Nissan Note (2006)
Nissan Note (2006) törésteszt
AzEuroNCAP szupermini-kategóriájában mára megszokottá vált, hogy a nagy gyártók új kisautói gond nélkül hozzák az ötcsillagos eredményt. A Nissan kis családi kocsija nem csatlakozott az élmezőnyhöz, átlagos eredménnyel végzett.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 31
Frontális: 14 (88%) Oldalsó: 15 (83%) Biztonsági öv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 32 (65%)
Gyalogosbiztonság: 15 (42%)
A Renault-Nissan Szövetség B-platformjára épített kis Nissan nem tudta megismételni padlólemez-ikre sikerét; a Modus öt csillagja neki nem jött össze. Gyermekvédelemből sem vizsgázott valami fényesen, 65%-os teljesítményével a gyártó biztos szégyenkezik most egy picit, hiszen a Note-ot pont úgy hirdetik, úgy próbálják eladni, hogy ez a kisgyermekes fiatal családok autója.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az EuroNCAP 1,4 literes benzinmotoros, Acenta felszereltségi szintű balkormányos Note-okat zúzott össze. A Note a mai mezőnyben viszonylag könnyű autónak számít, egy ilyen modell 1092 kilogrammot nyom, míg a már említett Modus csaknem 1,2 tonna. (Ez sem mentség persze a kevés csillagra, hiszen az új Punto 1076 kilóból gazdálkodott össze öt csillagot.) A tesztautókban egy fázisban felfúvódó vezető- és utasoldali frontlégzsákok és oldallégzsákok védték a bábukat, az első biztonsági öveket előfeszítőkkel és erőhatárolókkal látták el. A hátsó külső üléseket ISOFIX-horgonypontokkal szerelte fel a gyár, korunk aktív biztonsági eszközeinek arzenáljából csak az elektronikus fékerő-elosztót említette meg az NCAP. Persze ez lényegtelen, hiszen nincs még olyan ESP, ami egy törésteszten is hasznos tudna lenni.
A frontális ütközést egész jól viselte a Note. Az utascella nem torzult, az A-oszlop mindössze 26 milliméternyit hajlott hátra. A dummy-k nem csúsztak le a légzsákokról, a vezető feje nem ütközött a kormánykerékbe, ami a 64 km/h sebességgel lezajló becsapódást követően hét millimétert mozdult hátra, 13-at felfelé.
Sok pont veszett viszont oda a lábtér frontján. A kuplung nem fért a bőrébe, 8,9 centit mozdult hátra, két millimétert felfelé, de nem ez a rakoncátlan pedál jelentette a legnagyobb veszélyt. A műszerfalról leszakadó elemek, a gyújtáskapcsoló konzolja a bábuk térdére-combjára vetették magukat, így ezeket a testrészeket az illusztráción a sérülésveszély határértékét jelző narancssárgára kellett satírozni.
Az oldalütközési teszten a függönylégzsák hiánya dacára 83%-os teljesítménnyel végzett a Note. Az oldallégzsák eldurrant, ahogy kellett, a babákat nem érte extrém erőhatás. Az NCAP értékelése megemlíti, hogy a Note csak az első utasok biztonsági övének bekötésére emlékeztet, viszont ez a rendszer hatásosan működik, nehéz nem észrevenni.
A hátsó ülésre kötözött gyerek-bábuk különösen izgalmas kalandokat élhettek át a törésteszten. A kísérleti Note egyik ISOFIX-csatolási pontja az oldalütközési próbán kiszakadt a helyéből, így a hároméves gyereket imitáló műbaba fejét nem tudta megóvni a gyerekülés. Az NCAP jelezte a gyártónak a hibát, a Nissan változtatott is a gyártási procedúrán, a már eladott Note-okat pedig visszahívja, a hibás ülés-vázakat kicseréli.
A Note azonban még erősebb kapcsokkal se biztos, hogy tökéletesen meg tudja óvni a gyerekeket egy ütközés során. A kisebbik, 18 hónapos gyereket imitáló makett mellkasán a frontális karambolban túl nagy terhelést mértek. Az NCAP megemlíti, hogy az első utasülés légzsákjának ki- vagy bekapcsolt állapotát nem mutatja elég egyértelműen a Note, és az ISOFIX-rendszer meglétére sem hívja fel elég egyértelműen a figyelmet az autó.

A Note gyalogosgázolásnál sem viselkedik úgy, ahogy az a Nissan egy ennyire új modelljétől elvárható lenne. A lökhárító egész lágy, de a motorháztető kőkemény éle igyekszik elroppantani az elé került járókelő combcsontját. Ha egy dudálva közeledő Note elé vet minket az élet, igyekezzünk az autó középvonalában becsapódni, ott vendégszerető puhaság várja felsőtestünket, fejünket, de jaj nekünk, ha a kemény, sivár oldalsó területeken találunk koppanni!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
