Land Rover Freelander 2 (2007)
Land Rover Freelander 2 (2007) törésteszt
A Land Rover új legkisebbje alaposan kitett magáért, beltere felnőttek, gyermekek számára egyaránt az egyik legbiztonságosabb hely a közúti forgalomban. Gyalogosok, ti viszont reszkessetek, ha egy ilyen ront rátok: a Freelander 2 szinte élvezettel ropogtatja el az emberi csontokat.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 15 (94%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 40 (82%)
Gyalogosbiztonság: 7 (19%)
Az új Freelander a gyártó szerint sokkal-sokkal megbízhatóbb autó, mint elődje volt. Ezt majd az idő eldönti. Azt viszont az NCAP töréstesztje már eldöntötte, hogy a Freelander 2 nem csak háromcsillagos elődjénél, hanem valamennyi kategóriatársánál is biztonságosabb - már ami a bennülők védelmét illeti. A törő-zúzó-minősítő intézet a kis terepjárók közé sorolta az autót. Az archívum eddig tizenegy vizsgálati jegyzőkönyvet számlál e kategóriában. A kis Landy öt felnőtt- és négy gyermekvédelmi csillagával a csupán négy-négy csillagra jó új Honda CR-V-t és a˙ Toyota RAV-4-et taszajtotta le a trónról. Egycsillagos, 19%-os gyalogosvédelmi eredménye megegyezik az elődmodellével, ezzel a Freelander igencsak a sor végén kullog, csupán a Mitsubishi Pajero Pinin (3%) és a Hyundai Tucson (11%) vérszomjasabb nála.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Balkormányos, turbódízel, TD4 S jelzésű Freelanderekt tört az EuroNCAP. Az új modellt nálunk még nem árazta be az importőr, a németeknél egy ilyen autó 34 ezer euróba kerül. Az 1820 kilós terepjárók biztonsági felszereltségi listája ugyancsak terjedelmes: két, két fázisban felfúvódó front-, két függöny-, két oldallégzsák, valamint a vezető oldalán térdlégzsák finomítja az ember-gép kontaktust a balesetben. A kormányoszlop frontális ütközésnél összehúzódik. Az első üléseket kettős öv-előfeszítőkkel és -erőhatárolókkal látták el, a hátsó külső üléseken felső rögzítőpontokkal kiegészített ISOFIX-dokkolórendszer várja a gyereküléseket. Mielőtt ezek a cuccok nekiállnának védeni, a sofőr az ABS, az elektronikus fékerő-elosztó, a vészfékasszisztens és a DSC nevű menetstabilizáló segítségével próbálhatja meg törés nélkül megúszni a bajt. Az autó csak az elöl ülők öveinek bekötésére figyelmeztet.
A félátfedéses frontális ütközésben az A-oszlop csupán 4 millimétert hajlott hátra, a kormány pedig csak kettőt balra. A sofőrbábu mellkasa elől elhúzódott a kormányoszlop, combját-térdét megvédte a légzsák, a pedálok minimális mocorgása (a gáz 28 millimétert hajlott hátra, nyolcat fel) sem okozott kárt Hybrid III alsó végtagjaiban. A gyártó azt is igazolta az NCAP ellenőrei előtt, hogy a térdlégzsák különböző testalkatú, különböző vezetési pozíciót kedvelő pilótákat egyaránt képes megvédeni.
Az oldalütközési próbán és a póznateszten is remekelt a Landy, pár tized pontot vesztett csupán az oldalról támadó másik autó esetét szimuláló kísérletben, a mellkason mért picit magas terhelési értékek miatt. Az illusztrációk megnyugtató, sok zöld-némi sárga színkombinációja ékesen demonstrálja, hogy a Land-Rovernek fejlett passzív biztonsági eszközök használatával milyen hatékonyan sikerült a korszerű, biztonsági szempontból élenjáró személyautók szintjére vinni egy nehezebb, ridegebb, stabil akadálynak ütközéskor több mozgási energiával rendelkező SUV sérülési rizikóját. A műanyaggyerekeket a szokásos Britax-Römer ülésekbe szíjazták, majd a hátsó külső ülésekre paterolták. A másfél éves babát utánzó bábut menetiránynak háttal, a háromévest arccal menetirány felé kattintották be az ISOFIX-dokkolóba. Bár az NCAP ismét megjegyezte, hogy az elő utasülés frontlégzsákjának be- vagy kikapcsolt állapotát nem jelzi egyértelműen az autó, meg hogy nem lehet könnyen észrevenni az ISOFIX-füleket, no és persze hogy van olyan IQ, ami alatt a Freelander-tulaj nem tudja értelmezni a bekapcsolt első utaslégzsák mögé menetiránynak háttal bekötött babaszék veszélyeit, az autó jól teljesített. A nagyobbik gyermeket maximális pontszámmal védte meg a tesztekben. (Az NCAP pironkodva megjegyezte: valamit elbarmoltak a töréspróbán, így az értékeléshez a Land Rover állítólag alaposan leellenőrzött gyári tesztjeinek eredményét is felhasználták.)

Hej, de amilyen jól bánik a Freelander 2 a bévül ülőkkel, olyatánképp mostoha a kinnrekedtekkel. Motorháztetejének közepe nyújt némi menedéket a fej számára, de ha a láb, csípő, mellkas sérülésének veszélyét nézzük, az óvatlan gyalogos akkor se járna rosszabbul, ha egy Landy helyett a nagy tempóval közeledő Szent Pál székesegyház csapná el átkelés közben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
