Opel Astra (2004)

Opel Astra (2004) törésteszt

2004.08.25. 13:36

A törésteszteken összesen két pontot vesztett az autó.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 14(88%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 34 Gyermekbiztonság 39(80%)

 
   
   

Az új Astra fejlesztésekor akkora hangsúlyt helyeztek az utasbiztonságra, hogy a gyalogosokról meg is feledkeztek: míg a törésteszteken összesen két pontot vesztett az autó, orrának kialakítására mindössze egy zöld csillagot kapott.


     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A vezető mellkasán mért magas terhelés miatt két pontot vesztett a maximumhoz képest az Astra, de ezen kívül remekül működött az erős kasztni-bőséges biztonsági felszerelés kombó. Az előfeszített és erőhatárolt övek valamint a légzsákok az igényeknek megfelelően tették dolgukat. Rengeteg energiát fordítottak a lábak védelmére, a lábtér és a műszerfal szinte egyáltalán nem deformálódott, és komoly baj esetén a pedálok előzékenyen lefittyednek az ütközés hatására.
Maximális pontszámmal zárult az oldalütközési teszt, az egyaránt alapáron szerelt medencét védő oldal-, és fejet védő függönylégzsákok az elöl és hátul helyet foglalókat egyaránt megvédik.
A nagyobbik gyerekbábut menetiránnyal egyező állású Britax Römer Duo Plus, a kisebbet hátrafelé elhelyezett, Baby-Safe gyerekszékekbe ültették. Mindkettő megfelelő fejvédelmet biztosított, de a kisebbik nyakán és a nagyobbik mellkasán a kívánatosnál magasabb terhelést mértek. Az utastérben elhelyezett matrica nem figyelmeztet az utasoldali légzsáknak háttal elhelyezett gyerekülés rizikóiról.
Az autó orr-részének kialakítása csalódást okozott az EuroNCAP tesztelőinek, mivel mindössze két olyan pontot találtak a motorháztetőn, ami valamelyest megvédi az elgázolt gyalogosokat.
A tavasszal piacra dobott Astra alapfelszerelése bőséges: felár nélkül járnak az első, oldalsó és függönylégzsákok, az előfeszített, erőhatárolt biztonsági övek, és a bekapcsolásukra figyelmeztető hangjelzés, az aktív fejtámlák, a biztonsági pedálok, az ISOFIX fülek, valamint a blokkolásgátló, a fékasszisztens és a kipörgésgátló.