Kia Cerato (2006)
Kia Cerato (2006) törésteszt
Már minden gyártó ismeri az EuroNCAP elvárásait és tesztmódszereit. Már minden gyártó tudja, hogy a biztonsági faktor komoly szerepet játszik az autóvásárlók döntésében. És mégis: a Kia vette a bátorságot, hogy a Golf-kategóriában, tehát abban a szegmensben, ahol az egyik legkomolyabb harc dúl Európában, háromcsillagos autót dobjon piacra a XXI. század elején.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 19
Frontális: 10 (63%) Oldalsó: 8 (44%) Biztonsági öv-emlékeztető: 1
Gyermekbiztonság: 35 (71%)
Gyalogosbiztonság: 8 (22%)
A 2004-ben bemutatott Cerato 19 pontos, háromcsillagos eredménye nem valami fényes. Az újabb fejlesztésű modellek közül az NCAP Kis Családi Autó kategóriájában ezzel a bizonyítványával a Dacia Logannal került egy platformra, rajtuk kívül 2001 óta (Alfa 147) nincs is a minősítő intézet listáján három, vagy kevesebb csillagra végzett modell - leszámítva az utasgyilkos Chevrolet Aveót . Különösen érdekes, hogy a Cerato az oldalütközési próbát is csak 44%-ra teljesítette, pedig a mai függönylégzsákos-oldallégzsákos időkben cseppet sem ritka a száz százalékos eredmény. A gyermekvédelem terén is átlag alatti a háromcsillagos minősítés (bár ugyanennyit ért el például a BMW 1-es is), ahogy a gyalogosgázolás versenyszámában elért egy csillagra sem lehet túl büszke a Kia.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az EuroNCAP 1,6-os, ötajtós, balkormányos, 1275 kilót nyomó Ceratókat vágott falhoz. Az EX felszereltségű autók biztonsági extralistáján ott volt a hat légzsák (két front, két függöny, két oldal), az első ülések biztonsági öveit előfeszítővel és erőhatárolóval egészítették ki, a hátsó külső üléseken megtalálható volt a felső rögzítési ponttal megfejelt ISOFIX-dokkolórendszer. Ugyan most nem jutott szerephez, de a Ceratót ABS-szel, elektronikus fékerő-elosztóval és fékasszisztenssel is felszerelték. Az autó csak a vezető biztonsági övének bekötésére figyelmeztet.
A frontális karambol szimulációján az utascella integritása nem sérült, a Cerato kabinjának szerkezeti merevségével nem volt gond. Az A-oszlop gyakorlatilag nem hajlott meg, a kormány 12 mm-t mozdult hátra, 26-ot jobbra, és egy milliméternél is kevesebbet felfelé. Az utas mellkasát jobban megszorította az öv, mint a vezetőét, így a végelszámolásnál az anyósülésben üldögélő dummy adatait vették figyelembe. A bábuk feje és a légzsákok előírásszerűen találtak egymásra, az illusztrációkon zöldek maradtak az arcok.
Bár a felsőtesteken is elég nagy erőket mértek, a legtöbb pont a Cerato lábterében veszett oda. A kuplung 13,2 centit(!) mozdult el hátra, 5,6 centit felfelé, ezzel komolyan veszélyeztette a vezető bal lábszárát. A karambol ezredmásodpercein számos alkatrész vetette magát marcangolási szándékkal a lábakra: a műszerfal szilánkjai és persze a kesztyűtartó főleg az utas térdét és combját ostromolták, de a sofőrnek is volt baja elég; a gyújtáskapcsoló, a kormányoszlop és a kormány magasságállító karja az ő térdét próbálták minél szilánkosabbra zúzni. A középkonzol nem tett különbséget, jobbra is, balra is juttatott éles repeszeiből.
Az oldalütközési próbák elemzése során az NCAP újra leírhatta legtalányosabb mondatát: az elszabaduló erők egy részét a dummy gerince irreális módon elvezette felfelé, így a mellkas terhelését figyelő szenzorok a valósnál kisebb értékeket mértek, ezért pontlevonás járt. Ugyancsak odaveszett pár pont a has tájékát érő erők miatt: az adható négyből utasainak védelmére csak 0,8-at kapott a Cerato. További furcsaság, hogy, bár az NCAP szerint az autó alighanem jól szerepelt volna, a Kia nem kívánta finanszírozni a póznatesztet, pedig ezzel bizonyíthatta volna az oldalvédelmi légzsákrendszer hatásosságát. Hm.
A hátsó üléseken ezúttal is másfél-, illetve hároméves kisgyerekek makettjei üldögéltek jó kis Britax-Römer ülésükben, a kisebbik a menetiránynak háttal, a nagyobbik menetirány felé fordítva arccal. Kirívóan veszélyes erőhatásokat nem mértek rajtuk, csak a kisebbik gyermek mellkasának védelmét kellett "good" helyett "fair", azaz elegendő minősítéssel illetni. A Cerato azon a hülyeségen bukta a legtöbb pontot, hogy az NCAP nem találta elég hatékonynak az első utasülés (melynek légzsákja nem kikapcsolható) és a menetiránynak háttal fordított gyerekülés összeférhetetlenségére figyelmeztető matricázást: mindössze egy angol nyelvű címke a job oldali napellenző egyik oldalán.

Nem valami kellemes élmény a Kia Cerato által elgázolódni. Egyedül a gyermekkorú és -méretű áldozatok fejének van némi esélye; az egyetlen puha, rugalmas felület az autó elején a motorháztető közepe. Ha felnőttet talál elcsapni a Cerato, bizony lábszár-comb-csípő-fej egyaránt pirossal jelölt, kemény, kíméletlen vassal vagy műanyaggal találkozik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
