Ford Focus C-MAX (2003)
Ford Focus C-MAX (2003) törésteszt
A Focus C-MAX volt az első autó, amely négy csillagot kapott gyermekbiztonsági mutatói alapján.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 17(94%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 31 Gyermekbiztonság 38(78%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A gyermekek védelme viszonylag új vizsgálati szempont a törésteszteken, és bevezetését követően a Focus C-MAX volt az első autó, amely négy csillagot kapott erre a tulajdonságára. Az eredmény persze nem kis részben a gyermeküléseket beszállító Britax érdeme, de ettől függetlenül a C-MAX kasztnija is megérdemli a dicséretet.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A karosszéria a Fordtól megszokott masszív, stabil kialakítású, az ütközések nem törték össze az autót, mindössze minimális deformációt okoztak a lábtérben és az A-oszlopok környékén. Jól működtek a két fázisban nyíló légzsákok, bár az előfeszített, erőhatárolt övek otthagyták nyomukat az utasok mellkasán. A sofőr térdére veszélyes lehet a kormányoszlop kialakítása. Mindenkinek hárompontos biztonsági öv jár.
Az oldal- és fejlégzsákok nagyszerű védelmet biztosítva tették dolgukat az oldalütközésnél, de némi zavar támadt a bábu háta és az ülés háttámlája között, ami befolyásolta a mellkasi adatokat, így a Ford lecsúszott a százszázalékos eredményről.
A kölykök védelmét ugyanazokkal a Britax Römer Duo Plus és Baby Safe ülésekkel tesztelték, amelyek a Corolla Verso számára is meghozták a négy csillagot, itt se történt másképp. Az installáció mégsem sikerült olyan jól, mint a Toyotában, mert míg az ülések rögzítéséről szóló matricák megfelelőnek bizonyultak, a légzsákkal szemben elhelyezett gyerekülés veszélyeiről tájékoztató matricából csak a műszerfal utasoldali szélére jutott egy példány.
Az autó lökhárítója kegyetlen, de a motorháztetőt sikerült viszonylag kíméletesre faragni.
A Focus C-MAX-ba alapáron kerül a két első, az oldalsó és a fejlégzsák, az előfeszített, erőhatárolt biztonsági övek, az ISOFIX-fülek, a vezetőoldali biztonságiöv-emlékeztető és a blokkolásgátló.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Becsületesnepper: átgondolt döntés helyett úgyis mindenki BMW-t vesz majd a munkáshitelből
Pedig 4 millió forinttért már bőven lenne olyan használt jármű, amivel pénzt lehet keresni.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
