A Mustangban ne ülj hátra!

Ford Mustang Euro NCAP törésteszt – 2017.

2017.12.02. 13:30

A Ford Mustang reklámok nem a biztonságra építenek, hiszen könnyebben eladható a „vényóc”, mint az öt légzsák, vagy a magasfokú gyermekvédelem. Persze nem erre tervezték, de 2017-ben ezzel is illene foglalkozni.

A Mustang első generációja 1964-ben jelent meg, de az Euro NCAP törésteszten a nemrég bemutatott, 2017-es modellt tesztelték először. Illetve a 2015-öst.

Nem szokatlan, hogy egy autó kétszer szerepel az Euro NCAP törésteszten. Általában egy alapfelszereltségű, és egy biztonsági csomaggal ellátott modellt is tesztelnek (ha ilyen csomag elérhető). A Mustangot is kétszer törték, de más okokból kifolyólag. Amit az Euro NCAP tesztelt, mint 2017-es Mustang, az igazából egy 2015-ös modell 17-es arccal. A második teszten viszont egy frissített modell szerepelt, ami megkapta azokat az elektronikákat (sávtartó, AEB, stb...) amik a 2015-ösbenn em voltak benne. Szóval lényegében ez még mindig csak egy faceliftelt 15-ös Mustang, amit teleraktak biztonsági elektronikákkal, hogy elérhesse akár a három csillagot is – az elektronika nélküli modellek siralmas két csillaga helyett. A két teszt felnőtt és gyermekvédelme egyezik, viszont a gyalogosvédelem és a biztonsági elektronikák értékelései között ég és föld a különbség.

A problémák már az első teszt során jelentkeznek. 40%-os frontális ütközésnél a sofőr konkrétan lefejelte a kormányt. A légzsák ugyan felfújódott, de nem volt benne elég nyomás, hogy lelassítsa a tesztbábu fejét, ami emiatt koppant a kormányon. Utasoldalon sem volt minden rendben. Ott a biztonsági öv volt túl gyenge, ami főleg súlyosabb utasok esetében jelenthet gondot. Vigaszként szolgál, hogy a lábak, comb, medence és a mellkas védelme megfelelő, akárcsak a teljes átfedésű frontális ütközésnél. Már ha elöl ül az ember.

Hátul a biztonsági öv gyenge védelme miatt az utas hajlamos kicsúszni alóla, így a lábak és a medence nagyon gyenge védelemben részesülnek. Az előfeszítő és határoló hiánya miatt a mellkast, a nyakat és a fejet túl nagy húzóerő éri. Hasonlóan gyenge védelmet tanúsítottak az ülések is az ostorcsapás ellen. Az elöl ülőknek csekély védelem jutott, míg hátul a legrosszabb besorolást kapta a Mustang ülése.

Oldalütközésnél sokkal jobban teljesített. Az autós tesztnél, minden kritikus testrész jól védettnek bizonyult, így erre az Euro NCAP megadta a teljes pontszámot. Oszloppal való ütközésénél, a sofőr mellkasa csak megfelelő besorolást kapott, ami miatt elmaradt a maximum pontszám, de mégis közel állt hozzá. Ezzel együtt nagyon vegyes lett a felnőttvédelem értékelése. Összesen 27,7 pontot szedett össze a Mustang, ami 72%-hoz elég. Az alap, és a biztonsági elektronikákkal elárasztott változat ugyanazt a gyenge eredményt érte el, így mindketten a 2017-es ranglista utolsó előtti helyére kerültek.

Gyermekvédelme sem kiemelkedő, de sokkal kevesebb probléma volt vele. Alacsony, 32%-os eredményét inkább a hiányosságoknak köszönheti. Valószínűleg a tervezésnél sosem volt szempont, hogy valaha családi autó legyen a Mustang. A tízéves gyermeket mintázó bábu mellkasán és nyakán mértek komolyabb erőket, de ezek még nem tartoznak a veszélyes kategóriában. A probléma inkább azzal volt, hogy a biztonsági öv ütközéskor lecsúszott a gyermek válláról a felkar és a szegycsont szintjére. A hatéves gyermeknek ugyanúgy a nyakát és a mellkasát érték komoly erők, ráadásul még nagyobb mértékben, viszont oldalütközésnél szinte teljes biztonságban volt. A tízéves nem volt ilyen szerencsés, oldalütközéskor nagyon nagy ütés éri a fejét, szintén a légzsák hibájából. Az alacsony légzsáknyomás miatt a gyermek feje koppant a C oszlopon. Ezt az Euro NCAP nulla ponttal értékelte. Szerencsére mindennel nem volt gond, az első légzsák kikapcsolható, egyértelműen elhelyezhető a gyerekülés, menetiránynak háttal. Ez a rész tökéletesen megfelelt az Euro NCAP elvárásainak. A sikerhez azonban ez sem volt elég, 15,8 ponttal és 32%-kal alacsonyan az idei ranglista végén van az izmos Ford gyermekvédelme.

Az első igazi különbség a régebbi, és a jobban felszerelt Mustangok között, a gyalogosvédelemben nyilvánul meg. Ugyan a karosszérián nem változtattak, így csak a gyalogosokat figyelő rendszer miatt kapott a július után gyártott izomautó 5,8 ponttal többet. Ez százalékban is emelkedést jelent, egész pontosan 14-et. A plusz elektronikák meglátszanak a rangsoron is. Míg az első változat az alsó osztályt bővíti, addig az újragondolt Mustang a gyalogosvédelmben egészen a negyedik helyre tornázta fel magát. Baleset esetén is megfelelő a gyalogosok védelme, az autó aktív motorháztetővel védi testrészeiket a kemény motorblokktól: ha kell, a szenzorok jeleznek és a motorháztető kiemelkedik. A gépfedél ezek után elég puhának bizonyul ahhoz, hogy jól védje a gyalogost. Szokatlanul az A oszlopok sem túl kemények, és a láb védelme is meglepően jó. Az egyetlen kritikus pont a medencecsontnál van, ahol az autó orrkialakítása miatt könnyű komoly sérüléseket szerezni. A veszély mértéke olyan magas, hogy az Euro NCAP nulla pontot adott a Mustangnak a medencecsont védelmére.

Elképesztő különbségek a két változat között a biztonsági elektronikák pontozásában nyilvánultak meg. Az elektronikák nélkül szerelt változat összesen 2 pontot szerzett, ami nevetséges 16%-ra elég. Ezt a biztonsági öv becsatolásáért figyelmeztető rendszerért kapta, de ez sem maximum pontszám, mivel csak az első két ülésre elérhető a funkció.

A frissített változatot sokkal jobban felszereltek. Megkapta az automatikus vészfékező rendszert, és a sávelhagyás figyelőt egyaránt. Mindkettő megfelelően működik, és ezt értékelte is az Euro NCAP csapata. Második nekifutásra a Ford Mustang összesen 7,4 pontot kapott, ami 64%-os eredményt jelent. Ez sem kiemelkedő, csak egy erős középmezőnybe helyezi az autót, de az alaphoz képest a 48%-os javítás szép eredmény.

Az oldalról ajánljuk

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
  • Hírek

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra

Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

április 2., 08:40
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
  • Hírek

Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben

Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.

április 2., 12:22
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
  • Hírek

Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el

Az esetről videó is készült.

április 2., 05:42
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
  • Hírek

Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó

A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."

április 2., 11:01
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
  • Hírek

Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában

Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.

április 2., 10:03
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

április 2., 05:42
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
  • Hírek

Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!

Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.

április 2., 08:24
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek Daciája
  • Tesztek

Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155

700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?

április 2., 05:40
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
  • Hírek

Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója

Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.

április 2., 15:31
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
  • Hírek

Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet

Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.

április 1., 16:39
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
  • Hírek

Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban

Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

április 2., 13:27
A magyar realitás teteje: a szívóbenzin
  • Tesztek

A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI

A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.

április 1., 06:02
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

április 1., 17:14
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
  • Közélet

Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!

Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük

április 1., 06:02
Nagyon pórul járhat a Stellantis
  • Hírek

Nagyon pórul járhat a Stellantis

Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.

április 1., 14:38
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
  • Hírek

Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk

Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.

április 1., 15:38
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
  • Hírek

Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban

Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.

április 1., 13:41
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
  • Hírek

Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang

Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.

április 1., 09:22
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
  • Hírek

Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig

Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.

április 1., 10:12
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
  • Hírek

A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat

Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?

április 1., 12:43
Így reagál a vámokra a Magna
  • Hírek

Így reagál a vámokra a Magna

április 2., 11:04
Japán Nagydíj futamelőzetes
  • Hírek

Japán Nagydíj futamelőzetes

április 2., 14:01
BMW 120d – 2024.
  • Tesztek

BMW 120d – 2024.

április 2., 12:55
Hyundai Insteroid
  • Hírek

Hyundai Insteroid

április 1., 16:11
macskamentás ülés
  • Hírek

macskamentás ülés

április 1., 12:38
Bemutató: Dacia Bigster – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Dacia Bigster – 2025.

április 1., 15:49