"Multifunkcionális "Tároló Mester"
Ez a hátsó utasok kényelmét tökéletesen kiszolgáló eszköz a ma kapható legpraktikusabb kiegészítő felszerelés. Ez a tartozék tartalmaz két kihajtható repülőgép stílusú asztalkát, hat dobozos üdítő tárolására alkalmas rekeszt, pohártartókat, szemetes tartót, az iker audiorendszer kezelőpultját, illetve DVD beszerelésére is lehetőség van. A "Tároló Mestert" könnyedén a két hátsó szélső ülés közé illeszthetjük."
Így is van, bár a "könnyedén"-ről szegény megkínzott ujjaim más véleményen vannak, de hagyjuk. Hagyhatjuk a Tároló Mesternél angolul kissé szerencsésebb Travel Assistant-et is, teljes egészében: ez a rémséges doboz szerencsére feláras tétel a Signum egyébként elegáns és kellemes enteriőrjében. Kár volt ennyit kínlódni Rüsselsheimben, egy első ülés támlájáról nyíló asztalka és a Signumban amúgy is meglévő nyitható hátsó könyöktámasz bőségesen elegendő lett volna mindarra, amit a Tároló Mester (brrr) nyújtani képes. Aminek már lenne értelme, az tesztautónkból hiányzott: a doboz közepén elhelyezhető az Opel "Twin Audio Ž" névre hallgató blokkja, ami lehetővé teszi, hogy az elöl és hátul utazók egyszerre hallgathassank Mozartot és Motörhead-et akár.
És a többi Opel-fejlesztés: Adaptive Forward Lighting, vagyis kanyarba bevilágító fényszórók, amit a Tucker , a Citroen DS és számos újabb luxusmárka gyártója is eladott már újdonságként. Igaz, az ötletet még nem láttam más autón így megvalósítva: nagyobb sebességnél a Xenonlámpák fordulnak +/- 15 fokot együtt az autóval, de ha 40 km/h alatt ballagunk és alászedjük a kormányt, vagy csupán indexelünk, akkor a nagy lámpák mellé rejtett két kis kiegészítő fényszóró egyike kapcsol be és világít jobbra, vagy balra. Ügyes.
Az ülések sem egyszerű ülések ám: a vezető a már tárgyalt villamosszékben, a hátul kétoldalt ülők pedig egy-egy Flex Space névre hallgató fotelben tespedhetnek, aminek a háttámlája dönthető, valamint ha meguntuk a tespedést és inkább szörfdeszkát szállítanánk, egyetlen karral belesimíthatjuk őket a padlóba. Ez is ügyes. Akárcsak a tetőn lévő kis felhajtható fülek, melyek alatt búvik a csomagtartó rögzítésére szolgáló aljzat. A csomagtér is érdekesen nyílik, kitárt ötödik ajtóval a Signum mókás bálnaként várja a bőröndöket, de a jó megfigyelő kiszúrja, hogy az előrekanyarodó hátsó ablak felnyílása a kombiknál megszokottól jóval nagyobb, fejbeverődésmentes hozzáférést biztosít a puttonyhoz.
Láthattuk, van újdonság - vagy legalábbis többlet az előző csúcs-Opelekhez képest - a Signumban bőven, s mindezt egy kiválóan vezethető, jókora belterű, csendes autó öleli körül. A legnemesebb Opel hat és félmillió forinttól indul, 1,8, 2, 2,2, 3,2 literes benzinmotorok, 2, 2,2 és 3 literes dízelmotorok várják leendő gazdáikat. Egy biztos: ezt az autót ajánlani fogom megfontolásra közepes Volvo, BMW, vagy Merci után ácsingózó ismerőseimnek.
Értékelés: felső középkategóriában nekem négyet megér. |