A Vectra család legújabb tagja nem Vectra. Középkategóriás, ráadásul ebben a szegmensben a legnagyobb lábtérrel, mégis csak négy személyes. Tetőből nyílik a hátsó ajtaja, de 1410 literes pakolhatósága ellenére nem kombi, hiszen a Vectra kombi csak ősszel kerül majd piacra.
A GTS-t is beleszámítva kívülről ez a leglendületesebb hatást keltő Vectra variáns, beülve mégis inkább a terpeszkedés és kényelem érzése kerít hatalmába. A Signum félszerzet a javából, akkor is, ha ezúttal kicsit más irányban indultak a rüsselsheimi fejlesztő kartácsok.
Kicsit sajnálatos, hogy nem a Signum a Vectra, mert akkor a Vectra
egy könnyed vonalvezetésű, dinamikus külsejű, kifejezetten szép
autó lenne. Igaz, akkor a Signum nem lehetne az, ami:
a legszebb Vectra. Az első lökhárítótól a B-oszlopig a két
autó kívül-belül szinte csavarról-csavarra azonos. A bóracéllal
megerősített második tetőoszloptól hátrafelé azonban teljesen új a
konstrukció, a Vectra kifejlesztését követően még mintegy másfél
évig dolgoztak a hosszabb tengelytávú karosszéria, a megfelelően
merev hátsó rész és a flexibilis beltér kialakításán.
Az eredeti
Signum koncepcióautó még ablakkeret nélküli ajtókkal és üvegtetővel
debütált, ezek a megoldások a végső modellen már nem szerepelnek.
Nagyon markáns a hátsó ajtó formája és a vastag C-oszlop. A Signum
lökhárítótól
lökhárítóig mindössze négy centivel hosszabb, mint az
alapmodell, a két tengely között azonban tizenhárom centivel
hosszabb, amiből a hátsó ülésen elhelyezekedő utasok és az autó
külleme profitálnak.
Hátul a maximális lábtér 985 mm lehet, ami
egyértelműen kategóriájának legtágasabbjává teszi a
Signumot. Más kérdés, hogy a hátsó ülés közepén elhelyezhető Tároló
Mester doboz helyére nem jó ülni, a padot két szélen ülő utasra
optimalizálták, számukra azonban fejedelmi a helykínálat.
A FlexSpace rendszerű ülések 13 centiméteres úton tologathatóak előre-hátra, a háttámlákat akár 30 fokban is meg lehet dönteni. Így a Signumban páratlanul kényelmes a hátsó sorban utazni, miközben hátul 550 liter marad a csomagoknak. (lehajtott ülésekkel 1410 liter) A tető öt (!) darab szemüveg vagy telefon tárolására alkalmas, VW-t megszégyenítő csillapítással nyíló rekeszt rejt.
A Signumot
a hátsó traktus kialakítása teszi kifejezetten ízlésessé. A
rövid hátsó túlnyúlástól és az ívelt, ferde hátsó szélvédőtől az
autó dinamikus hot hatch hangulatot kap, de a hosszú és lapos tető
kompenzálja ezt az érzést, sőt elegánssá teszi a formát.
A hátsó ajtó különlegessége a szélvédő és a lökhárító közé eső rész, ami műanyagból készült. Az elem belső kialakítása olyan, hogy ütközés esetén az elem az összes terhelést felvéve szétroppanjon, de a hozzá csatlakozó egységekhez - mint a szélvédő vagy a lámpatestek - ne engedje továbbterjedni az ütközés energiáját, a megoldás elsősorban a javítási költségek csökkentését szolgálja.
Extra Vectraként az új Opel bőséges felszereltséggel kerül
forgalomba,
már a belépő modellben is alap a klíma, a központi zár, az
elektromos ablakemelő minden ajtóban, a tempomat, a CD-s
hifiberendezés, a fedélzeti számítógép, az első és oldallégzsákok,
valamint a négy aktív fejtámla.
A Signum Sport különlegessége a 20 mm-rel ültetett futómű és a kikandikáló kipufogóvég, míg a Cosmo felszereltség inkább a maximális komfortra játszik, bőséges bőrkárpittal, memóriás üléssel és ülésfűtéssel. A felszereltség természetesen szabadon is konfigurálható, és egyebek mellett olyan további opciókkal bővíthető, mint az AFL kanyarfényszóró, parkolóradar, navigációs rendszer, esőérzékelős ablaktörlő, vagy az első és hátsó utasok számára eltérő műsor hallgatását lehetővé tevő Twin Audio rendszer.
A Signumot hétféle,
négy benzines és három dízel motorral készítik. Az 1,8-as
122 lóerős benzines Ecotec és a 3,2 literes 211 lóerős V6-os
benzinmotorok, valamint a kétliteres 100 lovas és a 2,2-es 125
lovas DTI már ismerősek lehetnek a Vectrából.
Az új modellben Opel felirattal most debütál három további motor, az Astra OPC-ben 200, itt 175 lovas kétliteres turbó 265 Nm maximális nyomatékkal, az Opel első közvetlen befecskendezéses benzinese 2,2 direct Ecotec néven 155 lóerővel és 8,1 literes kombinált átlagfogyasztással, valamint egy nagy V6-os dízel 177 lóerővel és 1900 1/min-es fordulatszámtól 370 Nm-nyi nyomatékkal.