Volkswagen Golf (2004)
Volkswagen Golf (2004) törésteszt
Kovács úr legújabb autója a második tesztelésen ért el öt csillagot.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 33 Gyermekbiztonság 37(76%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kovács úr legújabb autója a második tesztelésen ért el öt csillagot. Az ismétlés oka az volt, hogy a függönylégzsákok nem működtek tökéletesen az első pózna tesztnél, de ezután megváltoztatták a párnák elhelyezését, és ez sikerre vezette az ötödik generációs Golfot. Ennél talán még nagyobb eredmény, hogy a Honda Jazzt, a CR-V-t, az MG TF-et és a VW Tourant követően az új Golf lett a következő a háromcsillagos gázolási rizikófaktorral büszkélkedő autók sorában.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A Golf kasztnija elég stabil, a lábtér és a tetőoszlopok kevéssé deformálódtak a frontális ütközésben. Ennek ellenére, vagy talán épp ezért, a biztonsági övek és légzsákok nem nyújtottak tökéletes védelmet, vezető mellkasán mély nyomot hagyott az öv, a műszerfal aljáról pedig kemény pontok fenyegették térdének épségét.
A százszázalékos oldalsó eredményen nem lehet sokat mazsolázgatni, remélhetőleg hamarosan minden modell teljesíti majd ezt a szintet. Az újrainstallált, hátul ülőket is védő fejlégzsákok és az ülésbe épített oldallégzsákok remek védelmet nyújtottak az utasoknak.
A hároméves bábu részére Isofix-pontokra és a tetőbe szerelt kapocsra akasztott Britax Römer Duo Plus ülést menetiránnyal egyező állásban szerelték be, a frontális ütközésben jelentkező, kissé magas mellkasi terhelés ellenére megfelelő védelmet nyújtott a kisgyerek számára. A másfél éves babát imitáló szerkezetet egy fordítva berakott Britax Römer BabySafe ülésbe helyezték, amit az autó standard biztonsági öveivel rögzítettek. A mellkasra nehezedő nyomást ez sem tompította tökéletesen, ráadásul a bábu feje is azt jelezte, már fájdalmat okozott az ütközés.
A behelyezést megkönnyítő címkéken található leírás eltávolíthatatlan és világos. Nem okozott ekkora elégedettséget a gyermekülés anyósülésre menetiránnyal szemben történő elhelyezésével kapcsolatos veszélyekre figyelmeztető címkék minősége. Könnyen leszedhetők, ráadásul nem hívják fel a figyelmet az ebből eredő, akár tragikus konzekvenciákra. Az utasoldali légzsákot a kesztyűtartóban elhelyezett kapcsoló és a gyújtáskulcs segítségével kapcsolhatjuk ki, ezt azonban az NCAP véleménye szerint csak az autóhoz kapott használati utasítás segítségével oldhatjuk meg.
Az átlag feletti gyalogosvédelem már említésre került. A lökhárító és a motorháztető egybe simítása szinte tökéletesen sikerült, az összes fejütközési pontot sikerült a körülményekhez képest ártalmatlanná tenni.
A Golf ötödik generációjában az alapfelszereltséghez tartoznak az első, oldalsó és függönylégzsákok, az előfeszített, erőhatárolt övek, az Isofix bekötési pontok, a két első biztonságiöv-figyelmeztető berendezés és az ABS.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
