Saab 9-5 (1998)
Saab 9-5 (1998) törésteszt
Mindenki jól tudja mennyire szívén viseli az autós biztonság kérdését a kedves svéd gyár.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 31(91%)
Jelenlegi csúcsmodelljük is igyekszik óvni utasait a balesetek káros következményitől, a 9-5-ös évekig feszíthetett büszkén, mint az NCAP által valaha tesztelt legbiztonságosabb autó. Két első, valamint számos oldalsó és fejlégzsákja, az előfeszítős, erőhatárolós biztonsági övek, az ABS és a szervokormányzás együttesen gondoskodnak arról, hogy ne lehessen nagy baj.
A frontális tesztet gond nélkül teljesítette, a karosszéria erősnek bizonyult, és a légzsák jól megtartotta a vezető fejét, igaz nem nyílt ki teljesen a fejjel történő ütközés előtt. A térdeket egy jól megépített borítás védi, de a kormányoszlop felső részén lévő kemény szerkezetek fenyegetést jelenthetnek a combokra nézve. Az oldalütközési teszt maximális eredménnyel zárult, a szükséges berendezések jól végezték feladatukat, a sérülésveszély alacsony, feltéve, hogy 50km/h óránál keveredünk részátfedéses ütközésbe.
A Saab által előírt gyermekülések beszerelése az autóba könnyű volt és a frontális ütközésben is jól teljesítettek. Ezzel szemben matricázásuk minősége gyenge, a jelek inkább megtévesztőek, mint egyértelműek, és ami még rosszabb, az oldalsó ütközésben nem védték megfelelően a gyerekek fejét. A Saab motorházteteje kedvez a peches gyalogosoknak, a vizsgált pontok nagy részén a fedél kialakítása több esélyt ad az áldozatoknak a túlélésre.