Menet közben is fura jószág a Kia Soul. 1,6 literes, változó szelepvezérléses benzinmotorja 126 lóerős, ami papíron nem rossz eredmény. Legnagyobb nyomatéka viszont csupán 157 Nm, és az is magas, 4200-as fordulatszámon jelentkezik. Ezzel szemben 1250 kilogrammos üres tömeg áll, hatalmas homlokfelülettel és egy barokk katedrálist megszégyenítő légellenállással súlyosbítva.
A négyhengeres motor alacsony fordulaton elég harmatos, de ilyenkor legalább nem túl zajos. Folyamatos üveghangon pörgetéssel lendületes haladásra lehet kényszeríteni a Soult, amihez az ötfokozatú váltó is egész jó partner. Gyors, de határozott kapcsolásoknál pontosan jár a kar, viszont a H-kulissza oldalirányú határolórugói olyan gyengék, hogy rutinból váltogatva könnyen félrekapcsol az ember.
A tempósabb, dinamikusabb haladáshoz jól asszisztál a határozott, pontosan adagolható fék, a pontos, bár rémesen szintetikus érzetű kormányzás és a futómű is, ami kanyarokban mozgékony, élénk kocsivá teszi a Soult. Mindegyik alkotóelem elviselne még egy kis nyomatékot, úgyhogy ismeretlenül is inkább a dízelmotor ajánlható a kis Kiához. Különösen, hogy azzal talán takarékosabb is. A műszaki adatokban 8 liter alatti városi átlagot és 6,5 literes vegyes fogyasztást ígér a Kia, de ezt nekünk nem sikerült reprodukálni.
Teljesen hétköznapi használat mellett 8,5 liter körül fogyaszt a Soul, de Vályi kollégának tempósabb autópályázással ennél is magasabb átlag jött ki. Ilyenkor nemcsak a fogyasztás, de a zajkomfort is elárulja, hogy a dobozforma nem minden szempontból előny. Az ötfokozatú váltó és pörgős motor párosa miatt nemcsak a szél süvítése, de a mechanikai zajok is állandó útitársaink.
A kényelem nem volt top prioritás a Soul tervezésekor, ezt a futómű hangolása egyértelműen elárulja. Kemény a rugózás, ami csak részben magyarázható a túlméretes, 18 colos felnikre feszített peres gumikkal. A magas építésű karosszéria dülöngélését, bólogatását is acélos rugókkal próbálják csökkenteni – sikerrel. Az elöl MacPherson rendszerű, hátul csatolt lengőkaros futóműben a lengéscsillapítókkal van a legtöbb gond, ezek képességeit jócskán meghaladja, hogy a nagy és nehéz kerekek függőleges mozgásait kordában tartsák. Ettől ráz, ugrál, néha felüt, és közben dübörög is a Soul, viszont cserébe legalább izgalmasan kanyarodik.
Nem hibátlan, de szerethető autó a Soul, és talán a Kia ennek örülhet a legjobban. A különleges forma, a tágas utastér mellett még épp élhető külső méretek, a használható dinamika, a jó fékek, a gazdag felszereltség és az ahhoz képest baráti ár egy olyan csomagolást kapott, amiért mi is tudunk lelkesedni. Persze, nem tetszik mindenkinek, de annál jobb – ha megosztja a közönséget, ha véleményformálásra ösztönöz, akkor a Soul már célba ért. Jó, de unalmas autója a Kiának eddig is volt, a Soul viszont az érzelmekre hat, ami újdonság egy koreai márkától.
Ami a vetélytársakat és az árakat illeti, 3,7 millió forinttól indul a Soul, ennyiért pedig még hasonló autó se sok van. 4,2 millióért már vagy jó felszereltséggel, vagy dízelmotorral vihető haza. Az ötajtós kompaktoknál sokkal tágasabb, a kompakt buszlimuzinoknál klasszisokkal izgalmasabb. A Scion xB, ami közvetlen vetélytársa lehetne, hivatalos forrásból itthon nem kapható, így egyelőre egyedülálló a piacon. De ez nem lesz sokáig így, hamarosan támad a Nissan Cube és a Skoda Yeti . Mert a dobozban egyre több gyártó szerint van fantázia.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
