Opel Omega (1998)
Opel Omega (1998) törésteszt
A hamarosan leváltásra kerülő Omega jól teljesítette a töréstesztet, de amennyiben az oldalsó és utasoldali légzsákok a szériafelszerelés részét képeznék, négy csillagot szerezhetett volna.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 22(65%)
A frontális ütközést a karosszéria komolyabb deformálódás nélkül vette, és a légzsák is jól működött, de az övek a beépített előfeszítők ellenére is túl nagy terhelést adtak le a mellkasra. A térdet nem fenyegették különösen agresszív szerkezetek, de a fékpedál hátramozdulása komolyabb lábfej vagy bokasérüléshez vezethet. Az oldalsó ütközést a légzsákok nélküli autón végezték, így különböző felszerelések, mint a könyöktámasz vagy a biztonsági öv rögzítési pontja veszélyeztették a sofőrt. Az Opel által ajánlott gyermekülések a frontális ütközési tesztben jól védték a babákat, de az oldalsónál a nagyobb gyerek fejét nem tartotta megfelelően az ülés.
A műszerfal szélén található matrica megfelelt az ACEA szabványnak, de nem figyelmeztetett a légzsák kikapcsolására. A biztonsági öv befűzéséhez nincs színkódos útmutató, ezért az ülés nem teljesíti az R44.03 normát. A mellkasi terhelés is több volt az előírtnál.