Audi A2 (2002)
Audi A2 (2002) törésteszt
Gombóc Artúr orra nem hosszú, de kemény: az A2 karosszériája alig deformálódott az ütközéstől.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 26(76%)
Alapfelszereltségébe tartozik négy légzsák, ezek jól működtek a frontális teszt során, csak a vezető mellkasán mértek a kívánatosnál kicsivel nagyobb mértékű terhelést. Az utascella és a lábtér szinte egyáltalán nem deformálódott, az A-oszlop is minimálisan mozdult el helyéről. A vezető térdsérülési esélyei kicsivel magasabbak az NCAP által ideálisnak meghatározott értékeknél, de ők is elismerik, hogy a kisautó kategóriában nem könnyű ezeket az elvárásokat teljesíteni.
Az A2 függönylégzsákokkal szerelt extraváltozata a pózna tesztet is teljesítette, de mivel ez nem alapfelszerelés, ennek eredménye nincs beleszámolva a végső értékekbe. Egyéb oldalütközési tulajdonságai kiválónak bizonyultak.
A másfél és a három éves bábuk részére ugyanazt az ülést tesztelték, mely megfelelő fejvédelmet nyújtott a frontális ütközésnél. Sajnos az idősebb gyereknek az oldalsó tesztben már nem volt elegendő ez a védelem, a mellkasán mért terhelés is túlzott volt, a kisebb bábu nyaki terhelése pedig már elfogadhatatlan mértékűnek bizonyult. Az utastérben elhelyezett matricák egyike sem figyelmeztetett az utasülésen menetiránnyal szemben elhelyezett gyermeküléssel kapcsolatos rizikóra.
Gázolási szempontból a hatalmas szélvédő segített valamit, de ez még kevés a gyalogosok védelmében. A bent ülőkre a négy légzsák, az előfeszített, erőhatárolós övek vigyáznak, a hátsó üléseken pedig ISOFIX rögzítőfüleket helyeztek el.