Kapható lesz még 1,4 TWINPORT-ECOTEC motorral is, ami 1364 cm3-es és takarékosabb (6,1 l/100km) a változó szívásvezérlés és egyéb csodák miatt. A teljesítménye 66 kW (90 LE) és 125 Nm nyomatékot ad 4000-es percenkénti fordulaton. Mind két motor már most tudja az EURO4-es környezetvédelmi normákat.
Az Opel Corsa GSi-ből származó DSA (Dynamic Safety) futóművet a Tigrára optimalizálták. A karosszériát elöl 5, hátul 20 milliméterrel leültették, a nyomtávot 28 milliméterrel megtoldották. A jó úttartáshoz hozzájárult a sportos lengéscsillapító és a merev karosszéria is. A küszöbben és az ajtóban merevítő csöveket találunk. Gondolom, van valami okosság az ajtóban, mert dög nehéznek éreztem. Ami viszont nem baj, mert legalább biztonságosabbnak hat.
A szélvédő keretét nagy szilárdságú acélcső erősíti, és a hátsó hullámos bukócső nem csak szép, hanem valódi biztonsági tulajdonságokkal is bír. Légzsákból négy is jut a Tigrába, el sem merem képzelni, mi történne, ha mind a négy berobban. Természetesen pirotechnikai övfeszítőt és PRS-t (Pedale Release System), vagyis pedálkioldó rendszert is kapott. Szerencsére négy tárcsafék fékezi, ABS-szel és ESP-vel. Az ESP kikapcsolására nem találtam lehetőséget.
Belül a Tigra nem vonultat fel átütő dizájnmegoldásokat. Kellemes, mindenki által szerethető - a külsőhöz képest talán egy kicsit unalmas - belső, jó anyagokból összeválogatva. Kabriósága ellenére semmi nyöszörgést nem hallottam. Hosszú lábaim kényelmesen elfértek, a textillel kombinált bőr székeknek jó volt az oldaltartása. Sajnos a bőrrel vont kormány csak le és föl állítható. Talán csak egy különleges megoldást láttam: a cég által bumerángnak nevezett króm összekötőket a középkonzol és a váltó között.
|
A tesztvezetés alatt műholdas navigációval tájékozódtunk. A hölgy a gépben kellemes hangon irányított (ellentétben az az új SAAB 9 3 robotcsajával), és pillanatok alatt áttervezte az utat, ha elrontottunk valamit. A kijelző kicsi ugyan, de az ilyen egyszerűbb rendszereknél tökéletesen elég. Könnyű és áttekinthető működésű rendszer, mindenkinek ajánlom.
A Tigra menet közben is meggyőzött. Szerintem kívülről a formája példamutató, és a belső arculatban is csak a középkonzollal volt bajom. De sebaj, az legyen a legkevesebb. Kíváncsian várom az árát, ami perdöntő lehet. Erről egyelőre nincs hír.
|