Passzív és aktív biztonság terén sem áll rosszul a Sportage. Az önhordó acélkarosszériát négygyűrűs szerkezete teszi merevvé és erősebbé. Hogy ez pontosan mit jelent, fogalmam sincs, de azt tapasztalatból mondom, még három keréken állva sem nyikkant meg a kasztni. Gödörből gödörbe mászva sem hallottam jajveszékelést, nyikorgást. A merev váz mellé dupla légzsák, oldal- és teljes hosszúságban függönylégzsák jár. Az úton maradáshoz és a biztonságos megálláshoz blokkolásgátló (ABS) és elektronikus fékerő elosztó (EBD) járul. A kipörgésgátló (TCS) és az elektronikus stabilizáló program (ESP) extraként vásárolható.
Bevallom, pár éve még álmomban sem gondoltam volna, hogy kategóriájában egy Kiát tartsak a legszebbnek. Most meg tessék, amíg egy-egy európai formaterv előtt öklendezek, addig az ismeretlen koreai mérnökök előtt meg kell hajolni. Igaz, hogy eddig minden Kia modellt más tervezett, de tagadhatatlan. hogy némelyik igen jól sikerült. Még mielőtt túlzásokba esnék, és az Opirust emlegetném, el kell ismerni, hogy a Sportage tényleg sokaknak tetszik, vagy tetszeni fog. Míg a Rav4 Barbié, a Sportage karakteres férfias vonalaival Kennek jár.
Belül talán még inkább férfiautó. A választható fekete vagy bézs belső egészen elegánssá teszi. Az eleganciát fokozva a fekete belsőhöz felárért barna bőr betéteket rendelhetünk. A tesztelt autókban a középkonzol szép, valóban alumínium borítást kapott. Nem voltak felesleges vak kapcsolók, a kezelőszervek használati utasítás nélkül is pillanatok alatt átláthatók. Legjobban az ajtó belső íves borítása tetszett.
A hátsó ülés lábtere magam mögé beülve is tökéletes, miközben a fejemet sem vertem a plafonba. A hátsó támlák 60/40 arányban dönthetőek. Ledöntéskor az ülőfelület automatikusan lesüllyed, így egy mozdulattal sík rakfelületet képezhetünk. Lehajtott ülésekkel 1785 mm hosszú tárgyakat szállíthatunk, a rakterület plafonig pakolva 1886 literes. A hátsó ajtó ablakfelülete nyitható, így az apró tárgyak behajigálásához nem kell az egész ajtót felemelni.
A Sportage-hoz 5 év átrozsdásodás elleni, 3 év vagy 100 000 km általános garanciát kapunk. Műszaki hiba esetén 24 órás egész Európára kiterjedő Kia Assistance jár. Az új Sportage a Honda CR-V, a Toyota Rav4 és a Suzuki Grand Vitara potenciális vásárlóit szeretné elhódítani. Ha ebbe a táborba tartoznék, nem lenne kérdés a döntés. Eddig eszembe sem jutott, de most hogy van Sportage, bevallom, egy kicsit elgondolkodtam: mégis kéne egy ilyen izé... hobbiterepjáró, vagy mi?
Kia Sportage árlista
Modell | cm3 | LE | Bruttó ár (Ft) |
2.0 LX 4x2 | 1975 | 142 | 5 499 900 |
2.0 LX 4x4 | 1975 | 142 | 5 999 900 |
2.0 EX 4x4 | 1975 | 142 | 6 499 900 |
2.0 CRDI LX 4x4 | 1991 | 112 | 6 499 900 |
2.0 CRDI EX 4x4 | 1991 | 112 | 6 999 900 |
2.0 CRDI EX 4x4 Automatic | 1991 | 112 | 7 499 900 |
2.7 V6 EX 4x4 Automatic | 2656 | 175 | 8 899 900 |
Metálfényezés felár: 90 000 Ft |
Műszaki adatok:
Méretek:
Teljes hossz: 4350 mm
Teljes szélesség: 1800 mm
Teljes magasság: 1695 mm
Tengelytávolság: 2630 mm
Tengelyszélesség elöl: 1540 mm
Tengelyszélesség hátul: 1540 mm
Túlnyúlás elöl: 880 mm
Túlnyúlás hátul: 840 mm
Beltér hossza: 1785 mm
Beltér szélessége: 1490 mm
Beltér magassága: 1225 mm
Fejtér elöl: 1033 mm
Fejtér hátul: 1000 mm
Lábtér elöl: 1070 mm
Lábtér hátul: 945 mm
Belső szélesség vállmagasságban elöl: 1440 mm
Belső szélesség vállmagasságban hátul: 1430 mm
Legkisebb fordulási ív: 5,4 m
Üzemanyagtartály: 58 (2.0) / 65 (2.7 V6) liter
Felfüggesztés és lengéscsillapítás:
Elől: MacPherson féle felfüggesztés tekercsrugókkal,
gáztöltésű lengéscsillapítókkal
Hátul: Multilink rendszer tekercsrugókkal és gáztöltésű
lengéscsillapítókkal
Kormánymű és fékek:
Típus: Fogasléces szervókormány, 3,06 fordulat ütközéstől
ütközésig
Fékerő: Tandem típusú 225 mm és 200 mm vákumos fékszervó
Fékek elől & hátul: Belső levegőhűtésű tárcsák, tömör
tárcsák
Kiegészítők: 4-csatornás ABS EBD-vel (elektronikus fékerő
elosztóval)