Északi fény
Az együtt töltött évek alatt az őrült rajongás egy pillanatra sem csillapodott. Valódi szerelem: imádom és megbocsátok, semmit sem tehet, amiért ne lennék elnéző.
|

A közvéleményt - a pártrendszer mellett - legjobban talán csak a klasszikus Saab 900-asok formája osztja meg. Két véglet lehetséges: gyűlölet és rajongás. Akit hidegen hagy, az droid. Nekem az OG Saab 900 (OG=old generation) igazi egyéniség abból az időből, amikor még születtek egyéniségek, és azt a forgalmazók is merték vállalni.
Pár évvel ezelőtt épp hogy kijöttem egy húszéves ötajtós restaurálásából , mikor egy szomorú esős reggelen az M1-M7 bevezetőjén totálkárra törték a felújított autót. Kicsit elszomorodtam. Álmodni sem mertem, hogy pár hónap múlva ismét egy 900-assal hasíthatok, ráadásul a legszebb kilencszázasok egyikével.
A Saab 900 Convertible az 1979-ben bemutatott fedett 900-as alapjaira épül. Körülbelül háromszáz alkatrészben különbözik a kétajtós szedántól, de a legtöbb elemük megegyezik. A legfeltűnőbb különbség a kisebb ívű, meredekebb szélvédő és annak vastagabb kerete, és persze a vászontető. A kabrió oldalablakai keret nélküliek, speciálisak a hátsó ablakok is.
A látható hasonlóság ellenére más képet mutat a fedetlen a fedetthez képest. A vasalóforma motorcsónakká alakult. A kabrió alacsonyabb, és zárt tetővel is dinamikusabb a vonalvezetése. Ehhez persze hozzájárul a régi 900 Aerók optikai kiegészítő kittje: a spoiler és az alufelni. Az 1992-es jobban felszerelt modell jellegzetessége, hogy a hátsó szárny vonala egészen az első szélvédőig nyúlik, szemben a sima kabrióval, amelyiknél még az oldalsó ablak vonalában megáll.
Persze nem igazi Aero, mert a motor csak alacsony nyomású turbót kapott, és - egyelőre - turbólevegő-visszahűtője sincs. Így csupán 160 lóerővel kell beérnem. A 118 kW-ot 5500-as percenkénti fordulaton adja le a hivatalos adatok szerint, de tizenkét év alatt bizonyára veszített a teljesítményéből. Városban igazán kellemes, mert egészen alacsony fordulaton is nyomatékos (255 Nm 2800 1/min-nél). A turbóról csak a fütyülés árulkodik, drasztikus megindulás, turbólyuk nincs.
A motorja 1985 cm 3-es, 16 szelepes, injektoros. A legtöbb gond az elektronikus vezérléssel van. A Saab 1992 környékén tett egy bátortalan kísérletet, hogy a Bosch befecskendező-rendszert az angol Lucasra cserélje. Az én autóm sajnos ebből az időből származik. Amíg jól működik a Lucas rendszer, nincs gond, csak az horror, ha valami elromlik, főleg az ára miatt. Mivel rövid ideig futottak a hasonló gépek, így használtan szinte lehetetlen hozzájutni, az új meg többszöröse a hasonló Bosch árának.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
