A két legnagyobb motort próbálhattuk ki a kétnapos bemutató
során. A V6-os benzinest a Vectra GTS-ben nem próbáltam, így nem
volt alkalmam összehasonlítani a két autó dinamikáját. A 3,2
literes motor országúton élvezetes vehemenciával mozgatja az autót,
de a berlini csúcsforgalomba érve kifejezetten terhessé vált a 300
Nm-es nyomaték, nem túl szórakoztató tevékenység a pörgős V6-ossal
araszolgatni.
Városon kívül válik igazán szórakoztatóvá a legnagyobb
benzinessel szerelt Signum, nyomatéka magasabb fordulatszámokon is
könnyedén alakul vonóerővé, lendületesen gyorsul 50-es, 90-es, vagy
160 km/h-s sebességről is. Az ötsebességes kézi, vagy ActiveSelect
automataváltóval megvásárolható motor hangját erősen visszafogták,
ami jobban is illik az autó karakteréhez, mint az üvöltés, bár némi
fojtott morgást hagyhattak volna.
A háromliteres, szintén V6-os CDTI jobban tetszett,
szerintem ez passzol igazán a kényelmes utazóautó jelleghez.
Kevésbé harapós, mint a 3,2-es, de kellemesebben, simábban
vezethető vele a Signum, amiben az újonnan kifejlesztett, finom
kapcsolású, mindössze 50 kg tömegű, hatfokozatú kéziváltó is fontos
szerepet játszik.
A gyár adatai szerint ez utóbbi motor kombinált átlagfogyasztása 7,1 liter száz kilométerenként, az azonban mindenképp furcsa, hogy a tesztautók fedélzeti komputeréből képtelenek voltunk előbányászni a fogyasztási adatokat, és a gyári dolgozók zavart hümmögése sem elégítette ki a menüpont hollétére vonatkozó információigényünket.
A Signum alatt
a Vectrában Arany Kormánykerék díjat kiérdemelt Interaktív
Dinamikus Futóművet (IDS) találjuk. Az elöl MacPherson, hátul
négylengőkaros felfüggesztés stabil útfekvést és pontos
irányíthatóságot biztosít, a hosszabb tengelytáv ellenére az autó
nem kevésbé agilis, mint a Vectra. Sajnos az opelesek nem kaptak
kátyúsítási engedélyt a teszt útvonalára, így egyelőre nem tudjuk
megítélni, miként viselkedik majd a Signum magyar viszonyok között.
A biztonságos haladáshoz az alapfelszereltség részeként beépített ABS, CBC (Cornering Brake Control - Kanyarodási Fékkontroll), vészfék-asszisztens, elektronikus fékerő-elosztó és kipörgésgátló egységek járulnak hozzá, az ESP Plus menetstabilizáló elektronika felügyelete alatt.
Sok szép és jó tulajdonsága mellett
a Signumot a beltér anyagai miatt érheti kritika. A Vectra
formáinak átvétele a rokonság örvén még hagyján, de a
luxushangulatot sugalló belső kialakításhoz nem igazán passzol a
Travel Assistant doboz műanyagjának nyiszogása és igénytelen
keménysége, vagy a leginkább leopárdbőrre emlékeztető mintázatú
fabetét.
A
Speedstert
kivéve (amely igazából Lotus), jelenleg a Signum a legizgalmasabb
Opel. A négyüléses koncepciót már az
első bemutatást követően is jó ötletnek találtam, az autó igazán
szép lett, a közös orr-rész ellenére
nyoma sincs benne a Vectra nehézkességének.
Európában 23.000 euró az alapár, ez alapján itthon olyan hat-hat és fél millió forintra számíthatunk a belépőmodell esetében. Itthon szeptemberben kezdik árusítani a csúcs Vectrát, a középkategória szuperkényelmes négyfős újdonságát Rüsselsheimből, mely a várakozások szerint 40 %-ban új vevőket szerez majd az Opel számára.
|