Opel Astra (1999)
Opel Astra (1999) törésteszt
"Opel - sose kop el" - szól az idétlen mondás, amitől már kiskölyökként is a falnak mentem.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 12(67%) Összesítés 25(74%)
Úgy tűnik, mégis lehet benne valami, hiszen az új Astra négy csillagot érdemelt ki a tesztelőktől. Különösen kiemelkedett a lábsérülések súlyosságának csökkentése érdekében végzett mérnöki munka, a térdek biztonságban vannak, a lábfej és a lábszár védelmét nagyban támogatja, hogy ütközésnél a felfüggesztési pontok körül a pedálok elmozdulnak. Az oldalsó ütközési tesztek arra késztették a gyárat, hogy változtasson az utastér struktúráján, ugyanis a széria oldallégzsákok ellenére a has és a medence környéke fenyegetett területnek minősült. Az Opel márkájú gyermekülés tökéletes rögzítése egy Opelfix elnevezésű opcionális kiegészítővel oldható meg, mely a megszokottól eltérően még egy felső pányvával is rendelkezik, a mozgás kordában tartása érdekében. A gyalogosok védelmét még nem sikerült megoldani: a motorháztető és az áldozat feje valószínű találkozási pontjainak több mint a fele semmilyen védelmet nem biztosít.