Legkisebb, hiszen a minimál-Volvo 1,6-os dízelmotorjánál még az 1,6-os benzines is nagyobb 36 köbcentivel. Legdrágább, mert a bő hét és félmilliós Summum kivitelt teszteltük.
Az S40-es külsejében vérbeli Volvo. Sokkal inkább, mint elődje. A hűtőmaszkkal eddig sem volt baj, autóügyben ugyancsak tájékozatlan kedvesem szemből eddig is azonnal rávágta: ez Volvo, de most már hátulról (a hátsó lámpáról) és oldalról (a kihangsúlyozott övvonalról) is felismeri az S40-ben a márkát.
Nem csak Volvónak, autónak is szép jószág. A lökhárítók belesimultak a kasztniba, a túlnyúlások béemvésen rövidek, az S40 sportosságával nyeri vissza a respektet, amit kicsiségével elveszít. Egy jótanács: aki sötét S40-re vágyik, vásárlás előtt nézzen meg egy világos példányt is. Tesztautónk sötétbordó színe nagyon összehúzta az autót, a kis Volvo fehérben sokkal méltóságteljesebb.
Mert bizony a Focus padlólemezére épült S40 - ahogy ezt már a V50-tesztben Axa kolléga is fájlalta - Volvónak elég kicsi, méretei: 4468/1770/1452. Ezekkel a paraméterekkel a kis Volvo versenytársai körét is meghatározza: prémium alsó-közép limuzin, tehát 3-as BMW, C Merci , A4-es Audi , 93-as Saab . Némelyiknél szélesebb, némelyiknél magasabb - de egyiknél sem hosszabb. Szokatlan módon az új S40 12 milliméterrel rövidebb elődjénél.
A szűkösség bent is érződik. Elöl persze bárki elfér, végülis autóvásárlásnál jellemzően az dönt, aki majd vezet - hátul azonban ugyancsak csekély a térdhely, és az átlagos termetűek haját is folyvást kócolgatja a tető. Széltében a Volvo helykínálatára nem lehet panasz, a könyökök nem akadnak össze. A hátsó középső öv csak blöff, félreértések elkerülése végett tartsuk mindig lehajtva a helyes kis könyöktámaszt, nehogy azt higgye valaki, hogy neki ott még jut hely. Négy felnőttnek tehát elmegy. De nemcsak felnőttek utaznak autóban.
Tavaly augusztus óta apuka vagyok. Ez az állapot számos kellemességgel és legalább ugyanennyi kellemetlenséggel jár, egy biztos: nekem azóta autó még nem tudott elég nagy lenni. Az S40 sem válna be nálunk családi autónak, a babakocsi összecsukva épp csak hogy begyömöszölhető az átlag alatti, 404 literes csomagtér keskeny nyílásán, a gyerekülést pedig csak az utasülés mögé tudtam beszíjazni, mert ha mögém kerülne, annyira előre kéne húzódnom, hogy alig tudnám kezelni (lábalni?) a pedálokat.
Kárpótlásul a kis Volvo belül szép, és a pilótát alaposan elkényezteti extrákkal. Az S40 négyféle kivitelben létezik, a négyféle acélból készült masszív kabin mellé társított biztonságot szolgáló kiegészítők legnagyobb része már a legolcsóbb, jelzés nélküli alaphoz is jár. ABS-EBD, a DSTC nevű Volvo-menetstabilizáló, fűthető tükör, hat légzsák, SIPS és WHIPS, azaz oldalütközés és ostorcsapás-nyaksérülés ellen való varázs minden S40-ben van.
Summum
A Summum 1975-ben alapított vallás. A Summum hét nagy princípiuma a pszichokinézis, az összefüggőség, a vibráció, az ellenállás, a ritmus, az ok és okozat, valamint a nemek.A vallás a gyakorlatban a fenti alapelvek szellemében végzendő meditációban nyilvánul meg, mely a "spirituális pszichokinézis" kifejlesztésére irányul. A Summum szerint nincs valamiféle személyben kifejezhető istenség, hanem mi valamennyien részei vagyunk az univerzum tudatának és ez a komplex univerzum képes nagy és dicső dolgokat alkotni a meditáción és a tanuláson keresztül ( ha jól értettem - a szerző).
A Summum egy másik érdekes ismérve a mumifikáció és a halottak "átköltöztetése". Ez a szolgáltatás valamennyi vallás hívőjének rendelkezésére áll, körülbelül 67000 dolláros költségtérítés ellenében. A szolgáltatást kisállatok is igénybe vehetik. Mivel a Summum nem kér és nem fogad el adományokat, anyagi bázisa valószínűleg a mumifikálásból származik. A mumifikáció terén végzett kutatásaik során a hívők egyiptológusokkal is konzultáltak az ősi módszerek megismerése érdekében.
A Summum követőinek száma 200 000 fölé tehető.
Forrás: wikipedia
Az alapfelszereltségi listán van még négy automata villanyablak, centrálzár, és klíma, meg persze a számtalan olyan apróság könyöktámasztól CD-rádión át állítható kormányig, melyekről egy 5,7 millió (1,6 benzin), illetve 5,99 millió (1,6D) forintról induló mai autó esetében csak akkor kell szólni, ha nincs. Tesztautónk azonban nem csak a fentiekkel szolgált: A SUMMUM elnevezésű csúcskivitelben van még jónéhány miegymás.
A regadóval és ÁFÁ-val 7,67 milliós kis Volvo többek között bi-xenon fényszórókat, kétzónás automata klímát, aloméneombetéteket, automata ablaktörlőt, világos bőrkárpitozást, 16 hüvelykes könnyűfémfelniket, memóriás vezetőoldali villamosszéket, elektromosan behajtható tükröket is kínál. A Volvo Hungáriának ez nem volt elég, kulcsnélküli indítással (210 000 forint), iránytűvel kiegészített elektrokromatikus tükörrel (25 000), integrált GSM-telefonnal (198 000), hátsó napvédő rolóval (31 000), gyári szőnyegekkel (29 000), Premium Sound hatlemezes-tucathangszórós hifivel (290 000) taszajtotta csaknem nyolc és félmillióra a tesztautó árát. Akiknek az autó még így sem elég drága, navigációval (572 000 forint), állófűtéssel (337 000), automata váltóval (600 000) és mondjuk egy jó kis metálfénnyel (184 000) csinálhat tízmilliós autót egy 1,6 literes dízel S40-ből.