Peugeot 1007 (2005)
Peugeot 1007 (2005) törésteszt
A Peugeot vadonatúj szuperminije összpontszámát tekintve jobb eredménnyel zárt, mint a Renault Modus.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 16(100%) Oldalsó 17(94%) Biztonságiöv-emlékeztető 3 Összesítés 36 Gyermekbiztonság 34(69%) Gyalogosbiztonság 10(28%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Peugeot vadonatúj szuperminije lett a Modust követő második ötcsillagos apróság, összpontszámát tekintve jobb eredménnyel zárt, mint a kis Renault. Az utóbbi pár évben annyit fejlődött a biztonságtechnika, hogy manapság már kis méretekben is tudnak elképesztően merev szerkezeteket építeni az autógyártók.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az 1007-es szép példa a fejlődésre, a frontális ütközést száz százalékos teljesítménnyel vette. A karosszéria alig deformálódott, minimális mértékben a lábtérnél és a szélvédő alatt, de a tűzfalon nem hatolt át az ütközés ereje. Szakaszosan nyíló első légzsákok, térdlégzsák valamint előfeszített, erőhatárolóval felszerelt biztonsági övek fékezték meg az utasok túlzott lendületű mozgását. A szerkezetek tökéletes összhangban működtek, mindenki biztonságban volt, a mellkast és a lábakat érő terhelést sikerült alacsony szinten tartani.
Masszív oldalvédelem, oldal- és függönylégzsákok óvták a bent ülőket az oldalütközésben. A védelem tökéletes volt, de a sofőr gerincén jelentkező erők valamelyest csökkentették a mellkasi terhelést, így egy pontot levontak a tesztelők.
Az utasoldali légzsák kikapcsolható, inaktív állapotát egy műszerfali visszajelző lámpa mutatja. A légzsák és gyerekülés viszonyait taglaló, a B-oszlopra és az utasoldali napellenző mindkét oldalára helyezett címkék kielégítő információval szolgálnak a veszélyekről.
Isofix-pontokon és kiegészítő kötélzettel rögzítették a menetiránnyal egyező állásban beszerelt Britax Römer Duo Plus üléseket. Az ülések jól megtartották a gyerekeket az ütközéseknél, de a kisebbik bábu fején és mellkasán magas erőhatást mértek.
A felnőttek fejütközési pontjain kipárnázták a motorháztetőt, kár, hogy a gyerekekre nem figyeltek ennyire. A lökhárító egész kíméletes, a géptető széle kevés védelmet biztosít.
A frissen bemutatott 1007-est töménytelen mennyiségű légzsákkal, előfeszített, erőhatárolt, minden ülésen figyelmeztetővel ellátott biztonsági övekkel, Isofix bekötési pontokkal, blokkolásgátlóval és fékasszisztenssel szerelték föl.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
