Volkswagen Golf (1998)
Volkswagen Golf (1998) törésteszt
Jó szerkezettel megáldott, biztonságos autó a Golf, amint ezt a törésteszteken is bizonyította összesítésben 74 százalékos teljesítményével.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 25(74%)
Erős és stabil karosszériája mellett még olyan fegyvereket állít a biztonság szolgálatába, mint kétoldali légzsákok, öv előfeszítők, szervokormányzás és blokkolásgátló.
A frontális ütközésben kevéssé deformálódott az autó, a légzsák pedig határozottan tartotta a sofőr fejét. Az utas mellkasán mért nyomás kicsivel magasabb volt, mint a vezetőén. A kormányoszlopon kompozit anyagból és energiaelnyelő habból készült borítást helyeztek el, de a mérések szerint ez nem tudta teljesen mentesíteni a combot a rá eső terhelés alól. A tesztelt példányban oldallégzsákok is voltak, ezek a mellkasnak és a hasnak 'megfelelő', a medencének 'jó' védelmet nyújtottak. A sofőr feje könnyebben a biztonsági öv felső hurkának ütődött.
A VW-k esetében szinte már hagyomány, hogy az NCAP meginti őket a gyermeküléssel kapcsolatos matricázás elégtelensége miatt, nincs ez másképp a Golf esetében sem, de a tesztelt ülések-egy hagyományos, egy ISOFIX rendszerű-sem passzoltak igazán jól az autóba. A fejütközési pontok kialakítása viszonylag kíméletes, de a lökhárítón még van mit alakítani a biztonság jegyében.