Mazda 6 (2003)
Mazda 6 (2003) törésteszt
Négy csillagot kapott, tehár nem szerepelt rosszul a Mazda6 a törtésteszteken.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Frontális 11(69 %) Oldalsó 15(83 %) Összesítés 26 Gyermekbiztonság 34(69 %)
Négy csillagot kapott, tehár nem szerepelt rosszul a Mazda6 a törtésteszteken, de van pár részlet, amely arra utal, utódjának kialakításakor nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a kasztni merevségére.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A frontális ütközés csak a sofőr oldalán levő A-oszlopon hagyott külsérelmi nyomokat, de a részletesebb megfigyelésnél feltűnt, hogy a lábtér is megsérült, itt több pontot is vesztett a 6-os. A szakaszosan felfújódó légzsák, az előfeszített és erőhatárolt öv megakadályozta a fej és a kormánykerék találkozását, de a vezető mellkasára elég nagy nyomást gyakorolt a biztonsági gurtni. Lábai sem élveztek teljes védettséget, a combot és a térdeket bánthatják a kormányoszlop körüli keményebb elemek. A hátsó középső öv hárompontos mivolta manapság már alapkövetelmény, itt nem is hibáztak a tervezők.
Az oldalütközések ellen csatasorba állított oldal- és függönylégzsákok remekül végezték dolgukat, de az övek szorítása itt is megakadályozta, hogy igazán magas pontszámot érjen el az autó, ráadásul a mérési eredményekbe is bezavartak.
Britax Römer Duo Plus ülésekben vizsgálták, mennyire biztonságos gyermekeket szállítani a Mazda6-ban. Megfelelő védelmet nyújtottak, bár oldalütközésnél a nagyobbik, háromévesre méretezett bábunál fennáll a fejsérülés veszélye. A figyelmeztető matricázás viszont jól sikerült és jól látható az utasoldali napellenző mindkét oldalán.
Gyalogosvédelem szempontjából nem dicsekedhet a Mazda, az ékforma nem kedvez az orr-rész veszélyes pontjainak, erre több figyelmet kell fordítani a jövőben.
Gyárilag két első, valamint oldalsó és függönylégzsákkal kínálják a Mazda6-ost, az övek előfeszítettek és erőhatároltak elöl, megtaláljuk az ISOFIX kapcsokat a gyermekülések biztonságos rögzítéséhez, és van blokkolásgátló, elektronikus-fékerő elosztó és kipörgésgátló berendezés is, arra az esetre, ha az irányítás kicsúszna a kezünkből.