Egy szakadt gentleman

2003.10.13. 09:51

A nagyobb farral az autó hosszában 4419 millimétert tesz ki, ami jóval több, mint a lépcsős Astra 4239 millimétere és egy kicsivel több, mint a Vento 4,38 métere. Tehát míg a 25-ös, illetve a megelőző 200-as Rover valahol a Corsa és a Golf-kategória határmezsgyéjén helyezkedik el, addig a használt 400-as már egyértelműen a kortárs Vento, az Astra, az Escort és társaik kategóriájában versenyez.

Helykínálat dolgában nem is teljesít rosszul: az autó beltere kellemesen tágas, bár a hátsó térdhely a nem méltó a jó minőségű, konzervatívan elegáns plüssülésekhez. A háttámla osztottan dönthető, három darab hárompontos öv van, fejtámla viszont egyáltalán nincs rajta. A 375 literes csomagtérrel az ötajtós Rover jónak mondható: az ötajtós hármas Golfé is (330 liter), az F-Astráé is (360 liter) szűkebb. A lépcsős Astra már 500 liternyi űrt kínál, de az általunk kipróbált négyajtós Rover 480 köbdecimétere is sok mindenre elég. Rontja a helyzetet, hogy a zsanérok csúful belógnak a bőröndök közé, így nehezítve a pakolást.

Az autó felszereltsége már kilóg a korabeli Astrák, Golfok közül és kimondottan gazdagnak mondható: a lépcsőshátú 414-esekhez a kezdetektől alapáron járt a centrálzár, a két frontlégzsák, az állítható magasságú kormány és vezetőülés, a szervokormány és az ABS. A villanyablakokért és a klímáért már külön kellett fizetni, de az autó és a néhai vevőkör jellege miatt a használtpiac szinte minden példánya rendelkezik ezekkel a komfortfokozókkal.

A 414-es használt Rovereket végső soron azoknak ajánlom, akik bő másfél forintjukból még annak ellenére sem akarnak 1,4 literes, 60 lóerős, rádiómagnóval és hátsó ablaktörlővel felextrázott Astrát, vagy Golfot venni, hogy a Roverrel lényegesen gyakrabban kell majd szervízbe járni. És akiket ennek tudatában nem riaszt el az a naaagy alkatrészkereskedőtől kapott információ, miszerint a '99-es autók egyes, bizony időnként óhatatlanul el-elkopó alkatrészeinek ára rendre:

  Astra Golf Rover
féktárcsa: 3320 Ft 5999 Ft 9941 Ft
hátsó kerékcsapágy: 4898 Ft 4296 Ft 40 861 Ft
vízpumpa: 7188 Ft 6200 Ft 11 889 Ft

  Értékelés: ár- és kategóriatársai között a minőségi problémákat és a számszerűsíthetetlen, de az egész autót belengő eleganciát és a nyomott vételárat is figyelembe véve 4          

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.