Seat Ibiza (2003)

Seat Ibiza (2003) törésteszt

2002.12.19. 14:18

A 2003-as Seat Ibiza már az erős karosszériával rendelkező kisautók egyik képviselője.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 26

 
   
   

Négy csillagos eredménye megfelel a kategória átlagának, ugyanakkor megfelelő utasvédelmet is jelent.
A frontális ütközéstől alig deformálódott a karosszéria, az A-oszlopok sem mozdultak el jelentős mértékben. A bábuk mellkasán a kívánatosnál magasabb terhelést mértek, de ezt nem találták különösen aggasztónak. Nem tökéletes a lábak védelme sem, de ennek megvalósítása nem is egyszerű feladat ekkora autóban. A hátsó középső kétpontos öv egyértelműen rossz és veszélyes megoldás.
Légzsákok nélkül is jól teljesített a karosszéria az oldaütközési teszten, de az oldalsó párnázattal szerelt autó még sokkal megnyugtatóbb eredményeket ért el, annak ellenére, hogy a könyöktámasz érintkezésbe került a sofőr hasával.
Viszonylag jól sikerült a gyermekülések tesztje. A két ponton ISOFIX rendszerben rögzíthető gyerekülések kiváló védelmet nyújtottak az oldalütközési teszteken, de a frontális ütközésben a kisebbik gyerek súlyos nyaksérüléseket szerezhetett volna. A matricázás nem elég elrettentő, ráadásul könnyen le is lehet kaparni, ez probléma. Az utasoldali légzsák kiiktatható a kesztyűtartóba helyezett kapcsolóval.
A fejütközési pontok egy részének puhasága örömteli, és bár az orrész kiképzése nem túl barátságos, az Ibiza két csillagot szerzett a gázolási rizikófaktor értékelésénél.