiszállni. Ha világít a lámpa, biztos, hogy kevés az olaj. Vagyis nem biztos, mert az előző szervizelésnél véletlenül eltörték a nívópálcát (nem kicserélték a szerelő autójában levő töröttre, ááá, dehogy), így rövidebb vagy 10 cm-el, tehát nem lóg bele az olajba, és a lámpa világít folyamatosan. E mellett még jónéhány állandósult állapotban jelzi a nem létező hibákat, de ezt könnyű megszokni.

 
   
 

A műszerfal legfontosabb eleme a lehajtható ajtó, ami a magnót rejti el a kukucskálók szeme elől. Magára valamit is adó magnótolvaj azonban tisztában van ezen ajtó jelenlétével, és hiába van zárva, akkor is érdemesnek tartja betörni az üveget, hogy ellenőrizze, mit takar. Mint ahogy ez meg is történt. A levehető előlapos JVC-t azonban előlap hiányában (ezt mindig magammal viszem, nem rakom az ülés alá) nem óhajtotta kiszerelni, inkább elvitte a nem zárható kesztyűtartóból a telefon töltőimet.

 
   
   irányítható belső világítás

Olyan dolgokat nem érdemes megemlíteni, mint a pedálok távolsága, a kopogó műanyagok, meg a többi ilyen marhaság, amikről az autótesztekben beszélnek, mert szerintem senkit sem érdekel. Egy autóba be kell ülni, menni kell vele néhány kilométert. Az ember kialakítja a saját véleményét, és nem tudja megmagyarázni, miért tetszik vagy sem. Nekem a Fiat Regata nagyon tetszik. Kényelmes, kedvező a kötelező biztosítás díja (kidobott pénz!), elfér a csomagtartóban a fiam motorja és biciklije egyszerre, 8 literes fogyasztásával több, mint elégedett vagyok. A szervizigénye egyenlő a nullával, ami ebben a korban nem megvetendő.

 
   
 

Hogy akkor miért gyűlölöm? Egyszerűen azért, mert nincs szívem megválni tőle. A most vásárolt Alfa mellett azonban nincs rá szükségem.



Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
  • Hírek

A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat

Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?

április 1., 12:43
Nagyon pórul járhat a Stellantis
  • Hírek

Nagyon pórul járhat a Stellantis

Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.

április 1., 14:38
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
  • Hírek

Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban

Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.

április 1., 13:41
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
  • Hírek

Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk

Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.

április 1., 15:38
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
  • Hírek

Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang

Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.

április 1., 09:22
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
  • Hírek

Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig

Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.

április 1., 10:12
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

4 órája
A magyar realitás teteje: a szívóbenzin
  • Tesztek

A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI

A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.

április 1., 06:02
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
  • Hírek

Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó

A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.

március 31., 06:05
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
  • Hírek

Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot

A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.

március 31., 06:05
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
  • Közélet

Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál

Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?

március 31., 06:41
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek Daciája
  • Tesztek

Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155

700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?

április 2., 05:40
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
  • Közélet

Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!

Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük

április 1., 06:02
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
  • Hírek

Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet

Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.

április 1., 16:39
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

április 1., 17:14
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!
  • Tesztek

Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.

A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.

március 31., 12:02
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
  • Hírek

Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett

A tűz okát még kutatják.

március 31., 15:10
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
  • Hírek

Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle

Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.

március 31., 10:55
Újra napirenden az alkoholzár
  • Hírek

Újra napirenden az alkoholzár

Változik a helyzet a hollandoknál?

március 31., 09:13
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
  • Hírek

Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött

A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.

március 31., 14:20
Visszatér a Volvo előző vezére
  • Hírek

Visszatér a Volvo előző vezére

Régi-új arc a Volvo élén.

március 31., 19:30
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
  • Hírek

Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján

Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.

március 31., 16:53
Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper
  • Tesztek

Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper

Ez most végre kész van.

március 31., 19:56
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
  • Hírek

A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége

Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.

március 31., 13:42
Bemutató: Dacia Bigster – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Dacia Bigster – 2025.

április 1., 15:49
macskamentás ülés
  • Hírek

macskamentás ülés

április 1., 12:38
Hyundai Insteroid
  • Hírek

Hyundai Insteroid

április 1., 16:11
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

április 1., 00:02