Peugeot 1007 (2005)
Peugeot 1007 (2005) törésteszt
A Peugeot vadonatúj szuperminije összpontszámát tekintve jobb eredménnyel zárt, mint a Renault Modus.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Frontális 16(100%) Oldalsó 17(94%) Biztonságiöv-emlékeztető 3 Összesítés 36 Gyermekbiztonság 34(69%) Gyalogosbiztonság 10(28%)
A Peugeot vadonatúj szuperminije lett a Modust követő második ötcsillagos apróság, összpontszámát tekintve jobb eredménnyel zárt, mint a kis Renault. Az utóbbi pár évben annyit fejlődött a biztonságtechnika, hogy manapság már kis méretekben is tudnak elképesztően merev szerkezeteket építeni az autógyártók.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az 1007-es szép példa a fejlődésre, a frontális ütközést száz százalékos teljesítménnyel vette. A karosszéria alig deformálódott, minimális mértékben a lábtérnél és a szélvédő alatt, de a tűzfalon nem hatolt át az ütközés ereje. Szakaszosan nyíló első légzsákok, térdlégzsák valamint előfeszített, erőhatárolóval felszerelt biztonsági övek fékezték meg az utasok túlzott lendületű mozgását. A szerkezetek tökéletes összhangban működtek, mindenki biztonságban volt, a mellkast és a lábakat érő terhelést sikerült alacsony szinten tartani.
Masszív oldalvédelem, oldal- és függönylégzsákok óvták a bent ülőket az oldalütközésben. A védelem tökéletes volt, de a sofőr gerincén jelentkező erők valamelyest csökkentették a mellkasi terhelést, így egy pontot levontak a tesztelők.
Az utasoldali légzsák kikapcsolható, inaktív állapotát egy műszerfali visszajelző lámpa mutatja. A légzsák és gyerekülés viszonyait taglaló, a B-oszlopra és az utasoldali napellenző mindkét oldalára helyezett címkék kielégítő információval szolgálnak a veszélyekről.
Isofix-pontokon és kiegészítő kötélzettel rögzítették a menetiránnyal egyező állásban beszerelt Britax Römer Duo Plus üléseket. Az ülések jól megtartották a gyerekeket az ütközéseknél, de a kisebbik bábu fején és mellkasán magas erőhatást mértek.
A felnőttek fejütközési pontjain kipárnázták a motorháztetőt, kár, hogy a gyerekekre nem figyeltek ennyire. A lökhárító egész kíméletes, a géptető széle kevés védelmet biztosít.
A frissen bemutatott 1007-est töménytelen mennyiségű légzsákkal, előfeszített, erőhatárolt, minden ülésen figyelmeztetővel ellátott biztonsági övekkel, Isofix bekötési pontokkal, blokkolásgátlóval és fékasszisztenssel szerelték föl.