Peugeot 207CC - 2007
Peugeot 207CC (2007) törésteszt
Nagyon biztonságos autó a nyitható tetejű 207-es. Különösen gyermekek számára. Kizárt dolog, hogy a kis kupé-kabrió utasaként, előírásszerűen gyermekülésbe kötve az aprólékok megsérüljenek egy balesetben. Ugyanis nem férnek bele.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 13 (81%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: -
Gyalogosbiztonság: 16 (44%)
Az NCAP a szuperminik közé osztotta be a nyitható tetejű 207-est. A kupé-kabrió az elöl ülőket ugyanolyan ötcsillagos biztonsággal óvja meg, mint a zárt változat, az elé tévedő gyalogosokat kissé kevésbé kíméli - a gyermekvédelmi tesztek pedig ezúttal elmaradtak. A konkurensek közül eddig még csak a nagyjából ugyanazon a piacon mozgó konszerntársat, a C3 Plurielt törte a minősítő intézet 2003-ban. Az akkor három csillagra volt jó, a gyalogosokat a napfényes C3 is két csillagra védte.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
1,6-os, Sport felszereltségű, jobbkormányos autókat pusztított el az NCAP. A kocsikat két fázisban felfúvódó frontlégzsákokkal, a nyitható tető miatt különlegesen kialakított, kombinált oldal-és fejlégzsákkal, a vezető oldalán térdlégzsákkal szerelték fel, az övek megfelelő, de nem túl erős szorításáról előfeszítő és erőhatároló gondoskodott. Igazi úton, igazi sofőrrel ABS és vészfék-asszisztens segítette volna a baleset elkerülését. A Peugeot is jól tudja, hogy a kisautó hátsó üléssora csupán dizájnelem: ISOFIX csak az anyósülésre került, a 207 CC csak az elöl ülők öveinek bekötésére figyelmeztet.
A félátfedéses frontális ütközést az utascella kellő merevséggel viselte, az A-oszlop csupán 1,2 centit mozdult hátra, amikor az 1343 kilós autó 64 km/h sebességgel jobb elejével becsapódott az akadályba. A kormány sem fickándozott túl hevesen, mindössze 13 millimétert hajlott el, balra.
Az utasnak semmi baja nem esett, a légzsák időben kapta el, a plasztiklábak is távol maradtak a műszerfaltól. A vezető ellenben kicsúszott az öv alatt, mert a frontlégzsák nem fúvódott fel megfelelően. Lábait a térdlégzsák mentette meg a hét centit hátra-, 36 millimétert felhajló gázpedáltól. A Peugeot állítása szerint a 207CC térdlégzsákja mindenféle alkatú, vezetni a legkülönbözőbb üléspozícióban szerető sofőrt képes megvédeni. Az NCAP azért megjegyzi: nagyon magas emberek a kormányhoz nagyon közel ülve bizony nagyobb ütést kaphatnak térdükre egy karambolban, mint amennyi - sic - kívánatos (desirable).
Az oldalütközési próbán és a póznateszten a 207-es száz százalékos teljesítménnyel szolgált és védett.
A műanyaggyerekek ezúttal megúszták a karambolokat. Az NCAP minden vizsgálatnál középállásban rögzíti az első üléseket, így kötik be hátra a kis dummykat a gyártó által ajánlott gyermekülések valamelyikébe. Ez most nem jött össze, a biztonsági ülések nem fértek be hátra. A minősítő intézet nem akarta az első üléseken ülők védettségét, a teszt eredményét azzal befolyásolni, hogy előrébb tolja a székeket.

A 207CC elé vetődő gyalogosok az első ezredmásodpercekben még abban az illúzióban ringathatják magukat, hogy olcsón megússzák. Lábszárukat puhán öleli körül ugyanis a lökhárító, mely a teszten maximális pontszámot kapott. A motorháztető elülső éle viszont kijózanító roppanássall töri meg az idillt - és a combot, csípőt. A szélvédőkeret alsó része ismét barátságos az áldozattal, feltéve hogy nem az A-oszlopok tövébe csapódik szegény feje, mert ott ismét csak keményre fordul a helyzet.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
