Alfa Romeo 147 (2001)
Alfa Romeo 147 (2001) törésteszt
Az EuroNCAP legutóbb publikált töréstesztjei közül a 147-esé váltotta ki a legnagyobb meglepetést: szerkesztőségünk, az importőr és minden bizonnyal a gyártó főemberei is egyaránt döbbenten konstatálták, hogy a 2000-es év autója frontális ütközésnél törik, mint a pozdorja.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 3(18%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 21(62%)
Igazi ellenállást az ütközéssel szemben sem az A-oszlop, sem az első ajtó nem tudott kifejteni, még a műszerfal mögött elhelyezkedő keresztmerevítő is hátrébb tolódott. Nem teljesítettek megfelelően a passzív biztonsági berendezések sem, az ütközés és az elmozdult elemek következményeképp a sofőr fejét nem tartotta meg a légzsák, nekiütközött a műszerfalnak. A kormánykerék hátra és jobbra tolódott, a műszerfal alatti kiálló elemek pedig a térdeket és a combokat érő sérülések kockázatát növelték. A hátsó ülésen középre szerelt kétpontos övért még senkit sem dicsért meg az NCAP, most se tette.
Az oldalsó teszten elért maximális eredményével tornászta fel magát az autó a háromcsillagos kategóriába. Az oldal és függönylégzsákok jól működtek, megfelelő védelmet nyújtva az utasoknak.
A műszerfal jobb szélén találjuk az utasoldali légzsák ki/be kapcsolóját, de a kikapcsolás elmulasztásának következményeire figyelmeztető matricán jobban ki kellene emelni a szerezhető sérülések súlyosságát. A tesztelt gyerekülések által nyújtott védelem kielégítő, de megemlítik, hogy a háromajtós modellben kicsit nehézkes az ülés installációja hátul.
A gázolásokra kapott két csillag átlagos eredmény, amit főként a motorháztetőn végzett finomításokkal értek el.