Audi A4 (2008)
Sokféleképpen lehet öt csillagot kapni az utasok védelmére, de hogy a frontális ütközés közben a szélvédő be sem reped...érdemes megnézni a videót.
Az Audi A4 2008-as kiadása maximálisan teljesíti a kategória biztonsági elvárásait – és az esetében ezek nagyon magasak. Így a felnőtteket kiválóan, gyermek utasait jól védi. A gyalogosokkal már keményebben bánik.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Összesítés: 34
Frontális: 14 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 41
Gyalogosbiztonság: 14
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A nagy családi járművek körében szinte már unalmasan jók az eredmények, és most az új Audi A4 is beállt az ötcsillagos sorba. Igaz, a frontális ütközésre nem kapott maximumot, de a biztonságiöv-figyelmeztetés, az oldalütközés, sőt, még az oszlopramászás is maximális pontot hozott, így jogos az öt csillag. Stabil utascellával vészeli át a 64 km/órás ütközést a vizsgált 1,8 literes, turbós, benzines verzió, adaptív első légzsákjai jó ütemben fúvódnak föl majd eresztenek le. A biztonsági alapfelszereltség természetesen jó, egyedül a kormányoszlopra telepített térdlégzsák hiányzott belőle, valószínűleg emiatt nem lehetett teljesen zöld emberke a vezető védettségét jelző ábrácska. Az utas védelme viszont szinte tökéletes.
Az oldalütközés az 50 km/órával érkező autót szimulálja – itt az A4-es tökéletesen teljesít. Érdemes megnézni a belső felvételen, hogy a magas oldalperemű biztonsági gyermekülés mennyire jól megakadályozza, hogy a hároméves gyereket modellező dummy oldalra kiforduljon a székből. A legnagyobb meglepetést az okozza, hogy a szigorú tesztelők elégedettek az Isofix-csatlakozások jelölésével, amire nem sok példa akadt eddig.
Ami az oszloptesztet illeti: a magyar buherálók ugyan simán eladható állapotba hoznák a roncsot, annak ellenére, hogy jól látszik, mekkora alakváltozást szenved a kasztni. Nem véletlenül totálkár egy ilyen baleset a németeknél.
A gyalogosok védelmére már kevésbé jó. A lökhárító ugyan elég puha, nem töri miszlikbe a lábat, maximális pontot hozva, viszont a motorházfedél elülső éle olyan kemény, hogy egyetlen egyet sem kapott. Maga a fedél itt-ott jó védelmet ad, a széleinél viszont rosszat, így két csillagnál nem érhet többet ez a versenyszám.