Mercedes-Benz ML-osztály (2002)
Mercedes-Benz ML-osztály (2002) törésteszt
Ami a törésteszten erény, az a gyalogosbiztonság vizsgálatánál komoly probléma forrása lehet.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 30 Gyalogosvédelem 4(11%)
A Mercedes ML-osztályú terepjárója négy csillagot ért el a törésteszteken, ami szép eredmény, tekintve, hogy elsősorban az amerikai piacra készült. A tengerentúlon egyaránt kötelező a bekötött és a nem bekötött utasok védelme, erről leginkább az első lábtér kialakítása árulkodik.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A kormányoszlop alatt egy védőburkolatot találunk, ez hivatott a bekötetlen utasok térdét megvédeni ütközés esetén.
A kasztni nagyon erős, a lábtér és az ajtó nyitómechanizmusa alig sérült. Nem tartotta meg rendesen a légzsák a sofőr fejét, így végül az a kormányoszlopnak ütközött. A térdvédelem céljára felszerelt panel a combokat és a csípőt veszélyeztette. Apró, de pozitív jelenség, hogy a hátsó ülésen minden öv hárompontos.
Pontveszteség nélkül ment át az autó az oldalütközési teszten, amit főként magas építésének és gazdag légzsákozottságának köszönhetett. A mellkast védő oldal-, és a fejet védő függönylégzsákok remek védelmet biztosítottak.
Isofix-fülekkel rögzítették a menetiránnyal egyező állásban beszerelt gyereküléseket. A kisebbik bábu minden szempontból jobban járt volna egy fordítva behelyezett székkel, míg bátyjának feje maradt védtelen. Jó pont, hogy az anyósülés érzékeli, ha gyerekülést helyezünk el rajta, és automatikusan kikapcsolja az utasoldali légzsákot.
Rendkívül merev az autó orra, és ami a törésteszten erény, az a gyalogosbiztonság vizsgálatánál komoly probléma forrása lehet. Lett is, az NCAP szerint lehangoló az ML-osztály teljesítménye ezen a fronton.
A Merci terepjáró biztonsági alapfelszerelései a két első légzsák, az oldal- és függönylégzsákok, az előfeszített, erőhatárolt övek bekapcsolásra figyelmeztető pittyegővel valamint az Isofix rögzítési pontok.