Ford Galaxy (2006)
Ford Galaxy (2006) törésteszt
A Ford családi egyterűje, egyben a 2007-es Év Autójának drágább, ám szürkébb, polgáribb verziója minden versenyszámban remekelt az NCAP próbáján. Egy rendkívül unalmas törésteszt következik.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 15 (94%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 37 (76%)
Gyalogosbiztonság: 15 (42%)
Ezt a tesztet gyakorlatilag egyszer már lefuttatta a minősítő intézet. Az S-Max alig különbözik a Galaxytól, azt pedig már összetörték. Az ásítozó, egyszersmind erőteljes déja vu-től szenvedő technikusok helyükre ültették a próbababákat, felszerelték a szenzorokat, nekilökték az autót a falnak, hozzávágták egy póznához, belecsaptak oldalról egy vasdarabot, majd lehúzták a fénymásolón az S-Max adatlapjait, hogy hamarabb hazamehessenek. Hogy a főnökök ne vegyék észre a svindlit, kicsit kevesebb százalékot írtak be a felnőtt és babautasok védelméhez, kicsit többet a gyalogosgázoláshoz. A csillagok száma azonban maradt, így a Ford dicsőségére a Galaxy sportos, Év Autója-díjas testvérével együtt az NCAP MPV, azaz egyterű-kategóriájának két legbiztonságosabbja.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
jobbkormányos, Trend felszereltségű, kétliteres dízel Galaxykat pusztítottak el a tesztben. Az 1803 kilót nyomó családi autókban az egy fázisban felfúvódó frontlégzsákok, oldal- és függönylégzsákok mellett egy extraballon a vezető térdére is vigyázott. Ahogy az S-Maxban, a Galaxyban is ütközésre előrehúzódik a kormányoszlop, kitér a sofőr feje útjából. Az első ülések öveit előfeszítő berendezéssel és erőhatárolóval látták el, a vezető és a mellette ülő nyakát aktív fejtámla óvja az ostorszíj-effektustól. ISOFIX-dokkolórendszert - természetesen felső csatlakozópontokkal megtámogatva - csupán a középső külső üléseken találunk. ABS és elektronikus fékerő-elosztó rendszer is volt az autókban, de ezeket most nem használta senki a karambolok előtt.
A félátfedéses frontális ütközésben az ütközésoldali A-oszlop harminchárom millimétert hajolt hátra, az utascella integritása nem sérült. A kormányoszlop másfél centit elmozdult balra, de mivel a már említett elmés rendszer behúzta a kormányt a karambolban, a sofőrbábu feje egy pillanatig sem volt veszélyben. A légzsákok rendben kinyíltak, a térdlégzsák is, így az NCAP semmilyen lábszárra, térdre, combra fenekedő alkatrészt nem tudott azonosítani a frontális ütközés után. A pedáltérben is teljes fegyelmezettség uralkodott, mindössze a gázpedál rezzent meg a csinnben: nyolc millimétert előrehajlott. Azért, hogy valami indokolja, miért az S-Max, miért nem a Galaxy az év autója, ezúttal nem lett meg a száz százalék, ezt-azt sárgára festettek az illusztrációkon.
Az oldalütközési próbán viszont nem bukott pontot az autó, rendeltetésszerűen durrogtak el a légzsákok, se fej, se mellkas, se has nem került veszélybe, a Galaxy maximális pontszámot ért el.
A bababiztonság vizsgálatához a 18 hónapos dummyfiókát a szokásos Britax Römer Baby safe márkájú gyermekülésbe szíjazták, a babaszéket az ISOFIX-rendszerrel rögzítették, menetiránynak háttal. A nagyobbik, hároméves műanyaggyermek szintén Britax Römer fotelbe, majd ISOFIX-dokkolóba került, de ő arccel a menetirány felé, hadd lássa, minek mennek neki Apuék.
Az ütközésben a gyermekimitációkon bőven elfogadható erőhatásokat mértek, záporoztak a GOOD és PROTECTED, jó és védett jelzők. A legrosszabb értéket, a kisebbik baba összterhelését is elegendő volt a FAIR, azaz elfogadható minősítéssel illetni. Az NCAP azonban a Galaxynál is felpattanhatot két kedvenc vesszőparipájára. Egyrészt nem találták elég egyértelműnek az ISOFIX-rendszer meglétére utaló jelzéseket. Attól félnek talán, hogy a gyermekes Galaxy-vevő, ha benéz a kabinba, és nem lát vörösen ordító ITT AZ ISOFIX, HAHÓ!!! feliratú zászlókat a kapcsokra aggatva, a csomagtérbe vágja a porontyokat? No mindegy, másrészt nem találták elég biztonságosnak a napellenzőre ragasztott, könnyen lekaparható matricát sem, ami az első utasülés bekapcsolt légzsákjának és az ide helyezett, menetiránynak háttal fordított babaszék esetleges találkozásának veszélyére figyelmeztet. A légzsákot deaktiváló kapcsoló a Galaxynál feláras extra.

A Galaxy alapvetően barátságos az elé, esetleg reá vetődő gyalogosokkal; még az S-Maxnál is barátságosabb pár NCAP-százalékkal. Szép, szimmetrikus az illusztráció színezése, láthatóan tudatos tervezés eredménye a testet felfogó elemek puhasága, iletve keménysége. A motorháztető elülső élének közepe és a szélvédő alatti sáv ugyan törhet némi combcsontot, koponyát, de a városi tempóval haladó Galaxyk áldozatainak sérülései alighanem sosem lesznek elég látványosak ahhoz, hogy bekerüljenek a Vészhelyzetbe.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
