Az Ampera és amerikai testvére, a Chevrolet Volt 2011-ben jelent meg, tölthető hibridként. 2017-es utódja, az Ampera-e már csak villanymotorral gördül le a gyártószalagról.

Az Ampera-e tágas és kényelmes, az egész család elfér benne. Villanyautóként is kiemelkedő, főleg ár-érték arányával, bár az Opel tulajdonosváltása miatt Európában nem vár rá nagy jövő, hiszen a GM gyártja az Egyesült Államokban. Az Euro NCAP törésteszten viszont csak négy csillagot hozott össze.
Nem a BMW 760Li a luxus. Hanem ez.
Az Opel Ampera-e olyat tud a modern kori villanyautók eddigi, hosszú sorában, amit előtte még egyik sem. Normál áron megvehető és tudja a Balaton oda-visszát. Csak akad egy kis bibi.
A felnőttek védelme nem rossz, 31,5 pontjával 82%-ot kapott. Ez az eredmény azonban a 2017-es felnőttvédelem ranglistáján gyenge, az alsóbb osztályokba sorolja. 2011-es elődjénél is gyengébben teljesített pár százalékkal, azonban ez nem mérvadó, mert az NCAP tesztelési módszerei azóta változtak. A 40%-os átfedésű ütközésnél egyedül a két lábszár, és mellkas védelme miatt vontak le egy-két kósza pontot. Az első utasülésen egyedül a bal lábszára kapott kisebb ütést, de a komoly sérüléstől ez is messze van.
Teljes átfedésű frontális karambolnál a sofőr minden testrésze zöld lett a teszteken, viszont a hátul ülőnek a mellkasa szintén csak sárga – megfelelő - értékelést kapott. Ugyanilyen eredmény született annál a tesztnél, amikor az Amperát egy oszloppal vágták oldalba, szemben azzal, amikor autó kapja el. Utóbbi esetben maximum pontszámot ért el az Opel. Ülésekből kaphatott volna picit merevebbeket, valószínűleg ez a pontokon is meglátszana. Az Ampera-e ülései elöl és hátul is gyenge védelmet nyújtottak az ostorcsapás-szerű mozdulattal szemben.
Gyermekvédelmével szintén az alsó-középosztályt bővíti, márkatársával a Grandland X-el szemben, ami az idei listát vezeti. Nem feltétlen a gyerekek testi épsége miatt kapott alacsony pontszámot az Ampera, inkább a gyerekülés elhelyezhetősége, pontosabban elhelyezhetetlensége miatt. Többfajta gyerekülés nem rögzíthető megfelelően a hátsó üléseken, sőt az első ülésen öves rögzítéssel is voltak problémák. Ugyan nem lett nulla pont, de a légzsák egyértelmű kikapcsolhatósága és kezelése sem volt megfelelő.
Ütközés esetén mindkét gyermek védelme jó értékeléseket kapott. Frontális karambol esetén a hatéves mellkasa, és a tízéves nyakát érik kisebb erők, de egyik sem veszélyes mértékben. Az Ampera vigyáz a gyerekekre – persze csak a megfelelő gyerekülésben. Összteljesítményét 36 ponntal, és 63%-al értékelték, ami nem kiemelkedő.
Az Ampera gyalogosvédelme sem kiugróan jó, bár itt inkább a felső régiót célozza. 75 %-ával tíz százalékkal maradt le a listavezető Volkswagen Arteontól. Az autó orrán lentről fölfelé egyre több esélye van a gyalogosnak sérüléseket szereznie. Míg a lökhárító és az embléma körüli rész elég puha, hogy megvédje a lábakat és a medencecsontot, a motorháztető már egy fokkal keményebb. Az A oszlop és a szélvédő alja veszélyes zónának számít, viszont utána a szélvédő megint kellően puha.
Az Ampera-e már megkapta azokat az elektronikákat, amikkel elkerülheti a fent említett szituációkat. Elektronikája elég fejlett, átlagos városi tempóban időben észreveszi a lassú autókat, vagy a hirtelen úttestre lelépő gyalogosokat. Városban és országúton egyaránt képes elkerülni a balesetet, viszont nagyobb tempónál már csak lassít. Remélhetőleg ez elég, hogy észbe kapjunk.
A biztonsági öv bekötéséért figyelmeztető rendszer természetesen elérhető, de az alapváltozatokban csak az első két ülésre. A sebességhatároló és a sávtartó asszisztens tökéletesen működik, bár utóbbi csak 60 km/h-ás sebességtől kapcsol be automatikusan. Modern társaihoz hasonlóan, első körben csak jelez, de ha kell bele is szól a kormányzásba sávelhagyás esetén – természetesen csak ha kell.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
