Hyundai Elantra (2001)
Hyundai Elantra (2001) törésteszt
Nem kívánt ajtónyílás és a padlólemez deformációja kísérte az Elantra töréstesztjét.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 20(59%)
Így hiába a biztonságos utascella, a torzulás miatt a sofőr ülése elmozdult helyéről, biztonsági öve elszakadt, ez pedig fejének és mellkasának a kormányhoz csapódását eredményezte. Azon kívül, hogy a légzsák nem tudta teljesíteni a feladatát, a műszerfal alatti kemény szerkezeti elemek és a nagymértékben hátramozduló kuplungpedál a lábakat fenyegették. A hátsó ülésen középen lévő hárompontos öv teljesíti a normákat.
Az oldalsó ütközésben kinyílt az ütést felvevő hátsó ajtó, így a hátul ülők akár ki is eshetnének baleset esetén az autóból. Ettől eltekintve a Hyundai nem szerepelt rosszul, bár a sofőrt érhetik könnyebb hasi sérülések.
A gyermekülések gyengén teljesítettek, szöveges figyelmeztetést nem helyeztek el az autóban, csak rosszul megrajzolt piktogramot, mely a szerezhető sérülések súlyosságára egyáltalán nem utal. A gyalogosok védelme átlagos, azaz nem igazán elégíti ki az NCAP ezzel kapcsolatos elvárásait.
A széria biztonsági felszerelések listája nem hosszú: két légzsák és előfeszítős, överő-határolós biztonsági övek az elöl ülőknek.